17 Mart 2011 Perşembe
Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0
Porsche, geçtiğimiz yıl tanıttığı hibrit motorlu yarışçısı 911 GT3 R Hybrid'i bir adım daha öteye taşıdı. Görünümü fazla değişmeyen araç artık hem daha hafif hem de daha güçlü.
Tasarımında ufak tefek yenilikler bulunan aracın ön tamponuna sis farları eklenirken aerodinamik kitinin yenilenmesi ardından yakıt tüketiminde bir düşüş kaydedilmiş.
4 litre hacimli Boxer motoru 470 beygir güç üretebilen otomobilin iki elektrik motoru toplam 204 beygir güç üretebiliyor. Benzinli motor gücünü arka aksa aktarırken elektrik motorları gücü öne aktarıyor.
KERS (Kinetik enerji geri dönüşüm sistemi) gibi bir çalışma prensibine sahip olan elektrikli ünite sollamalarda büyük avantaj sağlarken yakıt tüketimini de düşürüyor.
25 Haziran 2011 tarihinde startı verilecek olan Nürburgring 24 saat yarışında pistte olacak otomobilin ağırlığı da ilk versiyona oranla 50 kg aşağıya çekilerek 1.300 kg seviyesine gerilemiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder