23 Ocak 2014 Perşembe
BMW
Münih merkezli üretici 2014 yılıyla birlikte model ailelerinde sunacağı yeni motor seçeneklerini gün ışığına çıkardı. Motorlarla birlikte xDrive da daha çok modelde kullanılacak.
2 Serisi'nde sunulacak olan 2 litre hacimli turbo Diesel üniteler 218d'de 143 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 225d'de 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 218'd manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilirken otomatik şanzımanla bu süre 8.6 saniyeye geriliyor. Ortalama yakıt tüketimi konusunda da otomatik şanzımanlı modelin 0.1 litre/100 km'lik avantajı bulunuyor. Sadece otomatik şanzımanla sunulan 225d'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürerken ortalama yakıt tüketim değeri 4.7 litre/100 km.
3 Serisi Gran Turismo'ya eklenen 330d versiyonunda 3 litre hacimli turbo Diesel motor hem iki hem de dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. 258 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen motor arkadan itişli modeli 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilirken xDrive ile bu süre 5.4 saniyeye iniyor. Otomobillerin ortalama yakıt tüketim değerleri de sırasıyla 5.2 ve 5.4 litre/100 km.
335d Gran Turismo modeline de dört tekerlekten çekiş sistemi ekleyen BMW, 3 litre hacimli motoru 313 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen bu aracın 4.9 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaşıp ortalama 5.7 litre/100 km yakıt tüketimine sahip olduğunu belirtiyor.
4 Serisi Coupé'de de 218 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyi sunmaya başlayan BMW bu otomobilin manuel şanzımanlı versiyonlarının 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaştığını açıklarken otomatik şanzımanla süre 6.5 saniyeye iniyor. Bu araçların ortalama tüketim değerleriyse manuel şanzımanla 5.1, otomatikle 4.9 litre/100 km olarak belirtildi.
4 Serisi Convertible'da da xDrive sunmaya başlayan BMW, 428i Convertible'a eklediği sistemle 245 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motorla birlikte 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6.5 saniye olarak açıklarken ortalama tüketim de 7.2 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.
onur bey merhaba; BMW de özellikle 1-3-5 serilerinde servo direksiyonlarda tekerlek balansına benzer bir titreme olduğu (direksiyon sistem hatası ile alakalı) balans ayarı yapılsa bile (lastiklere) sorunun bir türlü çözülemediği gibi dedikodular dolaşıyor forumlarda bu konuyla alakalı bir duyumun var mı?
YanıtlaSilBen 3 Serisi için duydum bunu. Hatta test ettiğim 316i'yi alan arkadaş yorum yaptı bununla ilgili. Test araçları çok yeni olduklarından bu tip problemler ortaya çıkmamış oluyor henüz. Mercedes A Serisi'nin de üretim kalitesini beğenmiyor insanlar ama benim test ettiğim araç daha 23 km'deydi bana geldiğinde. Fabrikadan yeni çıkmış araçta da sorun bulmak zor oluyor haliyle.
Silbir araca yüz bin tl'den fazla para verip (3.16'nın fiyatını bilmiyorum) bu tip problemlerle karşılaşınca ister istemez hayal kırıklığına uğruyorsun hele ki konu Mercedes BMW olunca bu hayal kırıklığı ikiye katlanıyor. forum donanım Haber'de konuyla alakalı baya bi tartışma var özellikle 1 ve 3 serisi sahibi olanlar daha fazla paylaşmışlar sorunlarını ve Borusan'ın yaklaşımını okumanı tavsiye ederim.
SilSorunlardan en büyüğü de o zaten. Bu araçlar yüz bin TL'lik araçlar değil. Adamlar yarı fiyatına satmak için yapıyorlar. Bizde durum böyle.
Sil