27 Kasım 2011 Pazar
Toyota GT 86
Toyota'nın Subaru ile ortaklaşa geliştirdiği ve konsept modellerini aylar, hatta yıllardır fuardan fuara taşıdığı küçük coupé modeli FT-86, yeni ismiyle sonunda resmi olarak tanıtıldı. İlk sergilenmesi 2011 Tokyo otomobil fuarında olacak ara. Toyota için bazı ilkleri de içerisinde barındırıyor.
4.240 mm'lik boyuyla piyasadaki en küçük 2+2 oturma düzenli coupé olan GT 86 1.285 mm'lik yüksekliğe ve sadece 475 mm'lik ağırlık merkezine sahip. Genel hatları daha önce tanıtılan konsept versiyonlarından çok farklı olmayan aracın güçlü görünen tampon ve farları, Maserati GranTurismo'ya göz kırpan şişkin ön çamurlukları ve Zagato tasarımlarını hatırlatan tavanı sportif görünüyor.
17 inç çaplı jantları daha haşin bir çizgiye sahip olabilirmiş gibi dursa da arka tamponun güçlü görüntüsü için aynı eleştiriyi yapmak zor. Alt kısmına bir difüzör ve iki büyük egzoz çıkışı yerleştirilen tampon güçlü bir görünüm sunarken son konsept modelin çok şık görünen LED stoplarının seri üretime taşınmaması üzücü. Yüksek bir bagaj çizgisi sunan aracın arkasında büyükçe bir spoiler de bulunuyor.
İç mekanında 90'lı yılların sportif Toyota modellerinden çizgiler görebileceğimiz GT 86'nın üç kollu direksiyon simidinin 365 mm'lik çapı herhangi bir Toyota modelinde kullanılanın en küçüğü. Beyaz zeminli, merkezi bir devir göstergesine sahip olan gösterge tablosu üretimden kalkan MR2 modelini hatırlatırken orta konsolda görülen şalter şekilli kumandalar Alfa Romeo Giulietta'yı çağrıştırıyor. Metal pedal seti şık görünen GT 86'nın navigasyon ekranının altında yer alan dijital saatiyse insanı 20 yıl geriye götürüyor.
Motoru, Subaru'dan alıştığımız ve Toyota'ya oldukça yabancı olan bir Boxer ünite olan araç 200 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. %53-47 ağırlık dağılımına sahip olan otomobil standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılırken opsiyonel olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabiliyor. Bu şanzıman, direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen kulakçıklar sayesinde manuel vites değişimine de izin veriyor.
beklemekten karnımız ağrımıştı. zahmet oldu sonunda bitirdiler ve tanıttılar. ama ft 86 ve özellikle ft 86-ii den sonra bu tasarım ufak çapta bir hayal kırıklığı. kötü demiyorum yine çok güzel yine süper ama daha iyisi hali hazırda konsept versiyonlarında yapıldı, neden değiştirirler ki?
YanıtlaSilyine de olmuş bu araba, bekleyenlerini tatmin eder. supra ruhu geri dönmüş. ayrıca ecu ünitesi ve modifiyeye açık olacakmış supra gibi. çılgın gt 86'lar görebiliriz yakın zamanda.
Ben de kötü bulmadım ama FT-86 II'nin arka kısmını görmek isterdim. Subaru, BRZ'nin turbo beslemeli bir versiyonuyla sürpriz yapacak gibime geliyor ama bakalım.
YanıtlaSilSubaru yine 4x4 yüksek performanslı, o performans anlamında şanına yakışan bir versiyonunu sunar tabi. brz sti concept vardı zaten. o 2 litrelik motoru uçururlar orası kesin. ama gt 86'dan daha pahalı olur.
YanıtlaSilşahsi fikrim bence ft-86ii en iyisiydi, o haliyle sürseler devrim yaratırdı.
o değil de, o orta konsoldaki saat nedir hocam ya? :)
2014 gibi, yani aracin 2. yilina girerken, toyota 1.6 litre turbo beslemeli bir motora sahip versiyonunu üretecek deniyordu. 2 litreden kucuk bir motorun gelebileceği ile ilgili bilginiz var mi Onur bey?
YanıtlaSil2 litre hacimli motorun turbo beslemelisi konuşuluyordu ama 1.6'yı duymamıştım. Aslında bir giriş modeli olarak gayet mantıklı olur. Hem bizim gibi motor hacmine hem de CO2 salınım vergileri uygulayan ülkelerde daha çok tutulabilir.
YanıtlaSilya görünüşe bakılırsa 2.0 olanı da deli gibi satacak ama şahsen ben de kendim için 1.6 olanını daha düşünürdüm eğer toyota çıkarırsa. tabi öyle bir motoru subaru yapar mı, 2.0lık boxer motoru gibi efsane bir motor olur mu bilemeyiz.
YanıtlaSilOnur bey bu ikili ne zamana çıkar. Yaza kadar bekleyelimmi sizce
YanıtlaSilSubaru'nun Advanced Tourer konseptinde turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorunu tanıtması söylentilerde gerçeklik payı olduğunu gösteriyor. Türkiye'de de aracın şansını artırır bu ünite.
YanıtlaSilİkilinin ikisi de aynı pazarda satılacak mı göreceğiz ama yaza yollarda görebilmeyi bekliyorum ben.
Bu aracı sürmeden hakkında söylenecek yorumların yetersiz kalacağına inanıyorum. Meraklıysanız imkan bulun ve mutlaka test edin.
YanıtlaSilnisan 370 z + mazda rx-8 araklaması olmuş, bir supra değil beyler.
YanıtlaSilsubaru'dan daha karakterli, mümkünse 3.0 lt-300 bg, parlak mavi bir örneğini bekliyoruz, o takdirde sevebilirim.
iç mekan ve direksiyon simidi :(
öte yandan "tuner" sıfatını her şeyiyle haklı çıkaran bir model olmuş, yakın gelecekte binbir çeşit modifiyelisini görebiliriz.
haydi hayırlısı...