25 Ocak 2010 Pazartesi
Volkswagen Golf R
2009 yılının Eylül ayında perdesi kaldırılan otomobillerden birisi olan Golf R 2010 yılının ilk ayında biraz daha detaylı olarak tanıtıldı.
2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 270 beygir güç üretebilirken maksimum torku 2500-5000 d/d aralığında 350 Nm olarak açıklandı. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması manüel şanzımanla 5.7 saniye süren araç DSG şanzımanla aynı sürate 5.5 saniyede ulaşıyor. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 8.4 litre olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarıysa 199 gram/km.
Dört tekerlekten çekiş sistemi 4Motion'ın yenilenen bir versiyonuna sahip olan otomobilde sportif ayarlı süspansiyon sistemi ve yeni bir fren sistemi kullanılmakta. Kaliperleri "R" armalı olan sistemde kullanılan diskler önde 345, arkadaysa 310 mm çaplı.
Standart olarak 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobil opsiyonel donanımında 19 inç çaplı jantlar sunmakta. Aracın donanımında, yükseltilmiş yan destekli sportif koltuklara da yer verilmiş.
Tam satın alınıp binilecek otomobil… Ne üst sınıf gibi pahalı, ne de alt sınıf gibi vasat! 4 çeker, gösterişsiz ve tek kapı… Güzel ve yeterli bir hızlanma süresi, Alman işçiliği ve Volkswagen mühendisliği! Zaten Golf yıllardır kendini tekrarlamaktan kusursuz hale gelmişti, üzerine birde böyle bir motor yerleştirince tam olmuş! Evladiyelik…
YanıtlaSilBu arada Golf R 4 kapıymış... Daha güzel!
YanıtlaSilİlginç ama iki kapılısı da var Golf R'ın.
YanıtlaSil