29 Ocak 2010 Cuma

BMW X6


Alman üretici BMW, başarılı crossover modeli X6'nın motor ve şanzıman seçeneklerini yeniledi.

İlk olarak, 135i, 5 Serisi ve 3 Serisi Coupé ve Cabriolet modellerinde kullanılan N55 kodlu motora kavuşan aracın 3 litre hacimli bu motoru tek turbo besleme yardımıyla 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Bu araçta kullanılmaya başlanan bir diğer yenilikse 7 Serisinden hatırlayacağımız 8 ileri vitesli otomatik şanzıman.

Aynı şanzıman 407 beygir güç üretebilen bir v8 ile donatılmış xDrive50i modelinde de standart olarak sunulmakta.

Turbo Diesel motor seçeneklerinden ilki olan xDrive30d versiyonu 3 litre hacimli ve tek turbo beslemeye sahip motorundan artık 245 beygir güç alırken bu araçta da 8 ileri vitesli otomatik şanzıman donanıma eklenmiş.

Son olaraksa 3 litre hacimli turbo Diesel motorun çift turbo beslemeye sahip olan versiyonu modifiye edilmiş. 306 beygir maksimum güç üretebilen motora sahip olan aracın adıysa artık xDrive40d.

Ford


Toyota'nın gaz pedalı takılması nedeniyle milyonlarca aracını geri çağırmasının yarattığı şok henüz otomotiv sektörünün üzerindeyken konuyla ilgili bir haber de Çin'den geldi.

2009'un Aralık ayından beri bu ülkede Transit modellerini üreten Ford, gaz pedal sistemini üreten firmanın Toyota için üretim yapan firma olması sebebiyle ticari aracının Diesel motorla donatılan versiyonlarının üretimini durdurma kararı aldı.

Herhangi bir geri çağırma operasyonundan söz etmeyen yetkililer iki ay içerisinde hatlardan 1.663 aracın indirildiğini belirttiler.

Toyota


Gaz pedalının tam basılı pozisyonda kilitlenmesi sorunu Toyota'nın başını ağrıtmaya devam ediyor. 2009 yılının sonlarına doğru ortaya çıkan sorun üreticinin, A.B.D. pazarında toplam 3.4 milyon aracı geri çağırmasına ve 8 modelinin üretim ve satışını durdurmasına neden oldu.

Geçtiğimiz günlerde sorunun Avrupa pazarına satılan modellerde de bulunduğunu açıklayan Toyota, bu kıtada yaklaşık 1.8 milyon aracını geri çağıracağını bildirdi. Türkiye'de üretilmiş olan bazı araçları da kapsayacak olan geri çağırma işlemine dahil edilen modeller ve üretim aralıkları şu şekilde:

Aygo: Şubat 2005 - Nisan 2009 arası.
IQ: Kasım 2008 - Kasım 2009 arası.
Yaris: Kasım 2005 - Eylül 2009 arası.
Auris: Ekim 2006 - Ocak 2010 arası.
Corolla: Ekim 2006 - Aralık 2009 arası.
Verso: Şubat 2009 - Ocak 2010 arası.
Avensis: Kasım 2008 - Aralık 2009 arası.
RAV4: Kasım 2005 - Kasım 2009 arası.

Honda


2010 yılı Japon otomobil üreticileri için iyi başlamadı. Toyota'nın A.B.D.'de 2.3 milyon aracını, gaz pedalında meydana gelebilecek bir kilitlenme nedeniyle geri çağırmasının ardından aynı üretici 8 adet modelinin üretim ve satışını durdurdu. Aynı sorunun Avrupa'da da tekrarlayabileceğini açıklayan üretici önceki geri çağırmasına ek olarak 1.1 milyon aracı daha kontrol etmek istediğini duyurdu.

Şimdiyse sıra Honda'da!

646.000 Adet aracını geri çağıran üretici sorunun Fit, Jazz ve City modellerinde kullanılan elektrikli cam açma ünitelerine su kaçması ve kısa devreye sebebiyet vermesi olduğunu açıkladı. Geri çağırmanın Kuzey ve Güney Amerika, Asya, Avrupa ve Güney Afrika'da yapılacağını belirten üretici Japonya pazarında satılan modellerde böyle bir işleme gerek olmadığını belirtti.

Ferrari F10


Ferrari, 2010 yılında Formula 1 organizasyonunda yarıştıracağı otomobilini Maranello'da basına tanıttı.

Ferrari'nin patronu Luca di Montezemolo tarafından tanıtılan otomobilin yanında 2010 sezonunda bu aracın koltuğuna oturacak olan pilotlar da tanıtıldı. Fernando Alonso ve Felipe Massa takımın griddeki iki aracında direksiyon sallayacakken Giancarlo Fisichella üçüncü pilot görevini aldı. Bu üçlünün yanında Luca Badoer ve Marc Gene de test pilotları olarak Scuderia Ferrari'de görev alacaklar.

Yeni aracın görünümü, Mclaren MP4-25'in tasarımından çok daha tutucu olsa da başarısını pist üzerindeki performansı belirleyecek.

Bu arada aracın tanıtımı sırasında yapılan basın toplantısında 599 GTB Fiorano modelinin hibrit versiyonunun 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileneceği kesinleşti.

Mclaren MP4-25


Mclaren, 2010 Formula 1 sezonunda 1 ve 2 numaraları taşıyacak olan otomobillerini tanıttı.

Tahmin edildiği gibi geçen sene kullanılan araçtan çok daha değişik bir tasarıma sahip olan aracın ayna tasarımlarıyla bile oynanmış.

Lewis Hamilton ve Jenson Button tarafından kullanılacak olan otomobiller pilotlarıyla ilk büyük testlerine Valencia'da çıkacaklar.

28 Ocak 2010 Perşembe

B&B Volkswagen Golf R


Volkswagen Golf'ün en güçlü versiyonu olan Golf R'ın detaylı teknik verilerinin açıklanmasının üzerinden henüz bir hafta geçmeden Alman modifikasyon firması B und B Automobiltechnik, aracın modifiye edilmiş versiyonlarını tanıttı.

İddialı gövde kitleriyle dikkat çeken bir marka olan B und B bu sefer aracın mekanik kısmıyla ilgilenmiş. Dış görünüşteki değişiklikler, 30 mm alçaltılan süspansiyon sistemiyle 19 ve 20 inç çaplı seçenekleri bulunan jantlar yardımıyla olmuş.

Motorda yapılan modifikasyonlarsa oldukça kapsamlı. Elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanan otomobilde yeni bir turbo besleme ve yeni katalitik konvertöre sahip sportif egzoz sistemi kullanılırken motorun hava emiş yolları da gözden geçirilmiş.

Modifikasyonlar sonrasında üç değişik güç seviyesi sunabilen aracın 310, 324 ve 362 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. En güçlü versiyonun maksimum sürati 280 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye sürüyor.

DDMWorks Ariel Atom


Şayet Ariel Atom'unuzu Atom 500 piyasaya çıkmadan aldıysanız ve bu aracın performansı size yeterli gelmiyorsa üzülmenize gerek yok. A.B.D. merkezli modifikasyon firması DDMWorks yardıma yetişiyor.

Standart Atom'un Honda'dan alınan motorunu GM raflarından alınan 2 litre hacimli motorla değiştiren firma bu motora bir turbo bir de kompresör besleme uygulamış. Egzoz sistemi de yenilenen 635 kg ağırlığındaki aracın maksimum gücü 435 beygiri bulmuş.

6.500 Dolar seviyesinden başlayan motor modifikasyonunun yanında firma, opsiyonel donanıma yüksek performans lastiği seti ile fren ve süspansiyon sistemleri modifikasyonunu da eklemiş.

Fairy Porsche Panamera


Japonya merkezli modifikasyon firması Fairy Design, Porsche Panamera için geliştirdiği gövde kitini 2010 Tokyo otomobil fuarında tanıttı.

Pnömatik süspansiyon sistemi sayesinde yerden yüksekliği değiştirilebilen otomobil dev jantlarla donatılırken yan eteklerin tasarımları yenilenmiş. Aracın görünümünü abartmadan sportifleştiren yeni tasarım ön tamponun altına bir de splitter eklenmiş. Arka kısmında hava yarıklarıyla kaplanmış bir tampon sunan üretici yeni egzoz çıkışlarının yanında büyük bir difüzörü de donanıma eklemiş.

27 Ocak 2010 Çarşamba

HAMANN X6M HM670


Alman modifikasyon firması HAMANN, BMW X6M için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı.

Oldukça etkileyici bir görünüme sahip olan aracın ön tamponu tamamen yeniden tasarlanırken splitter üzerinde kalan bölüme LED gündüz farları entegre edilmiş. Arka kısımda, bagaj kapağı camının üst ve alt kısımlarında birer spoiler bulunurken yeniden tasarlanan arka tamponun alt kısmında her biri 90 mm çaplı dört egzoz çıkışı dikkat çekiyor.

Süspansiyon sisteminin modifikasyonu sonucunda artık 40 mm daha alçak olan aracın jant seçenekleri 22 ve 23 inç çaplı.

Aracın çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorunu da modifiye etmeden geçmeyen HAMANN mühendisleri maksimum gücü 670 beygire, torkuysa 850 Nm'ye yükseltmişler. Bu güç artışıyla aracın maksimum sürati de 295 km/s'e yükselmiş.

Mazda Biante 90 Years


90. yaş kutlamaları kapsamında Axela 90 Years ile birlikte piyasaya sürülecek olan ikinci otomobil MPV Biante olacak.

Axela'da olduğu gibi i-stop sistemiyle donatılan aracın iki tarafında da elektrikli sürgülü kapılar standart olarak sunulmakta. Dinamik denge kontrol sistemini de donanımında sunan araçta uzaktan kumandayla motor çalıştırma fonksiyonu ve elektrikli bagaj kapağı da standart olarak sunuluyor.

Axela'nın özel versiyonu gibi bu araç da sadece 2 litre hacimli benzinli motorla Japonya pazarı için üretilecek.

Mazda Axela 90 Years


Japon üretici Mazda, 90. yaşını kutlamak amacıyla özel donanımlı araçlarını tanıtmaya başladı. İlk tanıtılan model, birçok pazarda Mazda 3 adıyla tanınan Axela oldu.

En büyük özelliği, resimde görülen gövde rengine sahip olması olan otomobilde i-stop isimli Start-Stop sistemi kullanılmakta.

Sadece iki litre hacimli benzinli motorla ve yarı otomatik şanzımanla sunulacak olan otomobil Japonya pazarına özel bir model.

PRIOR Porsche 911 GT3 PD3


Almanya merkezli modifikasyon firması PRIOR Design, Porsche 911 GT3 bazlı aracı PD3'ü tanıttı.

Henüz motor gücü ve performans verileri açıklanmayan otomobilin detayları önümüzdeki haftalarda paylaşılacak.

Tamamen yeni tasarım olan ön tamponunda daha geniş hava girişlerine yer verilirken alt kısımda splitter unutulmamış. Arka kısımlarında hava girişleri bulunan yeni tasarım yan etekler değişik ölçülerde ısmarlanabilen çok parçalı dövme jantlarla birlikte sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Aracın arka kısmına geçildiğinde cam altına yerleştirilen küçük spoiler ile birlikte motor kaputunun üzerinde bulunan büyük spoiler, yol tutuşu iyileştiren donanımlar olarak dikkat çekiyor. Yol tutuşun iyileşmesinde baştan tasarlanan arka tamponun altında bulunan difüzör de büyük rol oynuyor.

Merkezi konumlu çift egzoz çıkışı standart modelinkiyle aynı gibi görünse de aslında modifiye edilmiş bir parçayken süspansiyon sisteminde yapılan değişiklikler sonucunda araç artık 30 mm daha alçak.

26 Ocak 2010 Salı

Alfa Romeo MiTo Maserati


Fiat'ın, Abarth 695 Tributo Ferrari gibi modellerle Ferrari'yi, alım gücü daha "normal" olan kitlelere tanıttığını biliyoruz. Fiat ailesi içerisinde bu yöntemi benimseyen bir diğer firma da Maserati oldu. Bu pahalı markayı temsil edecek olan düşük maliyetli otomobilse Alfa Romeo'nun MiTo modelinden başkası değil.

Sadece 100 örneği üretilecek olan otomobil MiTo'nun Quadrifoglio Verde versiyonunu temel olarak kullanmakta. Turbo beslemeyle donatılan 1.4 litre hacimli motoru 170 beygir güç üretebilen otomobil sadece Maserati mavisi renginde alınabilecek. Dış mekanında koyu renkli ve 18 inç çaplı jantlar, arka spoiler, metalik gri renkli aynalar, Bi-Xenon farlar ve tasarımı hafifçe değiştirilmiş ön tampon dikkat çekerken iç mekanda kirli sarı renkli deri döşeme, alüminyum pedal seti, navigasyon sistemi, deri direksiyon simidi ve marşpiyelerin üzerinde bulunan "Alfa Romeo for Maserati" amblemleri farklılık yaratıyor.

Ford Ka


Ford, küçük otomobili Ka'nın donanımını zenginleştirirken aileye dört ayrı donanım versiyonu ekledi.

Studio, Edge, Zetec ve Titanium donanım paketlerine küçük eklemeler yapan Ford, Studio'da arka koltuk kafalıklarını standart sunarken Style paketi yerine piyasaya çıkan Edge, klimayı standart donanımında sunmakta. Zetec paketinde çok amaçlı aksesuar tutucu ve deri direksiyon simidi sunulurken Titanium paketinde 16 inç çaplı jantlar, subwoofer ve daha güçlü hoparlörlere sahip bir müzik sistemi, dijital ayarlı klima, krom egzoz çıkışı ve krom kapı kolları standart olarak sunuluyor.

Aileye yeni eklenen donanım paketlerinin Zetec bazlı olduğunu belirten Ford Grand Prix paketinde, 7 kollu ve 16 inç çaplı jantlar, arka spoiler, krom kaplı egzoz çıkışı, özel iç mekan renkleri ve versiyona özel bir dış mekan paketi sunmakta.

Grand Prix ile aynı jant ve egzoz çıkışına sahip olan Digital versiyonundaysa bu modele özel iç ve dış mekan renkleri dikkat çekiyor.

Tattoo adlı paket Digital üzerine krom kaplı aksam sunarken yine kendine özel iç ve dış mekanla dikkat çekiyor.

Tattoo Premium adlı paketse Tattoo paketine deri kaplı iç mekanı ekliyor.

Opel Movano


Renault'nun Master modelini tanıtmasının üzerinden daha bir gün bile geçmeden Opel, bu aracın ikizi niteliğindeki Movano'yu tanıttı.

İlk nesil Movano modellerinde olduğu gibi ikizinden, farklı tasarıma sahip ön panjurla ayrılan aracın 100, 125 ve 150 beygir güç sunabilen 2.3 litre hacimli turbo Diesel motorları da kardeşininkilerle aynı.

Gövde seçenekleri ve taşıma kapasitelerinde de bir farklılık olmayan kardeşlerden Opel, 125 ve 150 beygir güç üretebilen modellerinde Easytronic adlı yarı otomatik şanzıman seçeneğini opsiyonel olarak sunacak.

BRABUS GL 63 Biturbo


BRABUS, ML 63 Biturbo'nun ardından büyük kardeş GL serisini de 600 beygir seviyesinin üzerine çıkardı.

Dış görünümü, markanın diğer modelleri gibi sportif ve oturaklı olan aracın çamurlukları üçer santimetre genişletilirken ön ve arka tamponlar yeniden tasarlanmış. Ön tampona LED gündüz farları ve dört adet sis farı eklenirken yeni yan eteklerin altlarına da aydınlatma eklenmiş. Mercedes yıldızı iptal edilen ön ızgara daha sade bir görünüm sunarken 23 inç çaplı jantlar, bagaj üstü spoiler ve dört çıkışlı egzoz sistemi sportif görünümü pekiştiriyor.

İç mekana geçildiğinde, ahşap, karbon fiber, Alcantara ve deri gibi birinci sınıf malzemeler dikkatten kaçmazken ön koltukların arkasına entegre edilen masalarla birinci ve ikinci sıra koltukların arkalarında bulunan dört adet televizyon ekranı araç içerisindeki yolcuların eğlence ihtiyaçlarını gideriyor.

Araçta kullanılan çift turbo beslemeli, 6.2 litre hacimli v8 motor 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 300 km/s'i bulan dev SUV, 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabiliyor.

Yol tutuşun iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi tamamen yenilenen araç artık yere 30 mm daha yakın. Fren performansının iyileştirilmesi için ciddi modifikasyonlar yapan BRABUS, ön aksta 380 mm çaplı diskleri 12 pistonlu kaliperlerle sunarken arka aksta 355 mm çaplı diskler 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Mazda Atenza


Avrupa pazarında Mazda 6 adıyla satılan otomobilin Japonya pazarındaki ikizi Atenza makyajlandı.

Farları eskisine oranla biraz büyüyen otomobilin ön tamponunun da şekli değişirken genel görünüm biraz sadeleşmiş. Aynalara entegre edilen sinyaller yeni modelde sunulmaya başlanırken stopların renkleri de versiyona göre değişebiliyor.

İç mekandaki yenilikler, döşeme renkleri, ışıklandırma ve yeni kaplama seçenekleriyle sınırlıyken motorlarda iyileştirmelere gidilmiş.

2.2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 127 ile 178 beygir arasında güç üretebilen versiyonları bulunurken 2 litre hacimli, benzinli motor tamamen yenilenmiş. Bu motorların yanında sunulan 1.8 ve 2.5 litre hacimli benzinli ünitelerde de ufak modifikasyonlar yapılmış.

Atenza'da ilk defa kullanılan ekonomi göstergesi, aşırı devirli kullanımlarda sürücüyü uyarırken direksiyonel Bi-Xenon farlar ve aktif kafalıklar güvenliği artırıyor. Yokuşta kalkış sistemini de standart donanımda sunan araçta kaza önleme sistemi ve arkadan yaklaşan aşırı hızlı araçları gözetleme sistemleri de kullanılıyor.

25 Ocak 2010 Pazartesi

Mini JCW Challenge Edition


İngiliz üretici Mini, John Cooper Works (JCW) modelinin Avustralya pazarına özel bir versiyonunu tanıttı. Bu ülkede koşulan Mini tek marka yarışından ilham alan otomobil standart modelden 2.500 Dolar (Avustralya) pahalı olacak.

Dış görünüşünde aşağıya doğru arka tampon, ön tamponun altına eklenen splitter ve yeni yan etekler dikkat çekerken iç mekanda Alcantara ve karbon fiber kaplı direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu farklılık yaratan donanımlar. Otomobilin hem içinde hem de dışında, modele özel "Challenge" logoları da bulunmakta.

1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 211 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen otomobil overboost fonksiyonu sayesinde kısa bir süre için 280 Nm maksimum tork üretebiliyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.5 saniye sürüyor.

Peugeot 408


Sizlere ilk olarak iki hafta önce tanıttığım 408 hakkında yeni bilgiler basına dağıtıldı. Basın bültenindeki en önemli açıklamaysa aracın 407 ile bir bağı bulunmaması. İsmi benzer de olsa Peugeot, 407'nin yerine 508 adlı modeli piyasaya süreceğini duyurmuştu. 408 modeliyse ülkemizde de oldukça popüler olan hatchback 308'in sedan versiyonu.

Yüzü, 308'den farklılaşmak için hafifçe makyajlanan otomobilin yan çizgisi hatchback kardeşini andırırken arka kısım 406 Coupé'nin hatlarına sahip. İç mekanında 308'den bir farklılığı olmayan aracın bagaj hacmiyse 481 litre olarak açıklandı.

0.30 Cx gibi düşük sayılabilir bir hava sürtünme katsayısına sahip olan otomobil 4.68 metre uzunluğa ve 2.71 metre aks mesafesine sahip.

Direksiyonel Bi-Xenon farlar, navigasyon sistemi, 7 inç büyüklüğünde bilgi ekranı ve Bluetooth bağlantısı gibi donanımları da hatchback kardeşininkiyle aynı olan otomobilde iki adet benzinli motor görev yapmakta. 1.6 litre hacimli motor 110 beygir güç üretirken 2 litre hacimli motor 148 beygir gücünde. Her iki motor da standart olarak manüel şanzımanla sunulsa da otomatik şanzıman opsiyonel donanımlar arasında bulunuyor.

Renault Master


Renault, ticari araç modeli Master'ın, uzun süredir beklenen yeni modellerini tanıttı.

Eskisinden çok farklı bir görünüme sahip olan aracın dik yerleştirilmiş farları ve dev ızgarası güçlü bir görünüm sunmakta. İç mekanda bulunan eşya gözlerinin sayısını artıran Renault, gösterge tablosunu otomobil modellerinde kullanılanla değiştirmiş. İç mekanda göze garip gelen tek unsur iç aynanın üzerine konumlandırılan bilgi ekranı. Bu ekran minibüs modellerinde arkada oturan yolcular için olumlu bir gelişme olsa da şoförün görüş alanının dışında kalıyor.

Yanda bulunan kayar kapısının genişliği 17 cm artırılan araç artık istenildiğinde hem sağda hem de solda birer kayar kapıyla alınabiliyor. Dört ayrı uzunlukta kasa sunan araç üç değişik yükseklikte alınabiliyor. 2.8, 3.3, 3.5 ve 4.5 tonluk versiyonları bulunan araç önden çekiş veya arkadan itişli olarak sipariş edilebiliyor. 3.3. ve 3.5 tonluk versiyonlar tek veya çift arka lastikle alınabilirken 4.5 tonluk model sadece çift arka lastikle sunuluyor.

Yeniden tasarlanan turbo Diesel motoru artık 2.3 litre hacimli olan aracın 100, 125 ve 150 beygir gücünde üç versiyonu bulunuyor. Eski modellere oranla, ortalama tüketim değeri, önden çekişli versiyonlarda 1, arkadan itişli versiyonlardaysa 2.7 litreye varan oranda azalma göstermiş.

Volkswagen Golf R


2009 yılının Eylül ayında perdesi kaldırılan otomobillerden birisi olan Golf R 2010 yılının ilk ayında biraz daha detaylı olarak tanıtıldı.

2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 270 beygir güç üretebilirken maksimum torku 2500-5000 d/d aralığında 350 Nm olarak açıklandı. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması manüel şanzımanla 5.7 saniye süren araç DSG şanzımanla aynı sürate 5.5 saniyede ulaşıyor. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 8.4 litre olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarıysa 199 gram/km.

Dört tekerlekten çekiş sistemi 4Motion'ın yenilenen bir versiyonuna sahip olan otomobilde sportif ayarlı süspansiyon sistemi ve yeni bir fren sistemi kullanılmakta. Kaliperleri "R" armalı olan sistemde kullanılan diskler önde 345, arkadaysa 310 mm çaplı.

Standart olarak 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobil opsiyonel donanımında 19 inç çaplı jantlar sunmakta. Aracın donanımında, yükseltilmiş yan destekli sportif koltuklara da yer verilmiş.

Peugeot 407


Fransız üretici Peugeot, ülkemizde uzun süredir, 407 modelinin sadece 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış olan versiyonunu satmaktaydı. Daha önceleri 2 litre hacimli benzinli ve turbo Diesel versiyonları da satılmış olan otomobil, Citroën C5'te de kullanılan yeni turbo Diesel motorla donatıldı.

2 litre hacimli turbo Diesel motor 163 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu sayesinde kısa bir süre için maksimum tork değeri 340 Nm olabilen motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Manüel değişime de imkan veren şanzıman, aracı 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaştırırken 210 km/s maksimum sürate imkan tanıyor. Ortalama yakıt tüketimi 100 km mesafede 6.8 litre olarak açıklanan otomobilin CO2 salınımıysa kilometre başına 179 gram seviyesinde.

Ülkemizde en üst donanım versiyonu olan GT Line paketiyle satılan araçta 17 inç çaplı jantlar, ön ve arkada park yardımcıları, deri kaplı, ısıtmalı ve elektrik ayarlı ön koltuklar, elektrikli sunroof, 7 inç büyüklüğünde renkli bilgi ekranı, USB port, Bluetooth uyumlu CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, otomatik yanan ve yıkama fonksiyonlu Xenon farlar ve hız sabitleme sistemi gibi donanımlar bulunuyor. Diğer versiyonlarda opsiyonel donanımlar arasında bulunan metalik boyayı da standart donanımında sunan aracın opsiyon donanım listesinde ekipman bulunmuyor. Otomobilin kampanya dahilindeki fiyatı 75.850 TL.

24 Ocak 2010 Pazar

BMW 335is


Alman üretici BMW, hafta başında tanıttığı sportif modeli 335is'in teknik verilerinin bir kısmını basınla baylaştı.

Otomobilin 3 litre hacimli motoru çift turbo besleme yardımıyla 320 beygir güç, 500 Nm tork (Overboost ile) üretebilmekte. Maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılan otomobilin Coupé modellerinin manüel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.4 saniye sürüyor. Yarı otomatik şanzımanla donatılan Coupé aynı sürate 5.3 saniyede ulaşabilirken Cabriolet modelleri aynı işi her iki şanzımanla da 5.5 saniyede tamamlıyor.

Donanımı M Sport versiyonlarıninkiyle benzerlik gösteren otomobilin şimdilik sadece Coupé ve Cabriolet kasa seçenekleri sunuluyor.