4 Kasım 2014 Salı
Ford Mustang RTR
A.B.D. merkezli üretici Ford, Mustang modelinin daha iddialı bir versiyonuna sahip olmak isteyen müşteriler için Vaughn Gittin Jr. ile birlikte geliştirilen RTR'ı SEMA 2014 sırasında tanıttı.
Spec 1 paketinde kozmetik değişiklikler sunan araçta RTR logolu ve farklı süslemelere sahip ön panjur, ön tampon altına eklenen splitter, 20 inç çaplı jantlar, farklı bir difüzör, daha büyük bir spoiler ve stoplar arasında büyük RTR logosu yer alıyor.
Opsiyonel olarak elden geçirilebilen süspansiyon sistemi alçaltılırken sertlik ayarı da sunuyor. Egzoz sistemi de yenilenen otomobillerin turbo beslemeye sahip 2.3 litre hacimli motor seçeneği için modifikasyon paketi sunuluyor olsa da asıl güç artışı 5 litre hacimli v8 motorda gerçekleşmiş. Kompresör beslemeyle donatılan ünite 750 beygir güç üretebiliyor.
Onur abi bu iş nereye varacak sence? bundan 15-20 sene önce supercar sınıfında ki araçlar bile 480-550 beygir civarlarındaydı. Şimdi standart araçların bile 700 beygir civarı versiyonları var. Tadı kaçtı sanki biraz bu işin :)
YanıtlaSilArtık bu seviyede seyredecek gibi geliyor bana. Aynı gücü hibrit sistemler ve daha küçük hacimli motorlarla almaya devam edecekler büyük ihtimalle. Tüketimi düşürmenin önemi artıyor her geçen gün. Bir de yükselen gücün kullanışsızlık sınırına dayandı zaten otomobiller. 0-100 km/s hızlanma süreleri 2.5 saniyeler civarındayken daha da abartmanın bedeli yüksek olur üreticiler için de.
Sil