2 Kasım 2012 Cuma
Renault Fluence
Renault, Auto Show 2012'ye önemli bir sürprizle geldi. Türkiye'de üretilen Fluence makyajlandı. Üstelik bu sefer, teknik ikizi olan Samsung SM3'ten farklı bir ön görünüme sahip.
Gövdesinin yan ve arkasında bir değişiklik olmayan otomobilin ön panjuru, yeni nesil Renault modellerinde görmeye alıştığımız büyük marka logosuyla dikkat çekerken yeni ön tampon hem daha sportif bir görünüme hem de LED gündüz farlarına sahip.
Yeni jant seçenekleri de sunan Fluence'ın iç mekanında yenilenmiş ses sistemi kumandaları ve dijital hız göstergesi bulunurken orta havalandırma ızgaralarına hala kapatma özelliği eklenmemiş. Clio yüzlü makyajlı versiyonda Bluetooth bağlantısı ve USB portu bulunuyor.
Kaputu altında da yenilikler bulunan otomobilin 1.6 litre hacimli benzinli motoru artık 115 beygir güç üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) eşleştirilen bu ünitenin yakıt tüketim ortalaması 6.4 litre/100 km.
Tanıdık 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite 110 beygir güç üretebilirken bu motor da 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılmış. Daha önce Mégane ailesinden hatırladığımız 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorsa 130 beygir güç üretebiliyor ki 6 ileri vitesli manuel şanzımanla bu ünitenin tüketim ortalaması 4.6 litre/100 km.
para verip alinacak araba degilsin fluence. renault'nun yuz karasi.
YanıtlaSilBence eskiye göre ön tasarımı daha güzel olmuş. Yinede megane II'deki devrimci tasarım yok, sıradan..
YanıtlaSilYine olmamış yine olmamış.
YanıtlaSilBen ön tasarımını beğendim. Yeni motor ve şanzıman seçeneği de olumlu haberler. Donanımdaki gelişmeler de iyi ama makyajdan biraz daha fazla değişim beklerdim.
YanıtlaSilgüçlü görünen bir ön tasarım. arka aynı kalmış, ama makyaj yaramış bence. fena olmamış.
YanıtlaSilSymbol'de bile dokunmatik ekran varken bunda yok.İlginç...
YanıtlaSilSymbol yeni, buysa makyajlı. Hatta içinde o bile yok diyebiliriz. Gelecek nesilde göreceğiz onu da ancak.
YanıtlaSilMakyajı da, iyileştirmeleri de gayet iyi olmuş, fiyat/performans açısından yakaladığı satış rakamlarını daha da artırır, heyecanla satışa çıkmasını bekliyorum... Megane Fun’ların dilinden kurtulamayacak olmasını kafaya takmamak gerek, ne de olsa Türkiye garip önyargıları, batıl saplantıları, ilginç kolektif bilinci olan muhafazakâr bir toplum. Bırakalım Megane Fun’lar, artık olmayan 2013 model bir Megane Sedan’ı kafada yaratıp onunla kıyaslamaya devam etsinler :)
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilMeganla kıyaslanacak bi araba olsa kıyaslayalım. Hakiki kalas görünümlü bir araç.
SilRenault nedense Clio'dan itibaren abartı bir ön logo büyütme işlemine girdi. Sanki kamyonlarından artanları binek araçlara takmışlar gibi duruyor. Mercedes'in yıldızına mı özendiler nedir?
YanıtlaSil