24 Ocak 2014 Cuma
Hyundai ile 2014 Monte-Carlo Rallisi
Motorsporlarına yakından uzaktan ilgi duyan kişilerin ralli dendiğinde aklına gelen organizasyonlar arasında ilk sıralarda bulunan Monte-Carlo Rallisi 2014 yılında Hyundai'nin katılımıyla daha da eğlenceli bir hale geldi. Sébastien Loeb gibi uzun süredir yarışları domine eden bir ismin de WTCC'ye transferiyle daha çekişmeli hale gelen WRC'nin ilk ayağı bu yıl da Monte-Carlo Rallisi'ydi.
Şampiyonanın yeni takımı Hyundai Motorsport'un davetlisi olarak izlemeye gittiğim ralliden gelen ilk haberler bu takım için şanssızdı. Güney Kore merkezli firmanın geçtiğimiz aylarda tanıttığı i20 WRC'nin ilk firesi henüz yarış başında geldi. Geçtiğimiz yılı genel klasman ikincisi olarak tamamlayan Thierry Neuville daha ilk kilometrelerde yoldan çıkarak haftayı tamamladı. Yolda gördüğü bir engelden kaçmak isterken kayan Neuville izinden saparak bir direğe çarptı.
Hyundai Shell World Rally Team'in diğer aracında bulunan Dani Sordo ve Marc Marti'nin yarışı da malesef uzun sürmedi. 5. etap yolunda elektrik problemleri yaşayan ikili organizasyona devam edemedi. İki aracın da abandone olması moralleri bozsa da Dani Sordo'nun yarışı bıraktığı sırada 3. sıraya tırmanmış olması sezonun geri kalanından beklentileri artırdı.
Organizasyon boyunca yağan yağmur yüksek noktalarda yerini kara bırakırken asfalt rallinin takımlar için daha zor geçmesine neden oldu. İkinci gün sabahında 7. etabı yerinde izlerken helikopterle ulaştığımız tepeden 10. etabın önemli bir kısmını da görme şansımız oldu.
İkinci günün sonunda Monaco'ya taşınan parc fermé sayesinde motorsporları dünyasının önemli mekanlarından birisini daha yakından görme şansım oldu. Marinada tutulan araçlar dikkat çekse de Formula 1 Monaco Grand Prix'sine ev sahipliği yapan sokaklar çok daha ilginçti.
Col günü olarak da adlandırabileceğim 3. gün Col de Turini ve Col de Brouis'nin ikişer kere geçilmesiyle tamamlanacak gibi görünse de Col de Turini'de görülen aşırı kar yağışı ve bazı araçların kara saplanmaları nedeniyle gece koşulan 14. etap iptal edildi. Bu günü de 13. etabı yağmur altında izleyerek geçirdikten sonra Monaco sarayında yapılan ödül törenine katıldım.
WRC'nin ilk ayağının ardından pilotlar sıralaması şu şekilde oluştu:
1- Sébastien Ogier - Julien Ingrassia
2- Bryan Buffier - Xavier Panseri
3- Kris Meeke - Paul Nagle
4- Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
5- Mads Ostberg - Jonas Andersson
6- Elfyn Evans - Daniel Barritt
7- Andreas Mikkelsen - Mikko Markkula
8- Jaroslav Melicharek - Erik Melicharek
9- Matteo Gamba - Nicola Arena
10 - Yuriy Protasov - Pavlo Cherepin
Takımlar sıralamasıysa şöyle:
1- Volkswagen Motorsport
2- Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
3- M-Sport World Rally Team
4- Volkswagen Motorsport II
Bu arada etaplar arasında ve hatta bir ara Fransa ve İtalya arasında yaklaşık 1.000 km boyunca bizleri taşıyan Hyundai ix55'ten de bahsetmek istiyorum.
Gövde tasarımı Hyundai'nin eski nesil yuvarlak hatlarını barındırsa da donanım ve konfor alanlarında çok başarılı olan aracı 13. etaba giderken 10 km'lik offroad etapta da test edebilme şansımız oldu. Dört tekerlekten çekiş sisteminin avantajını iyi kullanan büyük SUV 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoruyla da etkiliyor. 250 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen ünite sınıfının en güçlüsü olmasa da en sessizi olma konusunda iddialı. Yüksek devirlerde bile benzinli bir araç içerisindeymiş gibi hissettiren ünite 6 ileri vitesli şanzımanla uyumlu bir şekilde çalışıyor. ix55'in sunduğu performans da başarılı sayılabilir. 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyenin altında ulaşabilen 2.3 ton ağırlığa sahip aracın maksimum sürati de 205 km/s.
Monte-Carlo Rallisi boyunca çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Onur abi emeğine sağlık güzel kareler yakalamışsın.
YanıtlaSilBaştakiler benim değil gerçi ama teşekkürler.
Sils. loeb'i zorla mı göndermişler wrc'den? gerçi hyundai gibi takımlar için fırsat olur.
YanıtlaSilLoeb'ün canı sıkıldı büyük ihtimalle. Zaten markayı da değiştirmedi. Olmadı döner geri.
Sil