8 Kasım 2014 Cumartesi
Volvo XC60 D4 Advance
Volvo'nun son yıllarda yakaladığı ivmenin tetikleyicilerinden olan XC60, markanın daha önce girmediği bir segmentte bulunmasını modern tasarımıyla birleştirerek başarılı satış rakamları yakalayan bir araç haline geldi. Ford Mondeo'nun da kullandığı temeller üzerine geliştirilen araç 2008 yılında yollara çıkarken 2013 yılında kardeşi S60 ile birlikte hafifçe makyajlandı.
Birçok motor seçeneğiyle sunulan otomobilin astronomik vergilere sahip Türkiye pazarına en uygun modellerinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 2014 yılında güçlendirilirken asıl yenilik 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı oldu. Bakalım Volvo'nun yeni müşteri sadakat programı Volvo Benimle'nin Bodrum lansmanı esnasında test etme şansı bulduğum XC60 nasıl bir performans göstermiş.
PP-Performance M6 Gran Coupé
BMW'nin en sportif dört kapılı modellerinden olan M6 Gran Coupé için hazırlanan modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Görünümünde bir değişiklik olmayan otomobilin performans artışıysa etkileyici.
Bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler haricinde görünümü aynı kalan aracın çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli motoru 800 beygir güç, 950 Nm tork üretebiliyor. Vergiler hariç 14.999 Euro'ya alınabilen pakette Akrapoviç egzoz sistemi de bulunuyor. Maksimum sürati 328 km/s'e ulaşan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 4 saniyenin altına inmiş.
7 Kasım 2014 Cuma
Ford Mustang King Cobra
Chevrolet tarafından SEMA'da tanıtımı yapılan COPO Camaro'ya rakip çok gecikmeden geldi. Yeni nesil Mustang temelleri üzerine geliştirilen King Cobra drag yarışları için geliştirilmiş.
Özel grafikler haricinde gövde üzerinde bir değişiklik yapılmazken farklı jantlar ve yarışlar için uygun lastikler donanıma eklenmiş. Ön lastikleri inceltilip arka lastikleri kalınlaştırılan aracın süspansiyon sistemi de tamamen yenilenmiş.
Motoru hakkında detaylı bilgi verilmeyen araçta kullanılan 5 litre hacimli v8 ünitenin, Ford Racing raflarından alınan 2.3 litre hacimli bir kompresör beslemeyle donatıldığı ve 600 beygir üzerinde güç üretebildiğiyse açıklandı.
Nissan Qashqai
Nissan'ın başarılı crossover modeli Qashqai yeni motor seçeneğine kavuştu. İlk bakışta iyi haber gibi görünse de Türkiye'nin vergi kategorizasyonu nedeniyle otomobilin yollarda görülmesi zor olacak.
1.6 litre hacimli benzinli motor turbo besleme sayesinde 163 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 200 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri 5.8 litre/100 km olarak açıklanan yeni modelin motor hacminin 1.612 cc olmasıysa Türkiye'de satılma şansını ortadan kaldırıyor.
Audi Q3
Audi'nin küçük SUV modeli Q3 makyajlandı. 2011 yılında tanıtılan araç üç yılın ardından yeni görünümüne kavuşurken asıl değişiklik kaputun altında gerçekleşmiş.
Hem ön hem de arkada yeni tamponlar kullanılırken ön panjurun da şeklideğişmiş. Farklı jant ve gövde rengi seçenekleri opsiyonlar arasına eklenirken farlar da LED teknolojisine sahip şekilde alınabiliyor.
Bütün motor seçenekleri Euro 6 egzoz normlarını karşılayan makyajlı aracın ortalama yakıt tüketimi de aşağıya çekilmiş. 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğinin 150 ve 184 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken 1.4 litre hacimli benzinli motor 150 beygir güce sahip. 2 litre hacimli benzinli motor 180 ve 220 beygir güç üretebilen seçeneklere sahipken asıl sürpriz ailenin en güçlü versiyonundan geliyor.
2.5 litre hacimli motoru artık 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen RS Q3, 7 ileri vitesli S-Tronic şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
6 Kasım 2014 Perşembe
Mazda MX-5
Eylül ayında yeni yüzünü gösteren roadster MX-5'in tek marka yarışları için geliştirilen modeli de görücüye çıktı. 2011 yılında tanıtılan aracın yerini alacak olan model dünya çapında yarışlara katılacak.
Önceki nesil modelde olduğu gibi tavanı bulunmayan otomobilde tam boy takla kafesi kullanılırken tampon altına ince bir splitter eklenmiş. Yan eteklerin alt bölümüne de aerodinamik eklemeler yapılırken tampon altı da bu parçaların devamına ev sahipliği yapmış. Bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler eklenen otomobilin jantları da hafifletilmiş.
İç mekanda tek yarış koltuğu sunulan aracın izolasyon malzemeleri kullanılmazken sökülebilir file korumalar, dijital göstergeye sahip direksiyon simidi ve daha büyük iç ayna donanıme eklenmiş.
Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilde 2 litre hacimli benzinli motor görev yaptığı belirtildi.
Volvo V60 Cross Country
Son yıllarda hızla gelişen markalar arasında bulunan Volvo 2014 Los Angeles otomobil fuarına yeni bir modelle geleceğinin müjdesini verdi. İsveç merkezli üretici V60 modelinin hafif arazi şartlarına uygun bir versiyonunu hazırlamış.
Temel olarak yükseltilmiş bir V60 olan araçta petek şekilli ön panjur, farklı yan etekler, 18 veya 19 inç çaplı jantlar, alt bölümüne korumalar eklenen ön ve arka tamponlar, siyah renkli yan aynalar ve cam çerçeveleriyle çift egzoz çıkışı bulunuyor.
65 mm yükseltilmiş olan otomobilin ilk örnekleri beş silindirli benzinli motorla Kuzey Amerika'da satılacak. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak modele daha sonra küçük hacimli motorlara sahip kardeşler eklenecek ve Avrupa satışları da bu şekilde başlayacak.
Porsche Cayenne GTS
Geçtiğimiz yaz aylarında makyajlı versiyonları tanıtılan Porsche Cayenne ailesi yeni modellerine kavuştu. Modellerden ilki sportif GTS takısını alırken ikincisi giriş seviyesini oluşturuyor.
Daha ilk bakışta tanınabilmek için bazı farklılıklara sahip olan Cayenne GTS'in ön tamponu Turbo takısına sahip modellerden ödünç alınırken yan etekler genişletilmiş. Gövde rengine boyanan çamurluk çerçeveleri daha geniş bir yapıya kavuşurken arka tampon tasarımı da yenilenmiş.
Alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip olan modelde suulan siyaha boyanmış parçalar arasında 20 inç çaplı jantlar, kromajlı çerçeveler, model ismi yazıları ve egzoz çıkışları yer alırken far ve stoplar da karartılmış.
İç mekanında daha bol deri ve Alcantara kullanılan Cayenne GTS'in koltukları da daha sportif yan desteklere sahip. Ön kafalıklarda GTS armaları yer alırken kontrast renkli dikiş iplikleri ve emniyet kemerleri dikkat çeken detaylar arasında.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 3.6 litre hacimli v6 motor görev yapan araç 440 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Sport Chrono paketiyle alındığında 0'dan 100km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen GTS'in maksimum süratiyse 262 km/s.
Aynı motorun atmosferik emişli versiyonuna sahip olan giriş modeli 300 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati 230 km/s olan bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 7.7 saniye.
5 Kasım 2014 Çarşamba
Toyota Camry Sleeper
Her yıl SEMA'da karşımıza çıkan ilginçliklerden birisi de bu yıl Toyota standında yer alıyor. İlk bakışta standart bir Camry'den farkı yokmuş gibi görünen aracın ismi, gizlediklerini anlatır nitelikte.
Dışarıdan bakıldığında sportif ön tampon ve jantlarla donatılmış standart bir Camry görünümü sunan aracın alçaltılmış gövdesi ve karartılmış camları da büyük ipuçları vermiyor.
İçeriye girebilmek için kapılar kullanılabiliyor olsa da gövdesi yukarıya da kaldırılabilen otomobil bu haliyle içindeki drag yarışçısını göstermiş oluyor. Büyük bir kafesten oluşan temel ve tek bir koltuğa sahip olan Sleeper konsepti geniş yapılı slick arka lastikler, dijital gösterge paneli ve tek hamlede çıkabilen direksiyon simidini de donanıma katmış.
Tundra'dan alınıp kompresör beslemeyle donatılan 5.7 litre hacimli motor standart versiyonundan daha yüksek güç seviyesine ulaşsa da gücün 850 beygirin üzerine çıkmasını NOS kiti sağlamış.
NOVITEC TRIDENTE Ghibli
Maserati modellerinin modifikasyonuyla uğraşan NOVITEC TRIDENTE yaklaşık bir ay önce tanıttığı Quattroporte paketlerinin ardından şimdi de Ghibli'ye el attı.
Görünümde büyük yenilikler sunmayan firma ön tampon altını ve yan etekleri kalınlaştırırken bagaj kapağı üzerine de bir spoiler eklemiş. Sunulan yeni jantlarsa 22 inç çaplı.
Motorlarının tamamı 3 litre hacimli olan otomobilin bütün üniteleri için güçlendirme çalışması yapılmış. Turbo Diesel motor 322 beygir güç, 680 Nm üretebilirken bu motoru kullanan Ghibli 0'dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşabiliyor.
Ghibli S modellerinde kullanılan benzinli ünite artık 476 beygir güç, 640 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli versiyon 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 294 km/s'e ulaşmış.
4 Kasım 2014 Salı
Hyundai Aslan
Hyundai'nin yeni lüks sedan modeli Aslan Güney Kore pazarında piyasaya çıktı. Mayıs ayında tanıtılan AG konseptinin seri üretim hali olan otomobil Genesis modelinin altında konumlandırılmış.
Genel hatları köşeli olan araçta LED ve xenon farlar, büyük jant seçenekleri, geniş bir ön panjur, yüksek bir bagaj yapısı, enlemesine yerleştirilen LED stoplar, çift egzoz çıkışı ve tavana yerleştirilen küçük anten dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde ön panelin büyük kardeş Genesis'ten neredeyse birebir kopyalandığı görülürken kapı içlerinde daha yuvarlak hatlar kullanılmış. Dört kollu direksiyon simidi, ahşap görünümlü kaplamalar, deri döşeme ve büyük dokunmatik ekranın yanında geniş vites konsolu ve sade görünümlü orta konsol aracın detayları arasında sayılabilir.
İki benzinli motor seçeneğine sahip olan Aslan'ın 3 litre hacimli v6 ünitesi 270 beygir güç, 310 Nm tork üretebilirken 3.3 litre hacimli motor 295 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor. Her iki araçta da 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış.
Chevrolet COPO Camaro
Camaro ailesinin drag versiyonları bu yıl da SEMA Show'da tanıtıldı. Önceki yıl olduğu gibi 69 örneğe sahip olacak seride bu sefer daha da çok motor seçeneği sunulmakta.
Geçtiğimiz yıl tanıtılan ve makyajlı Camaro temelleri üzerine geliştirilen versiyondan farksız bir görünüme sahip olan yeni modellerde sunulan jant ve gövde grafikleriyse daha çok çeşide sahip.
İç mekanı da drag yarışları için hazır olan otomobillerde sunulan motorların tamamı 8 silindirli. 2.9 ve 4 litre hacimli kompresör beslemelerle alınabilen 5.4 litre hacimli ünite sunulanların en küçüğüyken 5.7 litre hacimli motor küçük aşırı beslemeyle veya atmosferik emişli olarak alınabiliyor. 6.5 ve 7 litre hacimli motorlarsa sadece atmosferik emişli olarak sunuluyor.
Ford Mustang RTR
A.B.D. merkezli üretici Ford, Mustang modelinin daha iddialı bir versiyonuna sahip olmak isteyen müşteriler için Vaughn Gittin Jr. ile birlikte geliştirilen RTR'ı SEMA 2014 sırasında tanıttı.
Spec 1 paketinde kozmetik değişiklikler sunan araçta RTR logolu ve farklı süslemelere sahip ön panjur, ön tampon altına eklenen splitter, 20 inç çaplı jantlar, farklı bir difüzör, daha büyük bir spoiler ve stoplar arasında büyük RTR logosu yer alıyor.
Opsiyonel olarak elden geçirilebilen süspansiyon sistemi alçaltılırken sertlik ayarı da sunuyor. Egzoz sistemi de yenilenen otomobillerin turbo beslemeye sahip 2.3 litre hacimli motor seçeneği için modifikasyon paketi sunuluyor olsa da asıl güç artışı 5 litre hacimli v8 motorda gerçekleşmiş. Kompresör beslemeyle donatılan ünite 750 beygir güç üretebiliyor.
Hartmann Vito
Modifikasyon sahnesinde sık görmediğimiz araçlardan olan Vito bu geleneği bozuyor. Alman firma Hartmann, yeni nesil Vito'nun en güçlü versiyonunu daha da güçlendirdi.
Ön tampon altına eklenen splitter karşılığınıkapılar altında ve arka tamponda da bulurken 20 inç çaplı jantlar 30 mm alçaltılan süspansiyon sistemiyle birlikte sunulmuş. Dış görünümü tamamlayan son farklılıksa çift çıkışlı egzoz sistemi olmuş.
İç mekanda piyano siyahı konsol kaplaması, özel paspaslar ve metal pedal seti sunulurken iç basamaklar da metal plakalarla kaplanmış.
Vito 119 CDI için sunulan modifikasyon kitinde aracın 2.1 litre hacimli turbo Diesel motoru 224 beygir güç, 505 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilmiş.
3 Kasım 2014 Pazartesi
Mercedes-Benz G-Code
Alman üretici Mercedes bir sürpriz yaparak küçük bir SUV konsepti tanıttı. Markanın Almanya ve Çin tasarım stüdyolarının ortaklaşa hazırladıkları otomobil tasarımıyla olduğu kadar güç üretim şekliyle de dikkat çekecek gibi.
Gövdenin geneline bakıldığında yuvarlak hatlar sunduğu görülebilirken konseptlerde görmeye alıştığımız LED aydınlatma grubu ve yan aynaların yerini alan kameralar bu araçta da kendilerini gösteriyor. Bombeli bir tavan yapısı sunan otomobilin B sütunu bulunmazken küçük arka kapılar geriye doğru açılıyor.
Şişkin çamurluklarla daha iddialı bir yapı sunan konseptin ön tamponu altında bir splitter bulunurken yanlarda şık hava girişleri gözden kaçmıyor. Aracın ön panjuru ve çift egzoz çıkışı, o an seçili olan sürüş moduna göre üç renkte aydınlatılabiliyor. 4.1 metre boya sahip olan aracın genişliği 1.9, yüksekliğiyse 1.5 metre olarak açıklanırken jantlar 21 inç çaplı.
Dört adet tekli koltuk sunan iç mekanında da sade bir yapı sunulan otomobilde dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, rengi değiştirilebilen ve neredeyse her noktadan geçen ambiyans ışıklandırması, ön konsolun üzerine yerleştirilmiş dijital gösterge paneli, yuvarlak havalandırma ızgaraları ve farklı bir direksiyon simidi dikkat çekiyor.
Motor konusunda henüz detaya girmeyen Mercedes araçta hidrojenle çalışan turbo beslemeli bir motor bulunacağını açıklarken arka aksın da elektrik motoru yardımıyla harekete geçirileceğini duyurdu. Bu konseptle birlikte Mercedes'in, Audi Q1'e rakip olabilecek GLA'dan küçük bir model geliştirmeye başlaması da olağan görünüyor.
2 Kasım 2014 Pazar
Chevrolet Camaro Commemorative Edition
Beşinci nesil Camaro'nun yaklaşık bir yıl sonra yerini yeni nesil modellere bırakması beklenirken Chevrolet bu otomobilin başarısını özel bir donanımla kutlama kararı aldı. Bu paket ilk olarak SEMA 2014'te tanıtılacak.
Sadece görsel farklılıklar sunan paket 2LT ve 2SS donanımlarıyla birlikte alınabiliyor. Ön tampon altına splitter eklenen araçların kaputunda da ek hava çıkışı bulunuyor. 20 inç çaplı jantlar ve ZL1 modellerinden alınan spoiler haricinde kontrast renkli şeritler ve özel logolar otomobillerle birlikte alınabiliyor.
İç mekanda da ufak tefek yenilikler sunan otomobillerde kırmızı ve siyah renkli deri döşeme sunulurken ön konsol kırmızı deriyle kaplanmış. Yine bu renkte sunulan dikiş iplikleriyle birlikte kapı eşiklerinde özel logolar dikkat çeken detaylar arasında.
Scion FR-S
Son yıllarda SEMA'nın vazgeçilmez çalışmalarından birisi de Scion tarafından düzenleniyor. Katılımcılara 15.000 Dolar bütçe ve bir araç veren firma ortaya çıkan otomobilleri organizasyonda sergiliyor. Bu yıl temel alınan otomobil FR-S olurken rekabet üç araç arasında.
Super Street tarafından hazırlanan ilk araç genişletilmiş çamurluklar, 18 inç çaplı jantlar, dev splitter, ek hava çıkışına sahip kaput, deflektör ekli yan etekler, küçük bir difüzör ve ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı gibi görsel değişiklikler sunarken motorda da güçlendirme yapılmış.
İç mekanda tam boy takla kafesi, Recaro'dan alınan koltuklar, tek hareketle yerinden sökülebilen ve hava yastığı bulunmayan direksiyon simidi ve dokunmatik ekrana sahip ses sistemi bulunan otomobilin fren sisteminde önde 6 arkadaysa 4 pistonlu kaliperler kullanılmış. Yenilenen egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekerken süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş.
Speedhunters tarafından hazırlanan ikinci otomobilde de genişleyen çamurluklar bulunurken büyük hava girişine sahip özel tasarım ön tamponun altı bir splitter işlevi görüyor. 19 inç çaplı jantlarla donatılan araçta farklı bir kaput, kaput kenarlarına alınan yan aynalar, büyük bir spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağı ve yenilenen tamponun altında büyük difüzör bulunuyor.
İç mekanı neredeyse tamamen soyulan araçta tek yarış koltuğu, dört noktadan bağlı emniyet kemeri, takla kafesi, tek hamlede çıkabilen direksiyon simidi, farklı vites topuzu ve el freni koluyla sadece üç göstergeye sahip orta konsol sunulmakta.
2 litre hacimli Boxer motorunda Cosworth tarafından üretilen kompresör besleme kullanılan aracın fren ve süspansiyon sistemleri de güçlendirilirken yenilenen egzoz sisteminde tek çıkış yer alıyor.
GT Channel tarafından hazırlanan FR-S modeli üçlünün en sade görünümlüsü. Ön tamponu altına bir splitter eklenen otomobilin jantları hafifletilirken yan etekleri de genişletilmiş. Kaput ve bagaj kapağı karbon fiberden üretilirken arkaya bir spoiler eklenmiş. Stoplar karartılırken bir karbon fiber parça da kendisini difüzör olarak arka tampon altında gösteriyor.
Diğer kardeşlerinde olduğu gibi fren ve süspansiyon sistemi elden geçirilen aracın yeni egzoz sisteminde çift çıkış bulunuyor. İç mekan konusunda da en sade tasarımı sunan otomobilde Recaro koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve dokunmatik ekranlı ses sistemi bulunuyor.