4 Temmuz 2012 Çarşamba
Renault Clio
Otomobil dünyasının uzun zamandır merakla beklediği araçların başında Renault'nun B segmentinde bulunan popüler hatchback modeli Clio bulunuyor. Renault'nun yeni tasarım anlayışını yansıtan otomobilde ilginç teknolojiler de kullanılmış.
Görünümü oldukça farklılaşan otomobilin yüzüne bakıldığında Renault'nun bir süredir fuarlarda sergilediği konseptlerden esintiler görülebiliyor. Ön panjura yerleştirilen LED aydınlatmalar şık görünümlü farlardan ayrılırken sportif görünümlü ön tamponda yuvarlak sis farları görev yapıyor.
Kaput üzerinde olduğu gibi çamurluklarda da dikkati çeken bombeli yapı aracı güçlü gösterirken arka kapı kollarının C sütunu yanına gizlenmesi coupé görünümünü az da olsa verebiliyor. Kapıların alt kısmında köşesiz tasarıma sahip korumalar görülürken yan aynalar kapı camlarından bağımsız duruyor.
Arka kısımda köşeli stopları gözden kaçmayan Clio'da küçük arka cam ve alt kısmı siyaha boyanmış tampon bulunuyor. Bagaj kapağında spoiler yanında iki de deflektör kullanılan aracın donanımında cam tavan da bulunuyor.
İç mekana adım atıldığında da yeni nesil bir araç içerisinde bulunulduğunu hissettiren Clio'nun direksiyon simidi şekil olarak tanıdık olsa da üzerine uygulanabilen piyano siyahı kaplamalar yeni. Aynı şekilde orta konsola da uygulanabilen kaplama daha elit bir hava yaratırken çift renkli kokpite de uyumlu bir görünüm sergiliyor. İki dairesel, bir de eliptik göstergeden oluşan gösterge tablosunda sürat dijital olarak gösteriliyor.
Orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon sistemi 7 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, Bluetooth bağantısı, USB ve AUX porta sahipken R-Link isimli özelliğe sahip olan araçlarda internet bağlantısı ve gezegenin ilk otomobil uygulama mağazasına giriş gibi önemli artıları bulunuyor. Bu mağazadan indirilecek opsiyonlardan biri, otomobilin hız ve ivmesine bağlı olarak ses sistemine verilebilen değişik araç sesleri.
İlk etapta oldukça küçük hacimli motorlarla satışa sunulacak olan Clio'nun turbo beslemeye sahip 0.9 litre hacimli benzinli motoru 90 beygir güç, 135 Nm tork üretebilirken ortalama yakıt tüketimi 4.3 litre/100 km olarak gerçekleşiyor.
1.5 litre hacimli turbo Diesel motorun 90 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen versiyonuyla donatılacak olan Clio'nun ortalama tüketimi 3.2 litre/100 km olarak açıklanırken ilk olarak Dacia Dokker'da gördüğümüz turbo beslemeli, 1.2 litre hacimli benzinli motor 120 beygir güç, 190 Nm tork üretecek. Homologasyon çalışmaları süren bu ünite 2013 yılında çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla satışa sunulacak.
Fransa ve Türkiye'de üretilecek olan yeni Clio'nun opsiyonel donanımları arasında aracın multimedya sistemiyle uyumlu tablet, geri görüş kamerası ve anahtarsız giriş/motor çalıştırma sistemi bulunurken tüketim düşürme odaklı start/stop sistemi standart donanıma alınmış.
bundan istiyorum!
YanıtlaSilPedere söyleyelim ilk örneklerden yollasın bir adet test için :)
YanıtlaSilfena olmamis ben begendim.3 kapili secenegi gelecek mi goremedim fotosunu bir bilgi de yok?
YanıtlaSilayrica teknolojik olarak guzel seyler eklemisler ama bu sinifta arac alacak olan kac kisinin dikkatini ceker orasi ayri hele de fiyatini arttiracagini dusunursek insanlari vazgecirebilir bile.
3 kapılısı hakkında henüz bir haber yok ama geleceğini söyleyebiliriz.
YanıtlaSilTeknolojik yeniliklerin de büyük çoğunluğu opsiyon olacak.
sıra fiat'ta
YanıtlaSilFiat, Grande Punto, Punto EVO ve Punto gibi yapı olarak benzeyen araçları tanıtırken Renault bambaşka bir yol seçmiş.
YanıtlaSilC segmentinde Bravo'yu yeniledikten sonra gelir gibi görünüyor ancak Clio rakibi.
renault bir fransizdan pek beklenmedik bir sekilde konseptlerine mumkun oldugunca sadik kalmaya calisiyor.sirf bu bile takdir edilesi. son donemlerde yaptiklari arabalarla iyi yoldalarmis gibi geliyor bana. hele bir de alpine olayi varki yeniden diriltecekler o zaman keyiften olurum gider bir megane coupe falan alirim heralde.
YanıtlaSilumalımda bu yeni model diğer plastik modellerinden daha iyidir... yoksa Datsunu beklemey devam...
YanıtlaSilAraba çok iyi zaten ama ben sitenizi de beğendim. Vakit bulunca daha etraflıca inceleyeceğim. Tebrikler.
YanıtlaSilTeşekkürler.
YanıtlaSilen üst donanımda bile o kadar ıvır zıvıra rağmen arka cam manuel. çok enteresan
YanıtlaSilFransızlar yapıyorlar yine Fransızlıklarını. Piyasaya ilk sürülen modeller, aracın geleceği için önemli. İlk modeller 75 ve 90 beygir gücünde, 5 ileri manuel şanzımanlı, manuel arka camlı ve kampana arka frenli olunca haliyle güzelim tasarıma da yazık oluyor. Daha güçlü motorların ve yarı otomatik şanzımanın aylar öncesinden duyurulup ortaya çıkmaması saçmalık. Üstelik Fransa'da da durum böyle. İnanılır gibi değil.
YanıtlaSilgeçenlerde arkadaşım olan bir renault plazaya gittim. bana 1000 cc 3 silindir TCe modelin çok iyi olduğunu söylediler. bende 3 silindirli araba hiç iyi olurmu bunun motorunu singer dikiş makinasından esinlenerek üretmişlerdir ehu ehu diyerek dalgamı geçtim. test sürüşü yaptırdılar sonrasında özür dilemek zorunda kaldım, tahmin ettiğimden daha üstün bir araç olmuş umarım en yakın zamanda test etme imkanı bulursun..
YanıtlaSilGeçen ay kısa bir süre kullandım TCe motorlu versiyonu. 0.9 litre hacimli bir ünite için başarılı fakat genel performansı bana düşük geldi. Daha güçlü ünitelerini ve özellikle de RS'i bekliyorum asıl ben.
YanıtlaSil