8 Kasım 2014 Cumartesi

Volvo XC60 D4 Advance


Volvo'nun son yıllarda yakaladığı ivmenin tetikleyicilerinden olan XC60, markanın daha önce girmediği bir segmentte bulunmasını modern tasarımıyla birleştirerek başarılı satış rakamları yakalayan bir araç haline geldi. Ford Mondeo'nun da kullandığı temeller üzerine geliştirilen araç 2008 yılında yollara çıkarken 2013 yılında kardeşi S60 ile birlikte hafifçe makyajlandı.

Birçok motor seçeneğiyle sunulan otomobilin astronomik vergilere sahip Türkiye pazarına en uygun modellerinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 2014 yılında güçlendirilirken asıl yenilik 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı oldu. Bakalım Volvo'nun yeni müşteri sadakat programı Volvo Benimle'nin Bodrum lansmanı esnasında test etme şansı bulduğum XC60 nasıl bir performans göstermiş.


Dış Mekan


Yeni nesil Volvo modellerinin yuvarlatılmış hatlarının güzel bir örneği XC60 gövdesi makyajla birlikte yeni far ve tamponlara kavuşurken jant seçenekleri de yenilendi. Hem ön hem de arka tamponların altında çıplak metal renkli korumalar bulunurken genişleyen ön panjur nedeniyle LED gündüz farları ön tamponun kenarlarına alınmış.

Yan aynalarda bulunan sinyaller artık daha uzun bir yapıya sahipken alçak tutulan tavan rayları şık bir görünüm sunuyor. S60'ta olduğu gibi tavanın arka bölümüne küçük bir anten yerleştirilirken 3. stop lambasının bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler üzerine gizlenmesi de hoş bir detay. 20 inç çaplı jantlar ve çift egzoz çıkışı güçlü görünüme katkı sağlarken bagaj kapağı dik inen diğer Volvo modellerinde olduğu gibi D sütununu çevreleyen LED stoplar özellikle geceleri güzel görünüyor.

4.644 mm boya sahip olan XC60'ın genişliği 1.891 mm olarak açıklanırken yükseklik 1.713 mm. Şık crossover ayrıca 2.774 mm'lik aks mesafesine sahip.


İç Mekan


Kapılar açılıp yaşam alanına göz atıldığında S60 ile olan benzerlik ortaya çıkıyor. Cam ve aynaların kumandalarıyla merkezi kilit düğmesi sürücü kapısına yerleştirilirken kapı içlerinde makul genişlikte ceplere yer verilmiş. Çift renkli deri kaplamaya sahip, üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda aydınlatma kumandalarıyla birlikte bagaj ve depo kapağı açma düğmeleri ve elektronik el freni kontrolü yer alıyor.

Gösterge paneli tamamen dijital olan XC60'da bu bölümün sağında motor çalıştırma düğmesi yer alırken orta konsolun tepesine bir hoparlör yerleştirilmiş. Konsolun üst bölümünde ekran ve havalandırma çıkışları bulunurken daha aşağıda CD girişi ve arkası boşaltılan panel görülebiliyor. Havada asılı duruyormuş gibi görünen orta konsolda çift bölgeli klimanın sıcaklık kontrolleri, ön koltuk ısıtma sistemi, bilgisayar ve ses sisteminin bazı kontrolleri yuvarlak düğmelere sahipken geriye kalan bütün kumandalar bölümün ortasına yerleştirilmiş.

Sık görünümlü vites topuzunun arkasında kapaklı iki bardaklık ve 12 Volt soketi bulunan otomobilin kol dayanağının altında da büyükçe bir gözle birlikte USB ve Aux çıkışları yer alıyor. Açılabilir panoramik cam tavan ve çift renkli deri döşemelerle daha ferah bir yapı sunan arka koltuklar için havalandırma ızgaraları B sütununa yerleştirilirken orta bölüme 12 Volt soket eklenmiş. Kafalıkları tek düğmeyle katlanabilen koltukların ortasında küçük bir göz ve çift bardaklık sunan katlanabilir kol dayanağı bulunuyor.

Örtüye kadar 495 litre bagaj hacmi sunan XC60'ın tavana kadar yüklendiğinde sunduğu hacimse 870 litre. Üç parçalı olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde hacim 1.900 litrenin üzerine çıkarken metal kaplı bagaj eşiği ve elektrikli bagaj kapağı sayesinde yükleme yapmak kolaylaşıyor. Bu bölümde sunulan 12 volt soket ve bagaj altı gözler de kullanışlılığı artırmış.


Konfor


Süspansiyon konforu çok başarılı olan XC60'ın rahatsız edici salınımlardan uzak durması da, yüksekliği düşünüldüğünde önemli. Opsiyonel donanımda sunulan 20 inç çaplı jantlar çok dar yanaklara sahip olmasalar da ani darbeleri emmek konusunda daha küçük kardeşleri kadar başarılı değil. Bu nedenle daha yüksek konfor seviyesi isteyenler 19 veya 18 inç çaplı jant seçeneklerine yönelebilir.

Konfor donanımı konusunda da başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, çift renkli deri döşeme, açılabilir panoramik cam tavan, elektrikli bagaj kapağı, mesafe radarlı cruise control, yol bilgisayarı, navigasyon, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, yıkama sistemli xenon farlar, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, ön ve arka kol dayanakları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, 12 hoparlörlü, Aux ve USB girişli müzik sistemi, yağmur ve far sensörleri, uzun far asistanı, Bluetooth bağlantısı, DVD oynatıcı, ısıtmalı ön koltuklar, çift bölgeli otomatik klima ve direksiyon ısıtıcısı bulunuyor.

Motor, yol ve rüzgar seslerinin izolasyonu konusunda sınıfı standartlarını yakalayabilen XC60'ın geniş oturma alanı sunan koltukları da başarılı konfor seviyesi sunuyor. Arka koltuklarda sunulan diz ve omuz mesafesi aracın boyutlarıyla oratılı olarak yeterince genişken başarılı bir şekillendirmeye sahip tavan kaplaması sayesinde bol baş mesafesi sunuluyor.

Aynı gün S60 T5'te de test etme fırsatı bulduğum yeni nesil 8 ileri vitesli otomatik şanzıman bu araca da çok iyi uyum sağlamış. Yumuşak değişimleri iç mekandakilere hissettirmeyen ünite yüksek süratlerde motor devrini düşürme konusunda da başarılı. Start-Stop sisteminin de sarsıntısız çalışma karakteristiği konforun olumsuz yönde etkilenmesini engelliyor.


Sürüş


XC60'ın sürüş sırasında verdiği tepkiler dış görünümü gibi sportif. Beklenmeyen tepkiler vermeyen orta sertlikteki süspansiyon sistemi 255/45-20 ölçülerindeki lastiklerle birleşince ani direksiyon hareketlerinde bile aracın stabilitesi bozulmuyor. Kalın direksiyon simidi ele iyi otururken sertliği de sportif sürüşlere uygun. Fren pedalı ve dozlaması da dinamik sürüşlerde üzmezken elektro-hidrolik direksiyonun biraz hissiz olması aşırı heyecanlanmayı engellemiş.

Tipik önden çekişli otomobil tepkileri veren XC60 çok zorlandığında önden kayma eğilimi gösterse de ESP'nin çabuk müdahalesi sayesinde tehlikeli durumlar yaşanmıyor. Güvenlik donanımına elkenen kör nokta uyarısı, şeritte kalma yardımcısı ve mesafe ayarlı cruise control güvenliğe olumlu katkı sağlamış.

2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan test aracı 181 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 1.844 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s olarak açıklanıyor.

Vitesleri çabuk ve sarsıntısız değiştirilebilen şanzımanın vites kolundan olduğu gibi direksiyon arkasına yerleştirilebilen şık görünümlü kulakçıklardan da manuel olarak kumanda alması özellikle virajlarda ellerin direksiyondan ayrılmamasını sağladığından hem sürüşten alınan zevke hem de güvenlik seviyesine olumlu katkıda bulunuyor.

Yüksek ağırlık tüketim konusunda dezavantaj olsa da XC60'ın tüketim değerleri aşırıya kaçmıyor. Sabit süratle yapılan otoyol sürüşlerinde ortalama tüketim 6 litre/100 km seviyesinin altına indirilebilirken test sırasında genel ortalama 8 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Premium segmentte sunulan diğer modellerde olduğu gibi zengin bir opsiyon listesine sahip olan XC60'ın D4 motor seçeneği ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla başlangıç fiyatı 172.280 TL. Premium paketle birlikte fiyat 178.320 TL'ya ulaşırken Teste katılan Advance donanım için 191.510 TL isteniyor.

Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, sürücü ve yolcu için ön ve yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, çift bölgeli otomatik klima, USB ve Aux girişli ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, otomatik bagaj kapağı, aktif xenın farlar ve far yıkama sistemi, tekli DVD oynatıcı, yağmur ve far sensörleri, arka park sensörleri, 3 kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi, 17 in çaplı jantlar, Stop/Start ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulan aracın opsiyonel donanımında açılabilir panoramik cam tavan, navigasyon, direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları, Premium Sound ses sistemi, çift renkli deri döşeme, ısıtmalı ön cam, direksiyon simidi ve silecek suyu çıkışları, geri görüş kamerası, ön park sensörleri, otomatik kararan iç ve yan aynalar, alarm, kör nokta uyarısı, ısıtmalı ön koltuklar, adaptif cruise kontrol, şerit takip asistanı, trafik işareti algılayıcı, uzun far asistanı, yaya algılama ve otomatik fren yardımcısı yer alıyor.

Bütün bu donanımlarla aracın fiyatı 274.233 TL'yi buluyor.


Sonuç


Volvo'nun son zamanlarda kaydettiği çıkışın en önemli oyuncularından olan XC60 piyasaya çıktığı andan beri artan bir satış grafiğine sahip. Bu durumun sürmesini isteyen firma makyaj zamanı geldiğinde dış görünümde aşırıya kaçmazken D4 motorun güçlendirilmesi rakipler karşısında şansını artırmış.

8 ileri vitesli yeni otomatik şanzımanı hem konfor hem de performansa olumlu katkı sağlarken tüketim değerlerini de aşağıya çeken XC60 başarılı sürüş karakteristikleriyle de dikkat çekiyor. Kaliteli malzemeler kullanılan iç mekanı kardeşlerini hatırlatan canlı bir tasarıma sahip olan otomobil dikkat çekici emniyet donanımlarıyla da müşterileri kendisine çekiyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

7 yorum:

  1. fotoların link bende mi görünmüyor sadece ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip şeyler olmuş linke. Düzelmiş olmalı.

      Sil
    2. Evet abi düzelmiş

      Sil
  2. Onur Bey 1.6 dizele gelecek mi bi bilginiz var mı 8 ileri otomatik ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla gelmeyecek. 6 ileri vitesli çift kavramalı şanzıman yeni uygulandı diyebiliriz. Bir süre daha böyle gidecektir diye tahmin ediyorum.

      Sil
  3. Bu araç AWD mi FWD mi?

    YanıtlaSil