17 Nisan 2010 Cumartesi
BMW xDrive
BMW, dört tekerlekten çekiş teknolojisi xDrive'ı bütün 5 serisi GT modellerinde ve 740d modelinde kullanmaya başlayacağını açıkladı.
550i xDrive Gran Turismo'da görev yapan 4.4 litre hacimli v8 motor çift turbo besleme yardımıyla 407 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma değerini iyileştirerek 5.4 saniyeye düşürürken elektronik olarak 250 km/s'te sınırlandırılmış maksimum süratte bir değişiklik bulunmuyor. Ortalama yakıt tüketimi 11.8 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarıysa 275 gram/km.
530d xDrive Gran Turismo'da görev yapan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 245 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. xDrive ile 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 235 km/s. Ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarıysa 183 gram/km.
3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip Diesel motorla donatılan 535d xDrive Gran Turismo ve yine 3 litre hacimli ve çift turbo beslemeli benzinli motorla donatılan 535i xDrive Gran Turismo'nunsa performans rakamları henüz açıklanmadı. 535d xDrive Gran Turismo'nun motoru 300 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken 535i xDrive Gran Turismo'da motor 306 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor.
750i ve 750Li modellerinin ardından xDrive'a sahip olan üçüncü 7 serisi modeli olan 740d'nin motor bloğu da 535d xDrive Gran Turismo'da kullanılan 3 litre hacimli üniteyle aynı. Çift turbo beslemeye sahip olan Diesel motor 306 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.
2010 Rally of Turkey
2010 Rally of Turkey'de ikinci gün sürprizlerle başladı. Ford Focus WRC ile yarışan iki pilot, Ken Block ve Henning Solberg daha SS1'de yarışa veda ettiler.
Özellikle Ken Block'un yarışın devamını getirememesi, Kadıköy İspark'ta koşulan SS9 (SSS) sırasında pilotu görmeyi bekleyen hayranları için üzücü bir haber oldu.
İkinci günün sonunda liderlik bir fransızdan diğerine geçerken genel klasman şu şekilde oluştu:
1 Sebastien OGIER 55:32.7 0.0
2 Dani SORDO 55:38.2 +5.5
3 Mikko HIRVONEN 55:44.9 +12.2
4 Petter SOLBERG 55:51.2 +18.5
5 Sebastien LOEB 55:57.6 +24.9
6 Jari Matti LATVALA 56:00.2 +27.5
7 Federico VILLAGRA 57:15.6 +1:42.9
8 Kimi RAIKKONEN 57:23.3 +1:50.6
9 Matthew WILSON 57:37.3 +2:04.6
10 Ott TANAK 1:00:31.8 +4:59.1
SS9 sırasında çektiğim fotoğraflara buradan, organizasyonun temsili startında çektiğim fotoğraflaraysa buradan ulaşabilirsiniz.
16 Nisan 2010 Cuma
Citroën C5 by Carlsson
Mercedes modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanıdığımız Carlsson, fransız üretici Citroën'in şık modeli C5'için hazırladığı görsel kitini tanıttı.
Dışarıdan bakıldığında çift parçalı ön spoiler, yeniden tasarlanan arka tampon, arka difüzör, yan etekler, önde LED teknolojili gündüz farları ve 19 inç çaplı jantlarla dikkat çeken gövde kiti yeni egzoz sistemi çıkışlarını da kapsıyor.
Süspansiyon sistemi de alçaltılan aracın iç mekanında deriyle birlikte kullanılan Alcantara döşemeler ve alüminyum pedal seti dikkat çekiyor.
Toyota Vios
Toyota'nın Yaris temelli küçük sedan modeli Vios makyajlandı. Honda'nın, City modelini Civic ve Accord ailesine benzetmesinden sonra kazandığı satış başarısını kendisine örnek alan Toyota da Vios'u Corolla, Auris ve Camry gibi daha üst modellere benzer bir hale getirmiş.
İç mekanda yapılan gençleştirme çalışması sonrasında değişik döşeme ve kaplamalar kullanılmaya başlanırken genel kokpit rengi seçenekleri de artırılmış.
Sportif donanım seven müşteriler için TRD (Toyota Racing Development) donanım paketleri sunulurken 1.3, 1.5 ve 1.6 litre hacimli motor seçeneklerinde bir yenilik yapılmamış.
Jaguar XJ Limo-Green
Jaguar'ın ilk seri üretim hibrit modeli amiral gemisi XJ temelli olacakmış gibi görünüyor. XJ Limo-Green adı verilen konsept modelin range extender (menzil uzatıcı) motor teknolojisi Lotus Evora 414E Hybrid modelinde kullanılanın aynısı.
3 silindirli ve 1.2 litre hacimli içten yanmalı motoru 50 beygir güç üretebilen araç elektrik motoruyla birlikte karma 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Tekerleklere doğrudan güç aktaramayan benzinli motor menzilin 970 km'ye kadar uzayabilmesine olanak sağlıyor. Aracın, sadece elektrik motorunu kullanarak ulaşabildiği menzilse 50 km.
Ortalama yakıt tüketim değeri 100 km'de 5 litre olarak açıklanan otomobilin CO2 emisyon miktarıysa kilometre başına 120 gram olarak açıklanıyor.
Renault Fluence Z.E.
Tanıtımı 2009 yılında yapılan ve üretimi ülkemizde sürdürülen Renault Fluence'ın elektrik motorlu versiyonu Z.E.'nin (Zero Emission) seri üretim versiyonunu tanıttı. Konsept modeli 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılmış olan aracın boyutları büyümüş.
4.75 metre boyuyla içten yanmalı motorlarla donatılan kardeşlerinden 13 cm daha uzun olan otomobilin görnümünde açık mavi renkli eklemeler dikkat çekiyor. Stop lambalarının tasarımı tamamen yenilenen aracın logoları, kromajlı zeminleri ve far çerçevelerinde de mavi renk dikkat çekiyor. Özel bir mavi gövde rengi seçeneğiyle de sunulacak olan aracın jantları da bu modele özel.
İç mekanında diğer versiyonlardan büyük bir fark bulunmayan otomobilin konsolunda bulunan açık renkli kaplama üzerinde Z.E. logosu bulunuyor. Gösterge paneli yenilenen aracın LED ekranlarının tamamında mavi ışıklandırma kullanılmış.
11.000 d/d'da 95 beygir güç üretebilen elektrik motoru 226 Nm tork üretebilen otomobilin 250 kg ağırlığındaki pilleri arka koltuğun arkasında konumlanmış. Bagaj hacmini 300 litreye düşüren pillerin kapasitesiyse 22 kW/h.
Motoru 160 kg ağırlığında olan otomobilin pilleri şehir şebekesinden şarj edildiğinde 6 ila 8 saat arasında beklenmesi gerekiyor. 400 Voltluk prizlerden yaklaşık 30 dakikada şarj edilebilen piller istenildiğinde QuickDrop adı verilen sistemle yetkili istasyonlarda dolu olanlarıyla değiştirilebiliyor. Bu değiştirme işlemi sadece 3 dakika kadar sürerken menzilin uzayabilmesi için fren enerjisi geri kazanım sistemi de donanımda bulunuyor. Araç tam şarjlı konumdayken sunabileceği maksimum menzilse 160 km olarak açıklandı.
2010 Rally of Turkey
2010 Türkiye rallisi temsili startı 15 Nisan perşembe günü, İstanbul Sultanahmet meydanından verildi.
Kandilli'de yapılan shakedown'un en hızlı ismiyse yine Sebastien Loeb oldu. Etabın sonunda sıralamaysa şu şekilde oldu.
1 Sebastien Loeb Citroën Total WRT C4 WRC 3 dak 30.8 s.
2 Dani Sordo Citroën Total WRT C4 WRC 2 dak 31.1 s.
3 Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 2 dak 31.7 s.
4 Henning Solberg Stobart VK Ford Focus WRC 2 dak 32.2 s.
5 Sebastien Ogier Citroën Junior Team C4 WRC 2 dak 32.5 s.
= Petter Solberg PSWRT Citroën C4 WRC 2 dak 32.5 s.
7 Jari-Matti Latvala BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 2 dak 33.1 s.
= Kimi Räikkönen Citroën Junior Team C4 WRC 2 dak 33.1 s
9 Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC 2 dak 33.7 s.
10 Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC 2 dak 35.2 s.
11. Ken Block Monster WRT Ford Focus WRC 2 dak 38.5 s.
Temsili start sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
15 Nisan 2010 Perşembe
Peugeot eBipper
İskoçya merkezli üretici Allied Vehicles, Peugeot Bipper temelli elektrik motorlu hafif ticari aracı eBipper'ı tanıttı.
Şehir veya endüstriyel şebekelerde şarj edilebilen otomobilin menzili 105 km olarak açıklanırken taşıma kapasitesinin 375 kg olduğu belirtildi. Aracın yükleme hacmiyse 2.8 metreküp.
Küçük ticarinin, pillerini de kapsayan 3 yıllık bir garanti süresi de bulunuyor.
Mazda 3 ve Axela
Japon üretici Mazda, ilk nesil 3 ve Axela modellerinin yaklaşık 90.000 örneğini geri çağırdığını açıkladı.
Geri çağırmanın nedenini, potansiyel yağ kaçağı olduğunu belirten Mazda yetkilileri şimdilik sadece Çin ve Japonya pazarında satılmış olan araçları operasyona dahil ettiklerini açıkladı.
Ocak 2006 ile Mart 2009 tarihleri arasında üretilmiş araçlarda görülen sorunun temelindeyse yağ taşıyan hortumun radyatöre aşırı yakın geçmesi yatıyor. Bozuk yollarda radyatöre sürtünebilme riski olan hortum zamanla delinebiliyor.
Bu operasyon sırasında Çin pazarında 54.000 adet 3'ü geri çağıracak olan Mazda, Japonya pazarında da 35.181 adet Axela'yı geri çağıracak.
Hatırlanacağı gibi, geçtiğimiz aylarda Mazda'nın 90. yıl kutlamaları anısına Axela'nın Sport 1.5 S Style ve 90 Years adlı özel versiyonları tanıtılmıştı.
Suzuki SX4
2009 yılında hafifçe makyajlanmış olan Suzuki SX4, şimdi de turbo Diesel motor seçeneklerini daha cimri hale getirdi.
Önden çekişli olarak sunulan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 90 beygir güç, 210 Nm tork üretirken 100 km mesafede ortalama tüketimi 4.9 litre olarak belirtiliyor. Bu motorla donatılan aracın kilometre başına yaptığı CO2 salınım miktarıysa 129 gram.
Daha fazla performans isteyen müşteriler için 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğini sunan Suzuki bu aracı sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte satacağını açıkladı. 135 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen motorun ortalama tüketimi 5.5 litre/100 km olarak açıklanırken CO2 salınımı 143 gram/km olarak bildirildi.
14 Nisan 2010 Çarşamba
Mercedes-Benz C Serisi
Direkt enjeksiyon sistemine sahip yeni motorlarla donatılan C serisi versiyonlarının teknik verileri de açıklandı:
C 180 CGI BlueEFFICIENCY: 1.8 litre hacimli, kompresör beslemeli motor. 156 beygir güç, 250 Nm tork. 0-100 km/s: 9 saniye, maksimum sürat: 225 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.7 litre/100 km, CO2 salınımı: 157 gram/km.
C 200 CGI BlueEFFICIENCY: 1.8 litre hacimli, kompresör beslemeli motor. 184 beygir güç, 270 Nm tork. 0-100 km/s: 8.2 saniye, maksimum sürat: 237 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.8 litre/100 km, CO2 salınımı: 158 gram/km.
C 220 CDI BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor. 170 beygir güç, 400 Nm tork. 0-100 km/s: 8.4 saniye, maksimum sürat: 232 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.4 litre/100 km, CO2 salınımı: 117 gram/km.
C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor. 204 beygir güç, 500 Nm tork. 0-100 km/s: 7 saniye, maksimum sürat: 240 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.4 litre/100 km, CO2 salınımı: 167 gram/km.
Araçların Almanya pazarındaki vergiler dahil başlangıç fiyatlarıysa şu şekilde olacak:
C 180 CGI BlueEFFICIENCY: 32.219 Euro
C 200 CGI BlueEFFICIENCY: 34.242 Euro
C 220 CDI BlueEFFICIENCY: 36.384 Euro
C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 43.524 Euro
Bu arada Start/Stop sistemiyle donatılan manuel şanzımanlı C 220 CDI BlueEFFICIENCY modeli C serisi tarihindeki en tutumlu otomobil oldu.
Mini Cooper Bully MOSCOW by SIMACHËV
Mini Cooper S temelli Bully by SIMACHËV modelinden toplam 25 adet üretileceğini önceki haberimde belirtmiştim.
Üretilen ilk model sadece Bully by SIMACHËV adıyla anılırken ikinci otomobil Moskova'ya da gönderme yapan bir isimle tanıtıldı.
İlk araçla aynı aerodinamik kite sahip olan MOSCOW versiyonunda ön tampon, kaput, ızgara ve arka tamponda bulunan hava giriş/çıkışları parlak renkli telle kapatılmış. Ön panjur, yan ayna gövde bağlantıları ve far çerçeveleri kromajlı bir şekilde bırakılırken 18 inç çaplı ve siyah renkli jantların çevreleri laciverte boyanmış.
Siyah gövde renginin üzerinde bulunan desenler, bakılan açıya göre renk değiştiren özel bir boyayla işlenmiş. Arka kısımda tampon altında bulunan difüzör ve yenilenen egzoz sisteminin genişletilmiş çıkışları dikkat çekiyor.
İç mekana geçildiğinde ilk aracın dikkat çekici atmosferinin yerini daha oturaklı bir tasarımın aldığı görülüyor. Kapı içleri ve ön konsolda, gövde üzerindeki motifler bulunurken siyah renkli deriyle kaplanan koltukların çevresi lacivert bir şeritle belirginleştirilmiş. Büyük kısmı deri kaplı olan ön konsolda da lacivert dikiş iplikleri kullanılmış.
Brembo imzalı fren sistemine sahip olan otomobilin süspansiyon sistemi de motoruyla beraber modifiye edilmiş.
Mercedes-Benz C Serisi
Mercedes, C serisi model ailesi için sunduğu seçenekleri zenginleştirmeye devam ediyor. 2009 yılının sonlarında 1.8 litre hacimli benzinli ve 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorlarına sahip olacak yeni versiyonları tanıtılan seriye şimdi de Start&Stop sistemi ekleniyor.
İlk olarak C 180 CGI BlueEFFICIENCY, C 200 CGI BlueEFFICIENCY ve C 200 CGI BlueEFFICIENCY modellerinde kullanılacak olan sistemin adıysa ECO Start/Stop olarak açıklandı.
Bu donanıma sahip araçların yanında tanıtılan bir diğer otomobilse C 250 CDI BlueEFFICIENCY'nin dört tekerlekten çekişli versiyonu 4MATIC BlueEFFICIENCY oldu. Dört silindirli motora sahip ilk dört tekerlekten çekişli C serisi modeli olan aracın 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motoru 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.
Daha önec sadece otomatik şanzımanla birlikte sunulan direkt enjeksiyon sistemine sahip dört silindirli benzinli motorları artık manuel şanzımanla da sipariş etmek mümkün.
Mercedes'in ECO Start/Stop sistemi diğer üreticilerin kullandıkları sistemlerden farklı çalışma karakteriyle de dikkat çekici. Devredeyken aracın durmasını beklemeyen sistem vitesin boşa alınıp fren uygulandığını tespit ettiğinde süratin 8 km/s'in altına inmesini bekliyor. Bu süratin altında motoru stop ettiren sistemin marşa basması için debriyaj veya gaz pedalına basılması yetiyor.
BYD i6
BYD'nin yeni araç tanıtımları sürüyor. Kompakt sedan model L3 ardından Çin'in ilk seri üretim hibrit otomobili F3 DM'i tanıtan BYD, SUV modeli S6'nın tanıtımından bir hafta sonra orta sınıf sedan modelinin ilk fotoğrafını basınla paylaştı.
Son zamanlarda ortaya çıkan diğer BYD tasarımları gibi sade bir görünüme sahip olan aracın göze batmayan tasarımı, BYD'nin de karakteristik ön yüz tasarımını oturttuğunu gösteren otomobillerden birisi.
2010 Pekin otomobil fuarında sergilenecek olan aracın donanımı, xenon farlar, DVD okuyuculu navigasyon sistemi ve anahtarsız çalıştırma gibi oyuncaklarla oldukça zenginleşirken BYD tarafından geliştirilen 2 litre hacimli benzinli motoru 140 beygir güç üretebiliyor.
Mini Cooper Bully by SIMACHËV
Rus modifikasyon şirketi TopCar, yine bir rus olan tasarımcı Denis Simachëv ile ortaklık kurarak sınırlı seri Mini Cooper S modelleri hazırlamaya başladılar.
Toplam 25 örneği üretilecek olan araçların tamamı birbirinden farklı olacak. İlk örnek olan Cooper Bully by SIMACHËV, gövdesi üzerinde beyaz üzerine siyah desenlerle dikkat çekmekte. Tavanı, yan aynaları, ön panjuru, çamurlukları, yan etekleri, arka plakalığı ve motor kaputunda bulunan hava emiş yarışının çevresi siyaha boyanan aracın farlarının da büyük kısmı bu renge boyanmış.
Yeni bir tasarıma sahip şık tamponunda LED gündüz farları bulunan aracın ön çamurlukları tampona doğru uzayarak iki parçalı bir spoiler oluşturmakta. 18 inç çaplı siyah jantlarının çevresi beyaza boyanan aracın fren kaliperleri de gri renkli. Arka tamponunun altında bir difüzöre sahip olan aracın yenilenen egzoz sisteminin çıkışları da büyütülmüş.
İç mekanı da dışı kadar dikkat çekici olan otomobilin baklava desenli deri döşemeye sahip koltukları beyaz bir şeritle çevrilirken ön konsolun büyük kısmı deriyle kaplanmış. Ön ve orta konsol, vites topuzu, el freni kolu, kapı içleri ve direksiyon üzerinde bulunan karbon fiber kaplamalar dikkat çekici oldukları kadar aracın iç mekanını, geçtiğimiz ay tanıtılan Stingray modeline benzetiyorlar.
Aerodinamik iyileştirmelerin yanında fren ve süspansiyon sistemi de modifiye edilen aracın güçlenen motoru içinse herhangi bir performans verisi açıklanmadı.
Acura ZDX
Honda'nın lüks yan markası Acura, üretimine 2009 yılında başladığı crossover modeli ZDX'i geri çağırdı.
Yaklaşık 1.850 aracı kapsayan geri çağırma operasyonunun nedeniyse ön yolcu konsolunun hava yastığının açılması için zayıflatılan kısmının yanlış bir şekilde kesilmiş olması olarak açıklandı.
Araçların yaklaşık %2'sinde görülmesi beklenen problem hava yastığının optimum koruma sağlayacak şekilde açılmasına engel olmakta.
Lexus GX460
Kara bulutlar Toyota'nın başından eksik olmayacak gibi. Üreticinin lüks markası Lexus'ın SUV modellerinden GX460'ın, Consumer Reports dergisinin testleri sonucunda devrilme riski taşıdığı belirlendi.
Acil durumlarda karşılaşılabilen senaryolarda aracın yola dik bir şekile gelmeden ESP'nin devreye girmediği, bunun da yüksek yapılı SUV modeli için ciddi bir risk taşıdığını belirten Consumer Reports, aracın satın alınmaması gerektiğini belirtti.
Bu ciddi önerinin ardından GX460 satışlarını durduran Lexus, kendilerini güvende hissetmeyen müşterileri için başka araçlar sağlayacağını duyurdu. Testler sırasında devrilme riskiyle karşılaşmadığı açıklayan Toyota yetkilileri daha kapsamlı testlerin başlatıldığının altını çizdi.
Lexus GX460, satıldığı pazara göre Toyota Land Cruiser, Land Cruiser Prado veya Toyota Prado olarak da tanınıyor.
Lamborghini Murciélago LP670-4 Superveloce Winter Edition
Murciélago ailesinin en hızlı üyesi LP670-4 Superveloce, kayakçı Jon Olsson'un ihtiyaçlarını karşılayacak bir donanıma sahip oldu.
Aracının minik bagajını yeterli bulmayan Jon Olsson, kayak takımlarını sığdırabileceği hızlı bir araç isteyince ortaya, tavanında bagaj taşıyabilen bu otomobil çıktı.
Siyah ve turuncu renkli gövdesinin üzerinde Olsson logosu bulunan aracın fren kaliperleri de turuncuya boyanmış.
13 Nisan 2010 Salı
Renault Laguna Coupé Monaco GP
Blogumun ilk yol testine konuk olan Renault Laguna Coupé'nin Monaco GP adlı sınırlı üretim versiyonu tanıtıldı.
Beyaz gövde rengine kontrast oluşturan siyah renkli tavan, 18 inç çaplı jantlar ve ayna muhafazalarına sahip olan aracın dört bir yanında Monaco GP logoları yer alıyor.
İç mekanında siyah deri ve Alcantara kaplamalı koltukların üzerine işlenen Monaco GP logoları, GT donanımlı modellerden alınan direksiyon simidi, deri kaplı üst konsol ve beyaz renkli dikişler dikkat çekerken otomobilin standart donanımına navigasyon sistemiyle 10 hoparlörlü, USB ve AUX girişli, amplifikatörlü Bose marka müzik sistemi eklenmiş.
Toplam dört motor seçeneğiyle satılacak olan aracın motor seçeneklerinden üçünü turbo Diesel üniteler oluşturuyor. Ülkemizde de satılmakta olan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 150 beygir güç üreten seçeneği 6 ileri vitesli manüel veya otomatik şanzımanla alınabilirken aynı motorun 180 beygir güç üreten modeli sadece manüel şanzımanla sunuluyor.
3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor 235 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken tek benzinli motor seçeneği olan 3.5 litre hacimli v6 ünite 240 beygir güç, 330 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor seçeneğinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda sunuluyor.
Bütün modellerde sunulan 4Control adlı direksiyonel dört tekerlek, yol tutuşu iyileştirirken aracın dönme yarıçapının bir Clio'nunkiyle aynı olmasını sağlıyor.
Avrupa'da başlangıç fiyatı 38.000 Euro olarak açıklanan Monaco GP versiyonlarından sadece 400 adet üretilecek.
Porsche Panamera
Alışılmadık bir geri çağırma haberi de Çin'den geldi.
Alman üretici Porsche, bu ülkede sattığı toplam 640 Panamera modelini geri çağırdığını açıkladı. 25 Ocak 2010'dan önce üretilmiş olan Panamera S, 4S ve Turbo modellerini kapsayan operasyonun nedeniyse emniyet kemerleri.
Bir tasarım hatası nedeniyle emniyet kemerlerinin sabitleme mekanizmalarının devre dışı kalabildiğini belirten Porsche, bu yüzden kemerlerde işlevsiz kalma gibi bir riskin bulunduğunu belirtti.
12 Nisan 2010 Pazartesi
Hyundai i10 Sport
Güney Kore merkezli üretici Hyundai, minik modeli i10'un sportif bir versiyonunu Tayvan'da tanıttı.
66 beygir güç üretebilen 1.1 litre hacimli motorunda bir değişiklik bulunmayan otomobilin gövdesinde iki adet şerit bulunurken 14 inç çaplı jantları kırmızıya boyanmış.
İç mekanda tasarım değişmese de döşeme ve kaplamaların renkleriyle oynanırken müzik sistemine bir de iPod bağlantısı eklenmiş.
BMW X5
BMW X5'in Şubat ayında tanıtılan yeni modeli xDrive40d'nin teknik verileri de açıklandı.
İki adet turbo beslemeyle donatılan 3 litre hacimli Diesel motoru 4.400 d/d'da 306 beygir güç, 1.500 ile 2.500 d/d aralığındaysa 600 Nm tork üretebilen SUV 0'dan 100 km/s sürate 6.6 saniyede ulaşırken maksimum sürati 236 km/s'i buluyor.
8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın 100 km mesafede tükettiği yakıt ortalama 7.5 litre olarak açıklanırken kilometre başına yapılan CO2 emisyon miktarı 198 gram.
BRABUS VANISH
Mercedes modellerini modifiye ederek isim yapmış olan BRABUS, ortadoğulu bir müşterisi için tek örnek olacak bir otomobil üretti.
SL serisinin en güçlü üyesi SL65 AMG Black Series temelleri üzerine geliştirilen otomobil dışarıdan bakıldığında mat siyah gövde rengi, boyutları büyütülüp kırmızıya boyanan fren kaliperleri ve motorun rahatça soğutulabilmesi için yenilenmiş kaputu sayesinde kolayca tanınabiliyor.
İç mekanda deri ve Alcantara döşemeler kullanılırken kırmızı dikişler ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekmekte. Geniş kapı eşiklerinde çift katlı yazı bulunan otomobilde bu kısımda BRABUS ve VANISH yazıları bulunuyor. Koltuk kafalıklarına BRABUS logoları işlenen aracın vites konsolunun önünde, otomobilin tek örnek olduğunu belgeleyen plaka yer alıyor.
Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru da modifiye edilen aracın turbo beslemeleri, egzoz sistemi ve motorun elektronik kontrol ünitesi yazılımı yenilenirken maksimum güç 800 beygire yükselmiş. Yükselen güçle başa çıkabilmesi için şanzıman da yenilenirken maksimum sürat limitörü iptal edilmiş.
Mopar ImMortal
Chrysler çatısı altında bulunan markalar için modifikasyon kitleri sunan Mopar, J7, The General ve Trail Boss ile birlikte Jeep Wrangler temelli bir aracını daha tanıttı. Diğer araçlar, zaten yüksek arazi kabiliyetine sahip olan Wrangler'ın daha da gelişmiş versiyonlarıyken InMortal başlı başına yeni bir araç.
Tipik Jeep ızgarası ve far takımı dışında neredeyse tamamı yenilenen aracın en dikkat çekici özelliği yükseltilmiş aks (Portal Axle) kullanıyor olması. Bu sayede altı, standart Wrangler modellerine oranla 127 mm daha yüksek olan aracın yükseltilen süspansiyon sistemi de 51 mm'lik ek yükseklik sağlıyor.
Aks ve şaftlar dahil aktarma organlarının tamamı yenilenen araçta 100:1 gibi uçuk bir orana sahip karınca vitesi de bulunuyor.
Ek takla barlarıyla donatılmış olan aracın tavan tentesi tamamen açılabilmekte. Arazi için kısaltılmış ön ve arka tamponlarında koruyucu borular kullanılan aracın yan kısmına basamaklar eklenirken önde yüksek çekme kapasiteli bir vinç bulunuyor.
Çamurlukları genişletilmiş olan ImMortal'ın motor kaputu da yenilenirken 17 inç çaplı jantları çelikten üretilmiş. Yarım kapı kitiyle yan görüş iyileştirilirken aracın boyandığı yeşil renk bu model için özel geliştirilmiş. İç mekanında özel döşemeler kullanılan aracın direksiyon sisteminde de ek hidrolik yardımcılar bulunuyor.
Bütün bu ek donanımla başa çıkabilmek için araçta kullanılan motor da 5.7 litre hacimli bir v8 ile değiştirilmiş.
Chevrolet Cruze Irmscher
Chevrolet, şimdilik sadece Almanya pazarında satacağı Irmscher Cruze modelini tanıttı.
Opel modelleri için geliştirdiği modifikasyon kitleriyle tanınan Irmscher, Chevrolet Cruze için hazırladığı aerodinamik gövde kitini daha önce zaten tanıtmıştı. Bu sefer aracın motor ve süspansiyon sistemine de el atan firma ortaya etkileyici bir araç çıkartmış.
Dış görünüşünde yapılan değişiklikler 18 inç çaplı jantlar, bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler ve çift çıkışlı egzoz sisteminden ibaret olan otomobilin kapı eşiklerinde Irmscher logoları bulunuyor.
2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan otomobilin gücü 186 beygire yükselirken maksimum tork değeri 466 Nm gibi etkileyici bir seviyeye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8 saniye süren aracın yol tutuşunu iyileştirmek için süspansiyon sistemi 25 mm alçaltılmış.
11 Nisan 2010 Pazar
Infiniti G Serisi
Infiniti, şu an ürettiği en küçük otomobil ailesi olan G serisi için yeni motor seçenekleri sunacağını açıkladı.
Nissan-Renault ortaklığının Daimler ile imzaladığı anlaşma sonucunda Mercedes'in birçok modelinde görev yapan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor ailesi Infiniti G'nin kaputu altında da çalışmaya başlayacak.
A.B.D.'de 2016 yılından itibaren geçerli olacak ortalama yakıt tüketimi kanunları nedeniyle bu ülkede sadece v6 motorlara sahip olan bu gibi modeller Avrupa veya Japonya'dan gelecek daha küçük motorlarla da donatılmaya başlanacak.
Yakın zamanda Jaguar, XF ailesinde Land Rover'dan alacağı 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru sunacağını duyurmuştu. Aynı şekilde Infiniti'nin de 2.1 litre hacimli motorun yanında yine Mercedes'in kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motorunu G serisi modellerinde sunması bekleniyor.
Jaguar XF
İngiliz üretici Jaguar, başarılı sedan modeli XF'in v6 ve v8 motorlardan oluşan ailesini genişletiyor. Bu genişlemenin yönüyse ne v10 ne de v12'ye doğru olacak.
Özellikle alman rakiplerinin sunduğu küçük hacimli motorların ulaştığı satış başarısını görmezden gelemeyen Jaguar, kardeş firması Land Rover'dan alacağı 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru XF'e uygulayacağını açıkladı.
Land Rover Freelander modelinin kaputu altında görev yapan motor Jaguar'ın kaputu altına modifiye edildikten sonra yerleştirilecek. Otomatik şanzıman ve Start & Stop sistemiyle donatılacak olan otomobilin CO2 emisyon miktarının kilometre başına 150 gramın altında kalacağı tahmin ediliyor.
Fiat 500C by Diesel
Diesel ile gidilen ortaklık sonucunda ortaya çıkan 500 by Diesel modeli toplam 6.500 adet satan Fiat, bu başarısını üzeri açılabilen 500C by Diesel versiyonunda da tekrarlamak istiyor.
Tanıtımı Tokyo'da yapılacak olan otomobilin görünümü sabit tavanlı kardeşininkiyle aynı. Tamamı modele özel jantlar, ön ve arka krom çıtalar, b sütunu ve arka cam altında bulunan özel eklemeler ve Diesel logoları dış mekanda dikkat çekerken içeride koyu renkli döşemeler üzerinde bulunan sarı dikişler, krom renkli ön konsol ve Diesel logolu vites topuzu standart modellerden farklı olan özellikleri oluşturuyor.
Üç gövde rengi ile birlikte üç de tavan rengi seçeneği sunan araç koyu yeşil gövde rengiyle alınırsa tavanı siyah, siyah renkte alınırsa tavanı siyah veya kırmızı, koyu mavi renkte alınırsa da tavanı, resimde de görülen bej renkte ısmarlanabiliyor.
Motor ve şanzıman seçenekleri, Abarth versiyonları dışında kalan standart 500 modellerininkiyle aynı olan aracın başlangıç fiyatı İtalya pazarında 18.000 Euro.
Renault Twingo Walkman Edition
Renault, Sony ile yaptığı ortaklaşa çalışma sonunda minik modeli Twingo'nun kaliteli bir ses sistemine sahip sınırlı üretim bir versiyonunu tanıttı.
Donanıma özel jant kapaklarıyla donatılan otomobilin ön tamponu sportif görünümlü olanla değiştirilirken farlarının çevreleri siyah renkli. Özel Walkman logolarıyla dikkatleri çeken aracın iç mekanında farklılık yaratan tek unsur ses sistemi.
MP3, WMA ve AAC dosyalarını çalabilen bir radyoya sahip olan araç USB ve AUX girişlerine de sahip. Bluetooth bağlantısına da sahip olan ses sistemi bu sayede cep telefonlarında kayıtlı bulunan müzikleri kablosuz olarak çalabiliyor. Sony'nin son sürprizi de araçla birlikte gelen taşınabilir Walkman.
Beş adet gövde rengi seçeneği sunan ara, 1.2 litre hacimli benzinli veya 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleriyle alınabiliyor. 2.500 adet örneği üretilecek olan otomobilin fiyatıysa 10.850 Euro seviyesinden başlıyor.
Vauxhall Astra Police Interceptor
Vauxhall, Carbon E7, Ford Taurus Police Interceptor veya Chevrolet Caprice Police Cruiser gibi otomobillerin tanıtımına alışan otomotiv endüstrisi için bir sürpriz hazırladı.
Astra temelleri üzerine geliştirilen polis aracı, A.B.D.'de satışa sunulan kardeşlerinden çok daha küçük bir otomobil olsa da donanım olarak diğerlerinden geriye kalan yanı yok.
Ön panjur içerisine, tavana, farların ve stoplarına içerisine ek ışıklandırma eklenirken iç mekanda orta konsolun tamamen yenilendiği görülüyor. Kapı kilitleme ve dörtlü flaşörün kontrolleri konsolun üst kısmına taşınırken telsiz radyo ekipmanı ve büyük dokunmatik ekranlı entegre bilgisayar bu kontrollerin hemen altına yerleştirilmiş.
Vites kolunun hemen önüne ışıklandırma ve siren kontrolleri yerleştirilirken ön yolcunun sağ bacağının hemen yanında telsiz, bilgisayarın kontrolü için ek klavye ve acil durum çekici bulunuyor.