17 Ekim 2013 Perşembe

Nissan ZEOD RC


Nissan'ın birkaç yıldır üzerinde çalıştığı hibrit yarış aracı ZEOD RC pistlerde görüleceği haliyle sonunda tanıtıldı. Le Mans'da bir turu sadece elektrik enerjisiyle tamamlayabilecek olan otomobil farklı tasarımıyla dikkat çekiyor.

Ön kısmı oldukça ince tasarıma sahip olan otomobilin farları arka çamurlukların önüne alınarak duruşu daha da farklılaştırılmış olsa da geniş hava girişleri ve stabilizörler pistlerde dolanan diğer Le Mans prototiplerini andırıyor.

İçten yanmalı motoru 1.6 litre hacimli olan otomobilin maksimum süratinin 300 km/s üzerinde olduğu açıklanırken 2014 yılında Le Mans'da pistlere ineceği de belirtildi.

JE Design Seat León FR


Geçtiğimiz haftalarda testime konuk olan Seat León FR JE Design tarafından modifiye edildi. Aslında donanım olarak test aracıyla aynı olan otomobilin kaputu altında daha güçlü bir motor mevcut.

Firma tarafından sunulan karbon fiber görünümlü parçalar arasına ön splitter, yan etekler ve arka tampon alt parçası eklenirken 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri, farklı eegzoz sistemi ve bagaj kapağı üzerinde yer alan yeni spoiler de dikkatlerden kaçmıyor.

Süspansiyon sistemi de 30 mm alçaltılan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motorunun gücü 215 beygire, torkuysa 300 Nm'ye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 235 km/s.

Audi A5 DTM Champion Edition


Geçtiğimiz yıl BMW'nin galibiyetiyle sonuçlanan DTM sezonu sonrasında üreticinin özel bir M3 versiyonunu satmaya başlamasından bir yıl sonra 2013 sezonu galibi Audi aynı şeyi A5 için yaptı.

Sadece 300 örneği üretileceği açıklanan özel seride 20 inç çaplı jantlar, S ve RS modellerinde olduğu gibi metalik görünüm sunan yan aynalar, sabit spoiler ve kapıların alt kısmına eklenen özel logolar dikkat çekiyor.

Paket fiyatı 1.900 Euro olarak belirlenirken aksesuarlar 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla alınabilecek. Otomobillerde sunulan gövde rengi seçenekleriyse kırmızı, füme ve beyaz.

Opel Zafira Tourer


Opel'in şık görünümlü MPV modeli Zafira Tourer markanın yeni motor geliştirme aracı olmuşa benziyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin ardından aynı hacimli benzinli motorun yeni versiyonu da ilk olarak bu otomobilin kaputu altında yer bulacak.

Tanıtımının ardından 140 beygir güç üretebilen 1.4 LPG ve 150 beygir güç üretebilen 1.6 CNG versiyonları pazara sunulan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel ünitesinin de 195 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen versiyonları kısa süre önce tanıtılmıştı.

136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin ardından daha önce 170 beygir gücündeki modelleri tanıtılan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorunun 200 beygir güç 300 Nm tork üretebilen versiyonu da tanıtılan Zafira Tourer her kesime hitap edebilen bir araç haline geldi.

6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen yeni aracın maksimum sürati 225 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri 7 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin tasarımında büyük yenilikler olmasa da 17, 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri, kırmızı renkli Turbo logosu ve çift çıkışlı egzoz sistemi dikkat çekiyor.

16 Ekim 2013 Çarşamba

Mercedes-Benz Citan Crewbus


Mercedes'in küçük ticari aracı Citan büyüyor. Crewbus ismini alan yeni model daha çok oturma kapasitesi ve yeni motor seçenekleriyle pazara sürülüyor.

Renault Kangoo'nun Mercedes logolu kardeşi olan Citan Fransız kardeşinde de sunulan ekstra uzun versiyona kavuştu. 7 kişilik oturma kapasitesi sunan 4.705 mm boya sahip yeni araç VanPartner programıyla farklı işler için geliştirilmiş özel iç mekanlara sahip oluyor.

Kaputu altında da yenilikler sunan aracın 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru 110 beygir güç, 240 Nm tork üretebilirken 1.2 litre hacimli benzinli ünite 112 beygir güç üretiyor.

Mulgari 510


Modifikasyon firmalarının favori Mercedes modellerinden olan C63 AMG için bir güçlendirme çalışması da Mulgari'den geldi. İngiliz firma araç görünümünü çok değiştirmese de kaput altında dikkate değer güç artışı yakalamış.

Ön tampon altına eklenen splitter ve bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler karbon fiberden üretilirken fren ve egzoz sisteminde değişiklikler yapılmış.

Otomobilin sahip olduğu 6.2 litre hacimli v8 motorun ulaştığı 510 beygir güç, 705 Nm tork C63 AMG Edition 507'den daha yüksek performans sunuyor.

Renault Duster Détour


Avrupa pazarı dışında Renault logosuyla satılan Dacia Duster'ın yeni bir konsept versiyonu tanıtıldı. Sportif bir görünüm sunan araç Güney Afrika'da sergilendi.

Siyah ve sarı gövde renginin yanında üzerine eklenen dev Duster yazısıyla da kolayca tanınan konseptin çamurlukları genişletilirken yan etekler de kalınlaştırılmış. Farklı bir ön panjura sahip olan aracın farları da değişik bir tasarıma sahipken ön tampona eklenen korumanın kenarlarında ek sis farları bulunuyor.

Siyah renkli jantları 18 inç çaplı olan otomobilin tavanına da projektörler eklenmiş. Bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenirken LED stoplar camlar gibi koyulaştırılmış. Arka tamponun alt kısmına ek koruma yerleştiren Renault Duster'ı çift egzoz çıkışına kavuşturmuş.

15 Ekim 2013 Salı

VÄTH CLA250


Mart ayında Mercedes A250 için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıtan Alman firma VÄTH şimdi de aynı güçlendirme çalışmasını otomobilin dört kapılı kuzenine uyguladı.

Araç için 20 inç çaplı jantların yanında karbon fiberden üretilmiş splitter, yan etek ek parçaları ve spoiler sunuluyor. Arka tamponunun alt kısmı da yenilenen otomobilin tavanı siyah folyo ile kaplanmış.

İç mekanında farklı karbon fiber veya ahşap kaplamalar sunan VÄTH direksiyon simidi ve paspasları da yenilemiş. Egzoz sistemi yenilenirken süspansiyon sistemi de 20 ile 65 mm arasında alçaltılabiliyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor, ilk etapta 245 beygir güç, 390 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilirken ikinci etapta 265 beygir güç, 420 Nm tork alınabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

BMW M5 ve M6 M Performance


BMW'nin sportif akesuarları şimdi de en dinamik modellerde. Performans artırıcı parçalar sunulmasa da araçların görünümlerinde dikkat çekici farklılıklar var.


M Performance'ın imzası niteliğindeki üç şerit gövde üzerindeki yerini alırken daha önce de opsiyonel donanımda sunulan 20 inç çaplı jantlar araçlarda yerlerini almış. Yan cam çevrelerinde görülen çerçeveler ve ön panjur siyaha boyanırken yan etekler, bagaj üstü spoiler, difüzör ve yan ayna kapları karbon fiberden üretilmiş.

Beyaz renkli stopları da opsiyon listesine ekleyen Alman üretici karbon seramik fren disklerinin yanında Akrapoviç markasını taşıyan egzoz sistemini de müşterilere sunmuş.


İç mekanda da karbon fiber kaplama paketi sunan BMW özel tasarımlı paspaslar ve metal pedal setini de donanıma katmış. Diğer M Performance seçeneklerinde de alınabilen direksiyon simitleriyse iki çeşit; Her ikisi de Alcantara kaplı olan aksesuarların ilkinde sadece düz konumu işaretleyen çizgi bulunurken ikincisine yerleştirilen dijital gösterge vites değiştirme bilgisi ve G metreye sahip.

13 Ekim 2013 Pazar

Toyota Harrier


Toyota'nın Japonya pazarında sunduğu SUV modellerinden birisi olan Harrier'ın yeni nesil modelleri tanıtıldı. Temelde makyajlı bir Lexus RX olan araç lüks kuzeninden daha sade bir görünüme sahip.

İnce yapılı farlar, öne doğru çıkan panjur, altıgen ön tampon hava girişi ve büyük arka spoiler ile sportif bir duruş sergileyen araçta panoramik cam tavan ve LED stoplar dikkat çekiyor. Oldukça kaliteli bir görünüm sunan iç mekanda bol bol deri döşemeyle ahşap ve metal kaplamalar gözden kaçmıyor.


Kaputu altında iki motor seçeneği bulunacak olan otomobilin giriş versiyonunda kullanılan 2 litre hacimli ünite 151 beygir güç, 193 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman ve iki tekerlekten çekişli olarak satılacak olan araçta opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemi de sunulacak.

Hybrid logosu taşıyacak olan modelde 2.5 litre hacimli benzinli motorla birlikte kullanılan elektrik motoru 200 beygir güç sağlıyor. Aynı şanzımana sahip olacak bu model sadece dört tekerlekten çekişli olarak sunulacak.

BMW 4 Serisi Cabrio

BMW 4 Serisi'nin üzeri açıldı. 3 Serisi Coupé ve Convertible'ın yerini alan aile böylece güzel havalarda yolcularını doğaya daha çok yaklaştıran versiyonuna kavuşmuş oldu.

Tasarım alanında büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin ön ve arka yüzü sabit tavanlı kardeşle aynıyken açılabilir metal tavanın tasarımı C sütununda biraz daha dik tutulmuş. Bu nedenle arka cam da 4 Serisi Coupé'de olduğundan daha dik konuma sahip. 3 Serisi Convertible'a oranla 26 mm uzayan otomobilin aks mesafesiyse 50 mm artmış. Aracın genişliği de 43 mm daha fazla.


İç mekana geçildiğinde ön konsolun değişmediği görülürken BMW'nin de Mercedes'te olduğu gibi ön koltuk kafalıkları altına sıcak hava üfleyen havalandırma ızgaraları kullanmaya başladığı fark edilebilir. Bagaj hacmi 20 litrelik artışla 370 litreye ulaşırken tavan açıldığında bu hacim 220 litreye geriliyor. Arka koltuklarda yolcu bulunmuyorsa koltuk sırtlıkları yatırılarak yükleme hacmi artırılabiliyor.


4 Serisi Convertible'da sunulan metal tavan bir önceki nesil cabriolet modelde bulunana oranla aynı süratle yol alırken 2 dB daha sessiz bir kabini garantiliyor. 20 saniyede açılıp kapanabilen tavan bu işi 18 km/s süratle yol alırken de yapabiliyor.


Motor seçeneklerini de Coupé kardeşinden alan otomobil ilk etapta 428i, 435i ve 420d isimli modellere sahip olacak tamamı turbo beslemeye sahip olan motorlardan 428i'de görev yapanı 2 litre hacimden 240 beygir güç, 345 Nm tork alabilirken 435i'de kullanılan 3 litre hacimli motor 300 beygir güç, 408 Nm tork üretebilmekte. Avrupa pazarında sunulacak olan 2 litre hacimli turbo Diesel motorsa 184 beygir güç, 380 Nm tork üretiyor.

Hyundai Genesis Coupé 3.8 Track


A.B.D. testleri devam ediyor. Ailelere uygun otomobillerin ardından şimdi de sıra biraz daha sportif bir araca geldi. Geçtiğimiz yıllarda turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoruyla Türkiye'de de satışa sunulmuş olan Genesis Coupé, vergilerin daha da astronomik seviyelere ulaşmasının ardından ortalıklarda görünmez olmuştu.

Vergilerle arası çok daha iyi olan Kuzey Amerika'da küçük hacimli motoru 2 litre hacimli olan bu aracın testime konuk olan versiyonundaysa 3.8 litre hacimli v6 motor görev yapıyor. Testini birkaç ay önce sizlerle paylaştığım Hyundai Veloster'ın ardından küçük hacimli motorla bile gücü 275 beygiri bulan Genesis Coupé'nin v6 üniteyle neler yapabileceğini görmek güzel oldu. Yazma hazırlıklarına önceden başladığım bu testin, geçtiğimiz hafta yaptığım Güney Kore Hyundai genel merkezi ziyaretinden hemen sonra gelmesiyse hoş bir tesadüftü.


Dış Mekan


Güncel Genesis Coupé Türkiye'ye resmi yoldan getirilen araçların makyaj görmüş hali. Daha köşeli farlara sahip olan otomobilin makyajlı ön tamponunda sis farları ve LED gündüz aydınlatmaları bulunuyor. Kaputu üzerinde hava çıkışı görünümlü çift bölme yer alan aracın 19 inç çaplı jantları mat boyaya sahip.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan Genesis Coupé'nin sabit yan camları aşağıya doğru genişleyerek farklı bir görünüm yaratıyor. Bagaj kapağı üzerinde büyük sayılabilecek bir spoiler bulunan otomobilin stopları, farlarda olduğu gibi dalgalı desenlere sahip. Sade görünümlü arka tamponun alt kısmında dörtgen tasarımlı çift egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.

4.630 mm boya, 1.865 mm ene ve 1.385 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.820 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Hoş görünümlü dış mekanın ardından içeriye geçildiğinde sade olarak nitelendirilebilecek bir yaşam alanıyla karşılaşılıyor. Kapı eşiklerinde Genesis logolu kaplamalar dikkat çekerken kapı içlerinde küçük ceplerle yüzeye paralel yerleştirilmiş cam ve ayna kumandaları görülebiliyor.

Ses, telefon, hız sabitleme ve yol bilgisayarı kumandalarına sahip olan deri direksiyon simidi üç kollu bir tasarıma sahip. Derine yerleştirilmiş dairesel göstergeler sportif bir görünüm sunarken bu ikili arasında yer alan bilgisayar ekranı Avrupa'da satılan modellerle karşılaştırıldığında biraz eski tasarıma sahip. Hız ve devir göstergelerinin ortasına yerleştirilen dijital motor sıcaklığı ve yakıt seviyesi götergeleriyse modern görünüyor.

Metal pedal seti ve başarılı yan desteğe sahip koltukları da iç mekanda sportif rüzgarlar estiren otomobilin orta konsolu üzerinde büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Bu ekranın hemen altında başarılı ses sisteminin kumanda elemaları görülebilirken daha aşağıda ortalama yakıt tüketimi, yağ sıcaklığı ve anlık tork üretimini gösteren yuvarlak göstergeler bulunuyor.

Konsolun yanlarına dik olarak yerleştirilen merkezi havalandırma ızgaralarına sahip olan Genesis Coupé'nin havalandırma sistemi kumanda elemanları orta konsolun alt kısmına serpiştirilmiş. Bu alanda görülen kapak açıldığında ortaya çakmak, Aux ve USB girişleri çıkıyor.

Metal görünümlü konsolun devamında şık görünümlü vites topuzu, farklı boyutlara sahip iki bardaklık, el freni kolu ve altında büyük bir göz bulunan kol dayanağı görülebilirken aynı yerde 12 Volt soket ve anahtarın yerleştirilmesi için bir bölme dikkat çekiyor.

Elektrikli ve ısıtmalı ön koltukların sırtlıkları manuel bir şekilde ileriye doğru yatırılırken bu şekilde arka koltuklara geçmek çok zor olmuyor. İki kişilik oturma kapasitesi sunan arka sırada diz mesafesi bir coupé için başarılı olsa da baş mesafesi çok iç açıcı değil. Bagaj hacmi 285 litre olan aracın arka koltuk sırtlıkları tek parça olarak katlanabiliyor.


Konfor


İnsan büyük bir coupé ile karşı karşıya kaldığında biraz daha ağırbaşlı bir otomibil beklese de Genesis Coupé'de durum biraz daha farklı. Track paketiyle birlikte araca eklenen sert süspansiyon sistemi ve 19 inç çaplı jantlar sürüşü daha sportif bir bölgeye çekmiş.

Donanımındaysa bol bol konfor aksesuarı görülebilen otomobilde hız sabitleme sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen, USB ve Aux çıkışlarına sahip kaliteli bir ses sistemi, navigasyon, deri döşemeli ve ısıtmalı ön koltuklar, sunroof, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli cam ve aynalar gibi uzun yolculuklarda yolcuların işlerini kolaylaştıran donanımlar bulunuyor.

Koltuklar yüksek yan desteklerin yanında geniş oturma alanlarıyla da dikkat çekiyor ve bu sayede uzun yolculuklarda başarılı bir konfor seviyesi sunuyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın kullanımıysa beklediğimden daha kolay. Geçişleri kemiksiz olan ünite sürücüyü yormazken yumuşak debriyaj pedalı da işleri kolaylaştırıyor.


Sürüş


Kuzey Amerika pazarında satılan bir coupé olduğundan dinamik sürüş konusunda çok şey beklemediğim Genesis Coupé beni şaşırtmayı başardı. Track paketinde sunulan sert süspansiyon sistemi, ön kule gergisi ve önde 225/40, arkadaysa 245/40 ölçülerinde olan lastiklerin 19 inç çaplı jantlarla birleşimi oldukça iddialı özellikler.

Bu donanımların birleşimiyse yolda kendisini açık şekilde gösteriyor. Dengeli bir altyapıya sahip olan otomobil ağırlık değişimlerinden de çok az etkileniyor. Arkadan itişli aracın arkasını koparabilmek için ani direksiyon hareketlerinin yanında gaz pedalıyla da oynanması gerekiyor. Track paketinde standart olarak sunulan limitli kaydırmalı diferansiyel, yumuşak geçişlere sahip manuel şanzıman ve hafif debriyaj pedalı sayesinde Genesis Coupé ile küçük oyunlar oynamak çok zevkli. Çok zorlandığında hafifçe önden kaymaya başlayan aracın gaz pedalına hafifçe dokunulduğunda arka aks hareketlenmeye başlıyor.

3.8 litre hacimli v6 motoru 350 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 260 km/s. Hızlanma sırasında bir v8'i andıran sesler çıkaran motor ve egzoz ikilisi ortalama yakıt tüketim değerinin 10 litre/100 km seviyesinin üzerine çıkmasını hoş gösterebiliyor. Sabit sürat otoyol sürüşlerinde ortalama 8 litre/100 km'nin altına indirilebilse de gaz pedalı dikkatsiz kullanıldığında değerler iki katına rahatlıkla çıkıyor.

1.560 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin hızlanması gibi yavaşlaması da dikkat çekici. Brembo'dan alınan fren sisteminin dozlanması kolay olduğu gibi dengesi de göz kamaştırıcı. Bu arada Genesis Coupé'nin tepkilerini isteğinize göre ayarlamak mümkün zira ESP, direksiyon sistemi ve gaz pedalına verilen tepkiler üç aşamalı olarak ayarlanabiliyor.


Fiyat/Donanım


Türkiye'de %171 gibi uçuk bir vergiye sahip olan otomobilin ülkeye getirilmemesi mantıksız değil. Kuzey Amerika'da düşük vergiler sayesinde fiyatı 28.750 Dolar seviyesinden başlayan araç Track donanımıyla bile 33.895 Dolar'a alınabiliyor.

Bu haliyle standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, 19 inç çaplı jantlar, arka spoiler, Brembo fren sistemi, xenon farlar, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantılı, USB ve Aux girişleri sunan, 360 Watt çıkış gücüne ve 10 hoparlöre sahip Infinity ses sistemi, dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi, alüminyum pedal seti, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, aydınlatmalı kapı eşiği kaplamaları, cruise control, sunroof, elektrik ayarlı sürücü koltuğu, elektrokrom iç ayna, dijital pusula, sportif ayarlı süspansiyon sistemi, limitli kaydırmalı diferansiyel, klima, Brembo fren sistemi ve çift egzoz çıkışı bulunan otomobilin tek opsiyonu 1.250 Dolar farkla alınabilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman.


Sonuç


Geçtiğimiz hafta Güney Kore'de bulunan merkezini ziyaret ettiğim Hyundai son yıllardaki yükselişine devam ediyor. Markanın en sportif otomobili olan Genesis Coupé 3.8 Track dışarıdan bakıldığında çok sportif bir araçmış gibi görünmese de başarılı özellikler sunan v6 motor, süspansiyon ve fren sistemi dinamik sürüşlerin gerekliliklerini sunmakta zorlanmıyor.

Türkiye için şaka gibi bir fiyata sahip olan araca bu kadar kolay ulaşabilmek gerçekten güzel. Sunduğu zengin donanımla konfor isteyenleri de üzmeyen otomobil, litresi 1.5 TL'ye benzin alınabilen bir ülke için oldukça mantıklı bir seçim.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.