25 Ağustos 2010 Çarşamba
Peugeot 3008 HYbrid4
Fransız üretici Peugeot, tanıtımını geçtiğimiz yıl yaptığı Diesel hibrit modeli 3008 HYbrid4 üzerindeki sır perdesini kaldırarak aracın seri üretime hazır halini tanıttı. 2011 yılının başında piyasada olacak araç, düşük tüketimiyle olduğu kadar performansıyla da kendisinden söz ettirecek gibi görünüyor.
Dış görünüşünde LED gündüz farlarıyla donatılan ön kısım, HYbrid4 logoları ve çift renkli arka spoiler gibi ayrıntılarla diğer kardeşlerinden ayrılan aracın iç mekanında ilginç tasarımlı bir vites topuzu, direksiyon simidinin alt kısmında bulunan HYbrid4 logosu ve devir göstergesinin yerini alan güç kullanım göstergesi dikkat çeken ayrıntılar.
Donanımında kalkışlarda kaymayı önleyen Hill Holder, araç bilgilerini ön cama yansıtan Head-Up Display, öndeki araçla bırakılan mesafeyi sürekli kontrol eden mesafe belirleme sistemi ve paralel park manevralarını otomatik olarak yapan bir sistem bulunan araçta elektronik park freni de standart olarak sunuluyor.
Motor ikilisine baktığımızda ülkemizde satılan 407 modelinde de kullanımda olan 163 beygir gücündeki 2 litre hacimli turbo Diesel ünite gözümüze çarpıyor. Maksimum tork değeri 300 Nm'ye indirilen bu motor 37 beygir gücündeki elektrik motoruyla birlikte görev yapıyor. Bu ikili kullanımdayken ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre/100 km gibi etkileyici bir değere ulaşabilen aracın CO2 salınım miktarı standart araçta 99 gram/km seviyesindeyken tam donanımlı modellerde bu seviye 109 gram/km'ye yükseliyor.
6 ileri oranlı yarı otomatik şanzımanla kontrol edilen aracın vitesleri direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklardan da değiştirilebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekiş sistemine sahip şekilde kullanılabilen otomobili şehir trafiğinde sadece elektrik motoruyla kullanma şansınız da bulunuyor. Aracın emisyon değerlerini aşağıya çekebilmek için partikül filtresi kullanan Peugeot, tüketimi azaltmak için Stop & Start ve fren enerjisi geri kazanım sistemleri kullanmış.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder