25 Nisan 2011 Pazartesi
Suzuki Kizashi EcoCharge
Suzuki, 2011 New York otomobil fuarında Kizashi modelinin hibrit versiyonunu sergiledi. Henüz konsept aşamasında olan aracın genel hatlarında bir değişiklik bulunmazken tüketim önemli oranda aşağıya çekilmiş.
Dış görünüşünde özel bir beyaz gövde rengiyle dikkat çeken otomobilin bazı bölgeleri metalik maviye boyanarak doğaya dost kişiliği yansıtılmış. Aydınlatma grubunda ek LED üniteleri kullanılan EcoCharge'ın küçültülen jantları da siyaha boyanmış.
İç mekanda kullanılan kaplamaların bazıları da maviye boyanırken beyaz koltuk döşemeleri doğaya çok daha saygılı. Üretiminde %84 daha az enerji kullanılan bu döşemeler doğaya %80 oranında daha az zararlı gaz salınımı gerektiriyor.
2 litre hacimli benzinli motoru 144 beygir güç, 173 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. 20 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla birlikte kullanılan start-stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi gibi yardımcılar sayesinde otoyol kullanımında ortalama yakıt tüketimi 2.4 litre hacimli motora sahip Kizashi'ye oranla %25 daha düşük seviyede kalıyor.
peki bi alman otomobillerinin işçilik kalitesiyle mekaniğine yetişebilir mi ? ya da volvo, saab olsun, o hissi verebilir mi ? veriyorsa ne güzel :) ama malesef, pek sanmıyorum..
YanıtlaSilSoruların cevapları toplu bir biçimde hayır fakat fiyat olarak da bu markaların gerisinde kaldığını belirtmeliyim.
YanıtlaSil