9 Ocak 2012 Pazartesi

Ford Fusion


Ford'un geçtiğimiz yıl tanıttığı Evos konseptinin gelecekte üretilecek modellerin yüzüne sahip olacağını söylemiştim. Bu tasarım anlayışını seri üretime yansıtan ilk otomobil de Fusion oldu. Avrupa'da B platformunda üretilen bir otomobilin ismi olsa da Amerika kıtasında orta büyüklükte bir sedan olan aracın ilk örnekleri 2012 Detroit otomobil fuarında sergileniyor.

İnce yapılı farları Mitsubishi Lancer modellerine benzeyen otomobilin Aston Martin modellerinden alınmış gibi duran ön panjuru, kapılara sabitlemiş yan aynaları ve 19 inçe kadar büyüyen çaplara sahip jantları sportif bir görünüm ortaya koyuyor. LED gündüz farları ve stoplara sahip olan otomobilin arka kısmıysa güncel Mondeo modellerini andırıyor.


İç mekanında sade bir sportifliğe sahip olduğu görülen araçta kullanılan 3 kollu yeni direksiyon simidi, metal pedallar ve yan desteği yüksek koltuklarla birlikte dinamik görünümü destekliyor. Dijital gösterge tablosuyla birlikte orta konsolunun üzerinde büyük bir dokunmatik ekran bulunan Fusion'da Sony marka ses sistemi, alüminyum ve piyano siyahına boyanmış kaplamalar ve deri döşeme şıklığı artırıyor.

Donanımı oldukça zengin olacak gibi görünen otomobilde şeritte kalma asistanı, adaptif hız sınırlama sistemi, otomatik park yardımcısı, kör nokta uyarısı ile SYNC ve MyFord sürücü yardımcı arayüzleri standart veya opsiyonel olarak sunulacak.

Avrupa pazarında Mondeo ismiyle satılacak olan otomobilin A.B.D. pazarı için sadece benzinli motora sahip modelleri tanıtıldı. Hibrit modellerin haricinde güncel Mondeo'da da görev yapan 1.6 ve 2 litre hacimli ünitelerden oluşan seçeneklerden daha küçük olanı 160, diğeriyse 240 beygir güç üretebiliyor. Her ikisi de 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen araçların düşük hacimli olanı, Ford'un otomatik şanzıman ve start-stop sistemini bir arada kullandığı ilk otomobil olma özelliğini taşıyor.

10 yorum:

  1. of of of of... süper olmuş yaa... ford iyi yolde ilerliyor. yeni focus da gayet güzel özellikle hb kasasında gözüm var. mondeo da canavar gibi olmuş. son kasa passat ne kadar ledleseler falan da pek güzel durmuyordu.. mondeo ciddi ciddi pek çok passat müşterisinin aklını çalabilir.

    YanıtlaSil
  2. Görünüş olarak zaten daha başarılı olduğunu düşünüyorum Ford'un. Bunun yanında Avrupa'da motor seçenekleri çok daha mantıklı. Passat'ın motorları şu anda çok güçsüz kaldı. Acilen cevap bulmaları gerekiyor. Kalite konusundaysa Volkswagen yine bir adım önde gibi ama fiyatta da aynı liderliği gösterirse Ford pazardan çalar.

    YanıtlaSil
  3. dış tasarım harika ama iç tasarım yetersiz geldi bana, ama mondeo'yu passat'a tercih ederim özellikle 1.6 160 bhp motor çok ideal

    YanıtlaSil
  4. Evet, bence de iç mekan fazla sade ve plastik görünümlü olmuş. Biraz daha renk lazım.

    YanıtlaSil
  5. ucuza bi aston kapatalım yahu :)

    YanıtlaSil
  6. 1.6 160 hp powershift ile çok iş yapar.

    YanıtlaSil
  7. O motor-şanzıman kombinasyonu gerçekten de çok satılır Türkiye'de ama getirilir mi bilemiyorum. A.B.D.'de Focus'un da EcoBoost-Powershift kombinasyonu bulunuyor ama Türkiye'ye otomatiş şanzımanlı modeller gelmiyor.

    YanıtlaSil
  8. Onur bey Türkiye'ye geliş tarihi belli mi? sizce vw cc mi? bu araba mı?

    YanıtlaSil
  9. Henüz ismi resmen Mondeo bile olmadı dolayısıyla zaman var. CC ile farklı kulvarlarda araçlar olduğundan ihtiyaçlara göre karar vermek gerek. Örneğin Türkiye'de 1.6 litre hacimli motorla fiyat avantajı olacaktır.

    YanıtlaSil
  10. Once insignia,simdi mondeo...d segmentinde 4 kapili coupe akimindan etkilenmeler artik basgostermeye basladi bence.cc'yi de buna dahil edebiliriz.iyi de oldu.zira bu segmentte daha genis ic hacim,genis bagaj derken arabalar iyice manda kasa oldu.mondeonun bu kasasini cok begendim ic mekan kalitesi de biraz iyilestirilirse insigniayla beraber ortaligin tozunu atarlar

    YanıtlaSil