27 Mart 2013 Çarşamba

Mercedes-Benz CLA45 AMG


Mercedes A45 AMG'ye kardeş geldi. CLA Serisi'nin en güçlü modeli olarak tanıtılan CLA45 AMG, ilk olarak 2013 New York otomobil fuarında sergileniyor.

Gövdesi üzerinde tapılan değişiklikler A45 AMG'den alınan otomobilde agresif görünümlü tamponlar, splitter, karbon fiber ekli yan etekler, siyah renkli jantlar, difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi, kırmızı kaliperler ve siyah renkli yan aynalar standart veya opsiyonel olarak sulunuyor.


İç mekanında da A45 AMG izleri taşıyan otomobilde yüksek yan destekli koltuklar, karbon fiber kaplamalar, deri ve Alcantara döşeme, metal pedal seti ve kontrast renklerde dikiş iplikleri alınabiliyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 360 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulmakta. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşan aracın makimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Ortalama yakıt tüketim değeri 6.9 litre/100 km'ye kadar inen otomobil bahar aylarında Kuzey Amerika pazarında piyasaya çıkacak. Avrupa'ya gelişi yazı bulacak CLA45 AMG'nin fiyatları okyanus ötesinde 47.450 Dolar seviyesinden başlarken Almanya başlangıç fiyatı 56.076 Euro.

9 yorum:

  1. cla sınıfının temeli a sınıfı mı yoksa c sınıfı mı?

    YanıtlaSil
  2. sanirim a class temelli.

    YanıtlaSil
  3. A temelli. Standart modeller önden çekişli.

    YanıtlaSil
  4. güzel ülkemin mantıksız motor hacmi vergileri benim gibi araba sevdalılarına bu tür araçları sadece resimlerde görebilmeyi mümkün kılıyor.Türkiye fiyatı en iyimser rakamla 75.000 euro olur:(

    YanıtlaSil
  5. Beygir gücüne ithafen turbo kick! diyebiliriz ama 4.2 atmosferik bir v8 çok daha karakter sahibi bir otomobil yapardı bu otomobili.

    Bütün motorlar birbirine benzedi artık Sadece yeterli ivme ve güçle bir araç gerçekten özel olmaz!

    YanıtlaSil
  6. 2 litre hacimden 360 beygir çıkaran mercedesi kutluyorum. 1.6 dan da o beygirleri çıkarmayı başarırsa türk otomobil vergi sistemine iyi bir darbe vurucak gibi.

    YanıtlaSil
  7. İsterse 0.1 litreden alsın o kadar gücü, darbe yine bize vurulmuş olacak. %40+%18 vergi var en küçük içten yanmalı motorda. Almanya'da %19, A.B.D'de sıfıra kadar düşüyor.

    YanıtlaSil
  8. Onur bey 2.0 litrelik bu motoru daha fazla satılan diğer mercedes modellerinde görebilir miyiz sizce? Ötvsi ve mtvsi düşük 2.0 motorlu bir e350 4matic gayet çekici olur.

    Yoksa 2 litreden 360 beygir çıkarmak, motor ömründen biraz fedakarlık yapmak anlamına mı geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güçle görmek güç olsa da daha düşük güce sahip versiyonları ortaya çıkıyor yavaş yavaş. İki ay önce test ettiğim E250 buna bir örnek. Aynı şekilde GLK ailesinde de var artık 2 litre hacimli motor.

      Aşırı besleme sistemlerinin ömür kısaltmaları normal. Bu kısalma da güç seviyesi ve araç ağırlığıyla orantılı. Daha ağır araçlarda aynı motor daha çok zorlanacağından ilk etapta hafif modellerde sunuluyor.

      Sil