20 Şubat 2012 Pazartesi

Abarth 695 Tributo Maserati


Geçtiğimiz senelerde üretilen ve Ferrari ismini taşıyan şık Abarth versiyonlarına, ana firma Fiat'ın bir başka alt markası olan Maserati'nin logosunu taşıyan bir model ekleniyor.

2012 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan araç Abarth 500C esseesse temelli bir otomobil. Bordo gövde rengine sahip olan 695'te Maserati modellerinde kullanılanların küçültülmüş versiyonları olan siyah renkli ve 17 inç çaplı jantlar kullanılmış. Donanımında xenon farlar ve özel logolar bulunan otomobilin oval şekilli çift egzoz çıkışının arasında bir difüzör bulunuyor.


İç mekanda bej renkli deri döşeme, özel paspaslar, karbon fiber ön konsol kaplaması, Jaeger LeCoultre markası taşıyan gösterge tablosu, siyah deri üzerine İtalyan bayrağı renklerini taşıyan direksiyon simidi, alüminyum pedal seti, 695 logoları ve sınırlı üretim plakası dikkat çekiyor.

Turbo beslemeye sahip olan 1.4 litre hacimli motoru 180 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobilin 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kontrol edilebiliyor.

Süspansiyon ve Brembo markası taşıyan, 305 mm çaplı disklere sahip fren sistemi de modifiye edilen otomobilin bagajına özel tasarlanan iki bavul da Maserati logosunu taşıyor. 499 örneği üretilecek olan otomobilin fiyatıysa henüz açıklanmadı.

8 yorum:

  1. Bu arabayı satın alacak insanın aklından şüphe ederim. Türkiye satış fiyatı 75.000 Euro yani şuan bu araba 206.000 TL ediyor. Araba güzel olmamakla birlikte inanılmaz pahalı bir fiyata sahip, bu parayı bu arabaya verene kadar bir sürü kaliteli başka araba alınabilir. (BMW 3 Serisi, 5 Serilerinin sıfırları, Mercedes CLA, C, E serilerinin sıfırları, ikinci el olarakta 2006 kasa 7 serisi, veya yüksek km'de gene aynı model S kasa alınabilir.)

    Tabiki saydığım arabalar çok alakasız sınıflarda ama aklı başında hiçbir insan bu arabaya 75000 euro vermez diye düşünüyorum bilmiyorum haksız mıyım? Bu fiyata adam gibi 2.El Porsche, Maserati falan bile alabilirsiniz, kim neden böyle bir arabayı seçsinki. Resmen israf olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatın nereden alındığını bilmiyorum ama İngiltere'de bile 32.000 Sterlin'e satıldığından ve Türkiye vergisi en alt seviyede işlendiğinden kim satıyorsa sıkı kar koymuş üzerine. Tributo Ferrari'nin satış fiyatı yaklaşık %15 daha fazlaydı bu arada.

      Bununla birlikte genel olarak 500 ailesinin mantıkla alınmayacak bir seri olduğu açık. Aynı motora sahip Punto ile aynı fiyata satılan bir süperminiden bahsediyoruz sonuçta. İnsanın gerçekten sadece bu araca odaklanması gerekiyor alması için.

      Sil
  2. İkinci paragrafta dediğinizi anlayamadım çünkü Fiat'ların fiyatlarına dair bir bilgim yok tam olarak açıklarsanız sevinirim ordaki yazınızı?

    SS Motors 75.000 Euro'ya satıyor. Buda Linki:

    SS MOTORS 2013 Abarth 695 Edizione Maserati Türkiye' de Tek

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-maserati-ss-motors-2013-abarth-695-edizione-maserati-turkiye-de-tek-144527980/detay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci paragrafta Fiat 500'ün diğer modellerinin de pahalı olduğunu açıkladım. Aynı fiyata kendisinden daha büyük olan ve aynı motorla donatılan bir Punto alınabildiğine göre 500 alanlar bu araçları mantık kullanarak değil sevdikleri için alıyorlar. Bu nedenle sınırlı üretim modellerin de uçuk fiyatlara sahip olması garip değil.

      Tahmin ettiğim gibi araç üzerine korkunç kar koyulmuş. SS Motors Abarth'ın resmi distribütörü değil. Dolayısıyla keyiflerine göre fiyatlandırma yapabiliyorlar. Bu fiyatı görüp aracın pahalı olduğunu söylemek biraz haksızlık. Müşteriler kendileri ithal ederlerse yarı fiyatına sahip olabilirler bu araca.

      Aynı durum Amerikan otomobillerinin geneli için de geçerli. 25.000 Dolarlık Mustang'i 100.000 Dolara satmak çılgınlık ama alan memnunsa adamların fiyatı düşürmesi gerekmiyor.

      Sil
    2. Teşekkürler açıklama için, tabi zevktir Puntodan daha çok beğenir alır insan ama fiyat farkı inanılmaz bir boyuta gelirse insan ister istemez sorguluyor.

      Aracın normalde olması gereken TR fiyatını bilmiyorum fakat burda görüldüğü üzere bence çok pahalı bir araç. En son paragrafınızda dediğiniz olay bu ve bunun gibi düşük motorlu araçlarda geçerli değil ondan SS Motors'un uçuk fiyat konusunda sizle hemfikirim,

      fakat Mustang örneği sanki biraz farklı bir yere ait gibi, sonuçta TR'de canımız güzel devletimiz halkını yüzde bilmem kaç vergiyle düdüklediğinden ötürü Mustang'in motor hacmi yüksek olduğundan iyice pahalı bir hale geliyor, yani aracı galeriler Abarth'ta olduğu gibi saçma bir fiyat koymasa bile Mustang devletin yaptığı bu haksızlık yüzünden her zaman pahalı olacaktır, ne yazık ki...

      Bu kural diğer motor hacmi yüksek arabalardada geçerli tabi. Ondan kimse 25.000 dolarlık arabaya 100.000 vermek istemez fakat bizi bu hale düşürende devletin ta kendisi.

      Keşke bu kanunlara bir ayarlama yapsalar, neredeyse dünyadaki herşeyin en pahalısını kullanıyoruz, yazık...

      Sil
    3. Vergiler hakkında birçok yerde yazdım. Türkiye'de motor hacminden bağımsız olarak otomobile sahip olmak mantıksız şu sıralar. En düşük vergilerle bile %65 artıyor bir aracın fiyatı.

      Bunun yanında Mustang gibi bir aracın bu fiyata çıkması da sadece vergilerle açıklanamıyor. Bütün vergiler ve insan gibi bir karla bile 75.000 Dolar üzerine çıkmamalı ama bir araç alırken bir buçuk araç devlete bir araç da bu adamlara almak gerekiyor gibi.

      Sil
    4. Mustang'de normal fiyatın üstünede galerilerin böyle saçma boyutlarda kar koyduğunu bilmiyordum.

      Peki normal bir vatandaşın bu oyunlara gelmeden kendi otomobilini kendi temin etme şansı tam olarak var mıdır?

      En azından galerilerin bazı arabalarda üstüne eklediği astronomik rakamlardan kurtulmak için.

      Sil
    5. İthalat yapmak mümkün fakat elde ciddi bir zaman olmalı. Gümrüklerde işlerin ne kadar hızlı yürüdüğü malum.

      Sil