30 Eylül 2010 Perşembe
Audi Quattro Concept
2010 Paris otomobil fuarı sırasında konspt şovu yapan firmalar sadece Fransızlar değil. Alman üretici Audi de eğlenceğe katılarak Quattro'nun 30. yaşı anısına ilginç bir coupé konsepti sergiledi.
RS5 temelleri üzerine geliştirilen otomobilin boyu 4.28, eni 1.86, yüksekliğiyse 1.33 metre. 2.60 metre uzunluğunda aks mesafesi sunan Quattro Concept'in bu değeri RS5'inkinden 150 mm daha az olduğundan arka koltuklar iptal edilmiş.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken tasarımını 20 inç çaplı jantlarla tamamlayan aracın B sütunu olmayan gövdesi, yüksekliği ayarlanabilir bagaj üstü spoileri, büyük egzoz çıkışları ve arka tampon altında bulunan difüzörü dikkat çeken ayrıntılarken 1980 yılında tanıtılan Audi Quattro'da olduğu gibi gövdenin yanına Audi amblemi de yerleştirilmiş.
Otomobilin iç mekanına geçildiğinde e-tron koseptlerinin etkileri kolayca görülebiliyor. Oldukça minimalist bir tasarım anlayışıyla şekillendirilen yaşam alanında yüksek yan desteklere sahip sportif koltuklar, deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekiyor. Dijital bir gösterge paneline sahip olan aracın orta konsoluna havalandırma kontrolleri yerleştirilirken iki koltuk arasında MMI kontrolü bulunuyor.
Motor konusunda uzaklara bakması gerekmeyen Audi'nin TT-RS'ten aldığı turbo beslemeli, 2.5 litre hacimli ünite 408 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan araç 1.300 kg olan ağırlığının da yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 3.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.
marka yuzu dedigimiz mevzuyu 'her modelin onunu birebir ayni yap' seklinde anlayan Audi'ye bravo!
YanıtlaSilbir sonraki post'taki e-tron Spyder ile bu aracin onu arasinda 5 fark bulana 5bin lira veriyorum :)
Ben de aynı şeyi Passat ve Jetta için yapana para vereceğim :)
YanıtlaSilHakikaten artık can sıkıcı olmaya başladı bu tasarım felsefesi. Artık büyük üreticilerin neredeyse tamamı aynı metodu uygulamaya başladı. Markaların tasarım felsefesi diye ortaya atıp belli bir konsepti evirip çevirip 5 tane modele dönüştürmesi insanı soğutuyor yeni nesil otomobillerden. Hele bir de farklı markaların birbirine benzeyen modelleri var ki o konuya hiç girmek bile istemiyorum...
YanıtlaSilyorumlara aynen katılıyorum.mercedes desen az biraz belirgin olan farkları son kasalarda yok etti.a,sl,s serilerinin önünü ayırt edene 100 bin lira veriyorum.bmw bile önü aynı yapmayalım derken arkaları aynı yapmaya başladı. 3-5(zorlarsak 7 de dahil) serilerinin arkaları rakama göre büyüyor sadece. hele 4-6 serilerini söylemiyorum bile stoplar birebir aynı.
YanıtlaSil