15 Ocak 2013 Salı
Mercedes-Benz CLS63 AMG
Mercedes'in bu yıl Detroit'te tanıttığı tek yenilik makyajlı E63 AMG değil. Alman üretici CLS ve CLS Shooting Brake ailelerinin en güçlü modellerini de daha güçlü araçlar haline getirdi.
Tasarımında bir yenilik yapılmayan araçlara eklenen S performans paketinde bulunan kırmızı renkli fren kaliperleri ve daha koyu renkli jantlar görünümdeki en büyük değişikliği yansıtıyor. İç mekanında deri döşemeyle birlikte karbon fiber kaplamalar kullanılan otomobillerin direksiyon simitlerinin hem üst hem de alt kısımları düzleştirilmiş. Metal pedal setini de standart olarak sunan CLS63 AMG ailesinde yer yer Alcantara döşemeler de göze çarpıyor.
İz genişliği 24 mm artırılan otomobillerde S performans paketiyle birlikte arka aksa kilitli diferansiyel de ekleniyor. Elektronik kontrollü sertlik ayarına sahip süspansiyon sistemiyse bütün araçların standart donanımına alınmış.
Fren sistemini de E63 AMG modelleriyle paylaşan araçlarda önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperlerle birlikte 360 mm çaplı diskler kullanılırken karbon seramik diskler tercih edildiğinde ön aks için sunulan çap 402 mm'ye ulaşıyor.
Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motorları 557 beygir güç, 720 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilen araçlardan dört kapıya sahip olanı 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken beş kapılı model aynı hızlanmayı 4.3 saniyede tamamlıyor. Arkadan itişli bu araçların ortalama yakıt tüketim değerleriyse 9.9 ve 10.1 litre/100 km.
Aynı motor seçeneğini artık dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte de sunan Mercedes bu sistemle birlikte tüketim ortalamasını yarım litre artırmış olsa da 0-100 km/s hızlanma sürelerini yarımşar saniye aşağıya çekebilmiş.
Bütün versiyonlarında 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı standart olarak sunan CLS63 AMG'nin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
S performans paketiyle birlikte gücü 585 beygire, torkuysa 800 Nm'ye ulaşan araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Daha düşük güce sahip dört tekerlekten çekişli versiyonlarıyla aynı tüketim değerlerine sahip olan otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse sırasıyla 3.6 ve 3.7 saniye.
3.6 saniye...hayvanlık ya başka bişey değil :)
YanıtlaSil