23 Temmuz 2011 Cumartesi
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series
Alman üretici Mercedes, küçük coupé ailesi C Serisi temelleri üzerine geliştirdiği sportif model C63 AMG'yi daha önce tanıtmıştı. Performans ve görünüm açısından daha fazlasını isteyen müşterileri düşünerek bir araç daha tanıtan firma bu otomobili tarihin en güçlü C Serisi haline getirdi.
Dış görünüşünde oldukça sportif detaylara sahip olan otomobilde ek hava yarıklarına sahip yeni bir kaput, dev hava emişleriyle yeni bir ön tampon, karbon fiber ön splitter ve yan etek süslemeleri, önde 28, arkadaysa 42 mm genişletilmiş çamurluklar, yan yüzeyde ek havalandırma çıkışları, karbon fiber yan ayna muhafazaları, hafifletilmiş 19 inç çaplı jantlar, küçük bagaj üstü spoiler, daha sportif tasarımlı arka tampon, karbon fiber arka difüzör ve dörtgen şekilli, dört çıkışlı egzoz sistemi standart olarak sunuluyor.
İç mekanı da sportiflik kokan otomobilin kapı eşiklerinde bulunan alüminyum plakaların üzerinde ışıklandırmalı AMG logoları bulunurken pedal takımı da aynı şekilde alüminyumdan üretilmiş. Alcantara kaplı direksiyon simidi ve vites topuzunda kontrast renkli dikiş iplikleri kullanılırken sırtlık ve kafalıkları ayarlanmayan ön koltuklar inanılmaz yükseklikte yan desteklere kavuşmuş. Arka koltukları lptal edilen aracın donanımına karbon fiber kaplamalar, 8 hoparlörlü ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, koyulaştırılmış arka camlar, elektronik ayarlı klima ve anahtarsız çalıştırma sistemi bulunmakta.
Süspansiyon sistemi yenilenip daha sportif bir hale getirilen aracın fren sistemi de elden geçirilmiş. Önde 390, arkadaysa 360 mm çaplı disklere sahip olan sistemin kaliperleriyse önde 6, arkada 4 pistonlu.
Motor konusunda büyük bir sürpriz sunmayan araçta kullanılan 6.2 litre hacimli v8 ünite 517 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Ortalama tüketim değeri 12.2 litre/100 km olarak açıklanan motor 7 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabiliyor.
22 Temmuz 2011 Cuma
Ferrari 458 Italia Grand AM
Ferrari'nin popüler modellerinden 458 Italia'nın yarış modelleri ailesine yeni bir araç eklendi. Görünümü, aracın pistlere ait olduğunu doğrular nitelikte olsa da aracın motor gücü yol modelininkinden bile düşük.
Dışarıdan bakıldığında daraltılmış hava girişlerine sahip ön tampon, genişletilmiş çamurluklar, daha aerodinamik küçük yan aynalar, arkada büyük bir spoiler ve yeni jantlarla dikkatleri üzerine çeken otomobilin iç mekanında bolca karbon fiber ve Alcantara kullanıldığı görülüyor.
Süspansiyon ve fren sistemi yenilenen aracın donanımına takla kafesi, yarış koltuğu, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, iç mekandan kontrol edilebilen devre kesici ve yangın söndürücü eklenmiş.
4.5 litre hacimli v8 motoruna hava emiş ve 8.000 d/d sınırlaması getirilen otomobil bu yüzden yol versiyonunda 570 beygir üretebilirken pist üzerinde 500 beygirin üzerine çıkamayacak.
21 Temmuz 2011 Perşembe
MTM A1 Nardo Edition
Audi'nin A1 Clubsport modelinin performansını beğenip MTM'in de daha önce tanıttığı A1 modifikasyonundan etkilenen kişiler için yeni bir araç tanıtıldı: MTM A1 Nardo Edition.
Efsanevi pist Nardo'nun anısına çılgınca modifiye edilmiş olan otomobil hakkında elde çok bilgi olmasa da dışarıdan bakıldığında MTM'in daha önceki A1 çalışmasına benzediği açıkça görülebiliyor.
Motorunun hacmi belli olmasa da 500 beygir güç, 600 Nm tork üretebildiği belirtiliyor ki bu büyüklükte bir otomobil için değer inanılmaz. Daha da inanılmaz olanı aracın önden çekişli olması. Bu nedenle 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 324 km/s olarak açıklandı.
20 Temmuz 2011 Çarşamba
Renault Clio Gordini
Renault, Gordini ailesini genişletiyor. Eskiden markanın en güçlü versiyonlarında görmeye alıştığımız isim şimdilerde alt modellerin daha sportif modellerini belirlemek için de kullanılır oldu.
Dış görünümü tipik Gordini özellikleri sunan aracın özel mavi rengi, gövdeyi baştan başa geçen çift beyaz şeridi, beyaz renkli yan ayna muhafazaları, aynı renge boyanmış ön tampon, çift çıkışlı egzoz sistemi, 16 inç çaplı jantlar, Gordini logoları ve gövde rengine boyanmış aerodinamik ögeleri diğer versiyonlardan farklılaştırıcı bir etki yaratmakta.
İç mekanda da devam eden Gordini etkisi kendisini piyano siyahı konsol kaplaması, beyaz zeminli gösterge tablosu deri kaplı ön konsol, alüminyum pedallar ve yine Gordini logolarında belli oluyor. Deri kaplı koltuklarında mavi veya beyaz yam şeritler alınabilen otomobilde kullanılan dikiş iplikleri beyaz renkli. Yine deri kaplı direksiyon simidinin üst kısmı mavi renkliyken en tepede bulunan çift beyaz şerit tam düz pozisyonunu gösteriyor. Metal vites topuzu da aracın içerisinde dikkat çekici bir eleman olarak görülürken körüğü elbette mavi renkli deriden üretilmiş.
İki motor seçeneğiyle sunulan Clio Gordini'nin benzinli versiyonu 1.6 litre hacimli, 128 beygir gücünde bir üniteyle sunulurken 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor 105 beygir gücünde.
18 Temmuz 2011 Pazartesi
Renault Mégane 1.5 dCi EDC Dynamique
Fransız üretici Renault, son dönemde otomatik şanzımana doğru kaymaya başlayan tüketici beklentisine kulak vererek araçları için EDC isimli şanzımanı geliştirdi. Ülkemizde zaten başarılı satış rakamlarına ulaşan Mégane ailesi bu şekilde elini daha da güçlendirirken 4 ileri vitesli eski nesil tam otomatik şanzımanın yerine gelen 6 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik ünite ile gelişen teknolojiye de ayak uydurulmuş oluyor. Testime konuk olan 5 kapılı versiyonu ülkemizde üretilen otomobilin yine EDC ile donatılmış Coupé ve Sport Tourer versiyonlarıysa ithal ediliyor.
Dış Mekan
Manuel şanzımanlı kardeşinden farksız bir dış görünüş sunan aracın yuvarlak hatları oldukça şık görünürken Dynamique modelinde sunulan Proteus isimli, 16 inç çaplı, 5 kollu jantlar araca bir boy küçükmüş gibi duruyor. Sportif görünümlü bir ön tampona sahip olan aracın yan çıtaları alışılmadık bir yere, kapıların alt kısmına yerleştirilmiş. Metalik gri renkli kapı kolları ve yan aynalara entegre edilmiş sinyallerle sunulan Dynamique donanımlı Mégane tamponda park sensörlerine de sahip. Yuvarlak hatlar aracın arkasında da devam ederken bagaj kapağının üzerinde bulunan küçük spoiler, görünüme az da olsa sportiflik katıyor.
İç Mekan
Daha önce test ettiğim Mégane modellerinden farksız olan iç mekanda önceki nesil modellere göre daha kaliteli malzemelerden üretilmiş kontroller dikkat çekiyor. Orta konsolun en tepesinde sabit renkli ekranıyla TomTom navigasyon sistemi bulunurken daha aşağıda havalandırma ızgaralarıi klima ve ses sistemi kontrolleri bulunuyor.Vites kolunun hemen önünde çakmak, akıllı kart yuvası ve motoru çalıştırıp stop etmeye yarayan düğme bulunurken daha arkada navigasyon sisteminin uzaktan kumandası ve cruise control devreye alma düğmeleri bulunuyor. Uzaktan kumandanın bulunduğu alan istenirse kapaklı kül tablası için de kullanılabiliyor.
Standart olarak siyah renkli iç mekan döşemesiyle sunulan Dynamique donanımında koltukların yan kısımlarının deri kaplı olması olumluyken koyu renk iç mekanda kasvetli bir havanın oluşmasına neden oluyor. Deri kaplı şık direksiyon simidinin üzerine cruise control düğmeleri yerleştiren Renault, diğer modellerinde olduğu gibi ses sistemi kumandalarını simidin arkasına yerleştirmiş. Gösterge tablosu sade ve okunaklı olan aracın yol bilgisayarı bilgileri de bu kısımdan Türkçe olarak izlenebiliyor. Sol kısımda bulunan havalandırma ızgarasının altına tablonun ısık siddeti ayarı, ESP ve park sensörü düğmelerini yerleştiren Renault bütün kapı içlerinde cep sunuyor.
Kilitli araca binip motoru çalıştırmak ve gittiğiniz yerde tekrar aracı kilitlemek için Renault akıllı kartın cebinizde olması yeterli. Aynaları da otomatik olarak katlayan kart ıstenirse üzerindeki düğmeler kullanılarak da araca kumanda edilebiliyor. Şoför kapısı kol dayanağının önünde dört cam ve aynaların kumandası bulunurken aynaların katlanma mekanizması buradan da kontrol edilebiliyor.
Arka koltuklarda geniş diz ve baş mesafesi sunan Mégane bu kısımda sunduğu havalandırma ızgaraları sayesinde iç mekanın çok daha hızlı bir şekilde havalandırılmasını sağlıyor. Havalandırmayı sağlayan bir diğer unsursa opsiyonel olarak sunulan elektrikli sunroof.
Konfor
Test ettiğim aracın en başarılı olduğu noktaların başında gelen konfor sanki daha büyük bir araç kullanıyormuş gibi hissetmenize neden olabilir. Geniş oturma alanı sunan ön koltuklar yükseklik ayarı da sunarken direksiyon simidinde hem yükseklik hem de derinlik ayarı mevcut. Elektronik kontrollü klima çift yöne ayrı ayrıı ayarlanırken "Soft" fonksiyonuyla çalıştığını iç mekandakilere belli bile etmiyor. Ses sisteminde de hızla birlikte artan ses fonksiyonunun sunulması yerinde olmuş. Gerçi Mégane'ın ses izolasyonu oldukça başarılı fakat yüksek süratlerde, uzaktan kumandaya gerek kalmasan ses seviyesinin otomatik olarak ayarlanması güzel bir özellik.
Konfor ekipmanlarının en başındaysa şüphesiz EDC geliyor. Manuel kullanım fonksiyonu da sunan 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman Volkswagen'in DSG'sinde olduğu gibi çift debriyaja sahip. Geçişlerini hissetmek için motor devrine dikkatli bir şekilde bakmanız gereken şanzıman konfora ağırlık veren bir yapıya sahip olduğundan geçişleri seri değil yumuşak bir şekilde yapıyor.
Dışarıdan bakıldığında çok hoş bir görünüme sahip olmayan 60 yanaklı lastikler iş konfora geldiğinde yüzünüzü güldürüyor. Orta-yumuşak ayarlı süspansiyon sistemiyle birlikte yoldaki bozuklukları iç mekana en az şekilde aktaran lastikler aynı zamanda düşük yuvarlanma direncine de sahip.
Sürüş
Konfor ağırlıklı süspansiyon, geniş yanaklı ve düşük yuvarlanma dirençli lastıklerle birleşince sürüş sportiflikten uzak oluyor. Zaten şanzımanın geçişlerdeki yumuşaklığı da bunun bir göstergesi.
Renault'nun başarılı turbo Diesel motorlarından birisini kullanan araç performans ve yakıt tüketimi kategorilerindeyse başarılı. 1.5 litre hacimli motor 110 beygir güç, 240 Nm tork üretiyor. 1.260 kg ağırlığındaki aracı 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaştırabilen ünite maksimum 185 km/s sürate izin veriyor. Ara hızlanmaları da oldukça başarılı olan Mégane bu alanda da konfor ağırlıklı bir yapıya sahip. Vites küçülttüğünde sanki çok yavaş hızlanıyormuş gibi görünen otomobilin ivmesi hız göstergesinden takip edildiğinde aslında durumun öyle olmadığı anlaşılıyor.
Renault'nun düşük tüketim rakamlarına ulaşan turbo Diesel motoru bu araç-şanzıman kombinasyonunda da kendisini gösteriyor. Test şartlarında gerek otoyolda, yüksek süratte, gerekse şehir içinde yapılan dur kalklı kullanımlarda, tüm zamanlarda klima açıkken elde ettiğim 7.5 litre/ 100 km ortalaması etkileyici bir değer. Sakin otoyol kullanımlarında bu değerin 5 litre/100 km seviyesine düşürülmesiyse hiç de zor değil.
Önde 280, arkadaysa 260 mm çaplı fren diskleriyle başarılı bir fren karakteristiğine sahip olan aracın park manevraları ve sıkışık trafikte sürücüsüne bir sürprizi daha var. Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların en iyi özelliklerinden birisi olan viteste yavaş bir şekilde hareket etme bu araçta da bulunuyor. Vitesi "D" konumuna getirdikten sonra freni bıraktığınızda araç yavaş yavaş ileriye doğru hareket ediyor. Aynı şey geri viteste de tekrarlarken bu sayede dar alanda park manevraları ve sıkışık trafikte ilerlemek çok daha zahmetsiz bir hal alıyor. Şanzımanın güzel özelliklerinden bir diğeri de eğimde geri kaymayı önleyen hill holder fonksiyonu.
Donanım/Fiyat
Makaleyi yazdığım anda Mégane 1.5 dCi EDC Dynamique'in fiyatı kampanyalı haliyle 51.700 TL seviyesinden başlıyordu. Standart donanımında sis farları, 16 inç çaplı jantlar, kromajlı kapı kolları, deri direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, arka park sensörü, EDC şanzıman, orta konsolda AUX çıkışı, Bluetooth bağlantısı, yağmur sensörü, ESP, ABS, ASR, Fren destek sistemi, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, bej döşeme, MP3 ve CD çalabilen ses sistemi, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, Renault Card sistemi, cruise control ve otomatik yanan farlar bulunan aracın 3 adet opsiyonu bulunuyor. 1.250 TL farkla satılan Xenon paketinde direksiyonel Bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi sunulurken 1.000 TL farkla alınabilen iki opsiyondan ilki elektrikli sunroof, ikincisiyse uzaktan kumandalı TomTom navigasyon sistemi.
Bu arada fiyatı aynı olan Privilège donanım seviyesinin hem daha hoş görünümlü jantlara hem de açık renkli iç mekan döşemesine sahip olduğunu hatırlatmalıyım. Dışarıdan bakıldığında daha dinamik bir görünüm sunan jantların yanında açık renkli iç mekanın da daha ferah bir atmosfer yarattığını söylemeliyim.
Sonuç
Daha önce kısa bir test sürüşünü yapma fırsatı bulduğum EDC şanzıman ve turbo Diesel motor ikilisini bu sefer çok daha uzun ve değişik şartlar sunan bir parkurda deneme imkanı buldum. Sunulan performansa oranla tüketimi oldukça düşük olan EDC'nin şehir trafiğinde sürücünün dostu olduğu bir gerçek. Sürüş dinamikleri konusunda biraz gerilerde kalan 5 kapılı Mégane daha çok konfor arayan müşterilere hitap etse de aynı motor-şanzıman ikilisiyle donatılan Coupé versiyon performanslı sürüşler arzulayan müşterilerin aklını çelecektir.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.