29 Haziran 2012 Cuma
Jaguar XF ve XJ
Jaguar ailesinde yer alan dört ve beş kapılı modellere 2013 model yılıyla birlikte yeni motor seçenekleri eklendi. Eski ünitelerde de tüketim düşüşü yakalayan Jaguar opsiyon listesine de yeni kalemler katmış.
İlk olarak bütün motor seçeneklerinde kullanılmaya başlayan 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla işe başlayan firma bu sayede yakıt ekonomisine katkı sağlarken start/stop sisteminin de bütün versiyonlarda kullanılmaya başlanması tüketimi daha da düşürmüş.
Turbo beslemeye sahip benzinli motoru 2 litre hacimli olan Jaguar, Ford ve Land Rover modellerinden de tanıdığımız üniteden 240 beygir güç, 340 Nm tork alabilmiş. Kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 motordan 340 beygir güç, 450 Nm tork alan Jaguar 5 litre hacimli v8 motora sahip modellerinde de yaklaşık %11'lik bir yakıt ekonomisi sunmaya başlamış.
XF ve XF Sportbrake modellerinde görev yapan 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünitenin düşük güçlü versiyonu 163 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken yüksek güçlü versiyondan 200 beygir güç, 450 Nm tork alınmış.
Bütün aile için yenilenen orta konsol dokunmatik ekranında ses ve navigasyon sistemleri için yeni arayüzler kullanılırken opsiyonel olarak sunulan Meridian ses sisteminin 380 ve 825 Watt çıkış gücüne sahip versiyonları bulunuyor. Markanın en lüks modeli XJ'deyse yeniden ayarlanan süspansiyon sistemi kullanılmaya başlanmış.
xf 5 serisi ile aynı sınıftadır, haziran gibi piyasaya çıkacak xe modelini 3 ile karşılaştırmak daha doğru olacaktır
YanıtlaSilİhtiyaca göre değişir. İç mekan genişliği önemliyse bir üst sınıfta yer alan XF tercih edilmesi daha mantıklı. Bir de XF'in hangi versiyonunun düşünüldüğü de önemli. En güçlü versiyonuysa düşünmezdim bile ama 2 litre hacimli turbo benzinli veya Diesel üniteyle donatılacaksa, iç mekan genişliği de benim için önemli olmadığından BMW derdim.
YanıtlaSil