18 Temmuz 2011 Pazartesi
Renault Mégane 1.5 dCi EDC Dynamique
Fransız üretici Renault, son dönemde otomatik şanzımana doğru kaymaya başlayan tüketici beklentisine kulak vererek araçları için EDC isimli şanzımanı geliştirdi. Ülkemizde zaten başarılı satış rakamlarına ulaşan Mégane ailesi bu şekilde elini daha da güçlendirirken 4 ileri vitesli eski nesil tam otomatik şanzımanın yerine gelen 6 ileri vitesli, çift debriyajlı yarı otomatik ünite ile gelişen teknolojiye de ayak uydurulmuş oluyor. Testime konuk olan 5 kapılı versiyonu ülkemizde üretilen otomobilin yine EDC ile donatılmış Coupé ve Sport Tourer versiyonlarıysa ithal ediliyor.
Dış Mekan
Manuel şanzımanlı kardeşinden farksız bir dış görünüş sunan aracın yuvarlak hatları oldukça şık görünürken Dynamique modelinde sunulan Proteus isimli, 16 inç çaplı, 5 kollu jantlar araca bir boy küçükmüş gibi duruyor. Sportif görünümlü bir ön tampona sahip olan aracın yan çıtaları alışılmadık bir yere, kapıların alt kısmına yerleştirilmiş. Metalik gri renkli kapı kolları ve yan aynalara entegre edilmiş sinyallerle sunulan Dynamique donanımlı Mégane tamponda park sensörlerine de sahip. Yuvarlak hatlar aracın arkasında da devam ederken bagaj kapağının üzerinde bulunan küçük spoiler, görünüme az da olsa sportiflik katıyor.
İç Mekan
Daha önce test ettiğim Mégane modellerinden farksız olan iç mekanda önceki nesil modellere göre daha kaliteli malzemelerden üretilmiş kontroller dikkat çekiyor. Orta konsolun en tepesinde sabit renkli ekranıyla TomTom navigasyon sistemi bulunurken daha aşağıda havalandırma ızgaralarıi klima ve ses sistemi kontrolleri bulunuyor.Vites kolunun hemen önünde çakmak, akıllı kart yuvası ve motoru çalıştırıp stop etmeye yarayan düğme bulunurken daha arkada navigasyon sisteminin uzaktan kumandası ve cruise control devreye alma düğmeleri bulunuyor. Uzaktan kumandanın bulunduğu alan istenirse kapaklı kül tablası için de kullanılabiliyor.
Standart olarak siyah renkli iç mekan döşemesiyle sunulan Dynamique donanımında koltukların yan kısımlarının deri kaplı olması olumluyken koyu renk iç mekanda kasvetli bir havanın oluşmasına neden oluyor. Deri kaplı şık direksiyon simidinin üzerine cruise control düğmeleri yerleştiren Renault, diğer modellerinde olduğu gibi ses sistemi kumandalarını simidin arkasına yerleştirmiş. Gösterge tablosu sade ve okunaklı olan aracın yol bilgisayarı bilgileri de bu kısımdan Türkçe olarak izlenebiliyor. Sol kısımda bulunan havalandırma ızgarasının altına tablonun ısık siddeti ayarı, ESP ve park sensörü düğmelerini yerleştiren Renault bütün kapı içlerinde cep sunuyor.
Kilitli araca binip motoru çalıştırmak ve gittiğiniz yerde tekrar aracı kilitlemek için Renault akıllı kartın cebinizde olması yeterli. Aynaları da otomatik olarak katlayan kart ıstenirse üzerindeki düğmeler kullanılarak da araca kumanda edilebiliyor. Şoför kapısı kol dayanağının önünde dört cam ve aynaların kumandası bulunurken aynaların katlanma mekanizması buradan da kontrol edilebiliyor.
Arka koltuklarda geniş diz ve baş mesafesi sunan Mégane bu kısımda sunduğu havalandırma ızgaraları sayesinde iç mekanın çok daha hızlı bir şekilde havalandırılmasını sağlıyor. Havalandırmayı sağlayan bir diğer unsursa opsiyonel olarak sunulan elektrikli sunroof.
Konfor
Test ettiğim aracın en başarılı olduğu noktaların başında gelen konfor sanki daha büyük bir araç kullanıyormuş gibi hissetmenize neden olabilir. Geniş oturma alanı sunan ön koltuklar yükseklik ayarı da sunarken direksiyon simidinde hem yükseklik hem de derinlik ayarı mevcut. Elektronik kontrollü klima çift yöne ayrı ayrıı ayarlanırken "Soft" fonksiyonuyla çalıştığını iç mekandakilere belli bile etmiyor. Ses sisteminde de hızla birlikte artan ses fonksiyonunun sunulması yerinde olmuş. Gerçi Mégane'ın ses izolasyonu oldukça başarılı fakat yüksek süratlerde, uzaktan kumandaya gerek kalmasan ses seviyesinin otomatik olarak ayarlanması güzel bir özellik.
Konfor ekipmanlarının en başındaysa şüphesiz EDC geliyor. Manuel kullanım fonksiyonu da sunan 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman Volkswagen'in DSG'sinde olduğu gibi çift debriyaja sahip. Geçişlerini hissetmek için motor devrine dikkatli bir şekilde bakmanız gereken şanzıman konfora ağırlık veren bir yapıya sahip olduğundan geçişleri seri değil yumuşak bir şekilde yapıyor.
Dışarıdan bakıldığında çok hoş bir görünüme sahip olmayan 60 yanaklı lastikler iş konfora geldiğinde yüzünüzü güldürüyor. Orta-yumuşak ayarlı süspansiyon sistemiyle birlikte yoldaki bozuklukları iç mekana en az şekilde aktaran lastikler aynı zamanda düşük yuvarlanma direncine de sahip.
Sürüş
Konfor ağırlıklı süspansiyon, geniş yanaklı ve düşük yuvarlanma dirençli lastıklerle birleşince sürüş sportiflikten uzak oluyor. Zaten şanzımanın geçişlerdeki yumuşaklığı da bunun bir göstergesi.
Renault'nun başarılı turbo Diesel motorlarından birisini kullanan araç performans ve yakıt tüketimi kategorilerindeyse başarılı. 1.5 litre hacimli motor 110 beygir güç, 240 Nm tork üretiyor. 1.260 kg ağırlığındaki aracı 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaştırabilen ünite maksimum 185 km/s sürate izin veriyor. Ara hızlanmaları da oldukça başarılı olan Mégane bu alanda da konfor ağırlıklı bir yapıya sahip. Vites küçülttüğünde sanki çok yavaş hızlanıyormuş gibi görünen otomobilin ivmesi hız göstergesinden takip edildiğinde aslında durumun öyle olmadığı anlaşılıyor.
Renault'nun düşük tüketim rakamlarına ulaşan turbo Diesel motoru bu araç-şanzıman kombinasyonunda da kendisini gösteriyor. Test şartlarında gerek otoyolda, yüksek süratte, gerekse şehir içinde yapılan dur kalklı kullanımlarda, tüm zamanlarda klima açıkken elde ettiğim 7.5 litre/ 100 km ortalaması etkileyici bir değer. Sakin otoyol kullanımlarında bu değerin 5 litre/100 km seviyesine düşürülmesiyse hiç de zor değil.
Önde 280, arkadaysa 260 mm çaplı fren diskleriyle başarılı bir fren karakteristiğine sahip olan aracın park manevraları ve sıkışık trafikte sürücüsüne bir sürprizi daha var. Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların en iyi özelliklerinden birisi olan viteste yavaş bir şekilde hareket etme bu araçta da bulunuyor. Vitesi "D" konumuna getirdikten sonra freni bıraktığınızda araç yavaş yavaş ileriye doğru hareket ediyor. Aynı şey geri viteste de tekrarlarken bu sayede dar alanda park manevraları ve sıkışık trafikte ilerlemek çok daha zahmetsiz bir hal alıyor. Şanzımanın güzel özelliklerinden bir diğeri de eğimde geri kaymayı önleyen hill holder fonksiyonu.
Donanım/Fiyat
Makaleyi yazdığım anda Mégane 1.5 dCi EDC Dynamique'in fiyatı kampanyalı haliyle 51.700 TL seviyesinden başlıyordu. Standart donanımında sis farları, 16 inç çaplı jantlar, kromajlı kapı kolları, deri direksiyon simidi, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, arka park sensörü, EDC şanzıman, orta konsolda AUX çıkışı, Bluetooth bağlantısı, yağmur sensörü, ESP, ABS, ASR, Fren destek sistemi, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, bej döşeme, MP3 ve CD çalabilen ses sistemi, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, Renault Card sistemi, cruise control ve otomatik yanan farlar bulunan aracın 3 adet opsiyonu bulunuyor. 1.250 TL farkla satılan Xenon paketinde direksiyonel Bi-xenon farlar ve far yıkama sistemi sunulurken 1.000 TL farkla alınabilen iki opsiyondan ilki elektrikli sunroof, ikincisiyse uzaktan kumandalı TomTom navigasyon sistemi.
Bu arada fiyatı aynı olan Privilège donanım seviyesinin hem daha hoş görünümlü jantlara hem de açık renkli iç mekan döşemesine sahip olduğunu hatırlatmalıyım. Dışarıdan bakıldığında daha dinamik bir görünüm sunan jantların yanında açık renkli iç mekanın da daha ferah bir atmosfer yarattığını söylemeliyim.
Sonuç
Daha önce kısa bir test sürüşünü yapma fırsatı bulduğum EDC şanzıman ve turbo Diesel motor ikilisini bu sefer çok daha uzun ve değişik şartlar sunan bir parkurda deneme imkanı buldum. Sunulan performansa oranla tüketimi oldukça düşük olan EDC'nin şehir trafiğinde sürücünün dostu olduğu bir gerçek. Sürüş dinamikleri konusunda biraz gerilerde kalan 5 kapılı Mégane daha çok konfor arayan müşterilere hitap etse de aynı motor-şanzıman ikilisiyle donatılan Coupé versiyon performanslı sürüşler arzulayan müşterilerin aklını çelecektir.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Jantları parlatsaydınız foto çekmeden önce. :d bu nee
YanıtlaSilgüzel bir yazı ve fotolar da doyurucu olmuş. teşekkürler
YanıtlaSilBen teşekkür ederim okuduğunuz için.
YanıtlaSilBu arabayi almayi dusunuyorum. Uzun suredir arastiriyorum. En detayli bilgiyi sizin sayfanizda buldum. Paylasim icin tesekkurler.
YanıtlaSilJantlari neden 16 kullandiklarini anlamadim. 17likler cok daha estetik dururdu. Megane 2lerde de hep 17 vardi.
Rica ederim.
YanıtlaSilMégane 2'nin 6 kollu jantları da 16 inç çapındaydı fakat hem tasarımından hem de aracın daha küçük olmasından dolayı daha büyükmüş gibi görünürlerdi. Tabi bir neden de lastiklerin daha düşük yanak kalınlıklarıydı (205/55)
17 inç çaplı jantlar Mégane 3'ün Sport donanımında standart olarak sunuluyor. Ayrıca diğer paketler için de aksesuar olarak alınabiliyor.