11 Ocak 2012 Çarşamba

Audi A6 Allroad Quattro


Alman üretici Audi, A6 Avant temelleri üzerine geliştirdiği aracı A6 Allroad Quattro’nun 3. Nesil modellerini tanıttı. Hafif arazi şartlarında sorun yaşamadan ilerleyebilecek özelliklere sahip olan aracın baz modeli Almanya’da 54.600 Euro seviyesinden başlayan fiyatlardan satışa sunulacak.

4.94 metre boya, 1.90 metre genişliğe ve 1.47 metre yüksekliğe sahip olan büyük otomobilin aks mesafesi 2.91 metre olarak açıklandı. 565 litre hacimli bagaj hacmi sunan aracın arka koltukları yatırılarak bu hacim 1.680 litreye kadar genişletilebiliyor.


Görünümünde yapılan değişiklikler daha çok arazi kullanımına yönelik olan aracın tampon, çamurluk ve kapı alt kısımlarında siyah renkli koruma bölgeleri bulunurken tampon ve kapılar altında paslanmaz metal kısımlar da bulunuyor. Daha güçlü port bagaj raylarına sahip olan aracın jant seçenekleri 18, 19 ve 20 inç çaplı. LED far grubu diğer A6 modellerinde bulunanla aynı olan aracın egzoz çıkışlarının alt kısımları düzleştirilmiş. Modele özel bir kahverengi boyayı gövde için sunan Audi ön panjuru öne çıkaran bir makyaj yapmış.
İç mekan tasarımı da standart A6’dan tanıdık olan aracın kapı eşiklerinde “Allroad” armalı kaplamalar bulunurken yokuş iniş kontrolü ile seviye ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sisteminin kumandaları vites kolunun etrafına dağıtılmış. Gövdede olduğu gibi iç mekan için de kahverengi deri döşeme sunan firma konsol kaplamalarının da renk zenginliğini artırmış.

Navigasyon, 15 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi, şeritte kalma asistanı, heads up display, Bluetooth ve internet bağlantılar, panoramik cam tavan, adaptif hız sınırlandırıcı ve aracın dört bir yanını gözetleyerek park manevralarını kolaylaştıran kameraların yanında kaza önleme sistemine de sahip olan otomobil eş donanımlı ikinci nesil Allroad Quattro’dan 70 kg daha hafif.


Tamamı turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 ünitelerden oluşan motor seçenekleri önceki nesile oranla %20’ye varan yakıt ekonomisi sunan araçla alabileceğiniz tek benzinli motor 310 beygir güç, 440 Nm tork üretiyor. Bu motorla 0’dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketimiyse 8.9 litre/100 km olarak açıklandı.

Üç turbo Diesel motorun güçleri 204, 245 ve 313 beygir olarak açıklanırken tork değerleri 450, 580 ve 650 Nm olarak verildi. En güçsüz modelde 6.1 litre/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi sunabilen Diesel ünitelerin çift turbo beslemeye sahip en güçlü versiyonu aracı 0’dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaştırabiliyor.

Tamamında dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulan A6 Allroad Quattro versiyonlarının en güçlü örneğinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılırken diğer araçlarda 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman bulunuyor.

4 yorum:

  1. yeni a3 ne zaman gelecek?

    YanıtlaSil
  2. 2013 model yılına yetişmesi bekleniyor yeni A3'ün.

    YanıtlaSil
  3. Sn Koray. Allroad serilerinin tasiyici parcalar (havali suspansiyon haric) ve cekis kontrol sistemi acisindan standart quattro modellerden bir farki var midir? Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allroad Quattro'nun İz genişliği daha fazla ve alt korumaları var. Bunun yanında off road algılayabilen özel bir ESP programı kullanıyor. ABS ve çekiş kontrol sistemini arazide optimum ayarlayarak daha başarılı çekiş sağlamayı amaçlamışlar yeni programla.

      Sil