14 Ağustos 2010 Cumartesi
Lancia Stratos
Bu hafta 70'li yılların efsane otomobilleri birer birer haya dönüyor. Ford'un Mustang BOSS 302 ve BOSS 302 Laguna Seca modellerini tanıtmasının ardından ralli parkurlarında fırtına gibi esen ve alışılmışın dışında bir gövde tasarımına sahip olan Lancia modeli Stratos'un da 21. yy versiyonu tanıtıldı.
Mustang'in aksine şu anda tek örnek olan yeni Stratos'un Alman vatandaşı bir zenginin siparişiyle üretildiği söyleniyor. Hatları eski Stratos ile hemen hemen aynı olan otomobilin en büyük farklılığı kapaklı farların yerini sabit modellerin alması.
İç mekanında karbon fiber, alüminyum ve Alcantara'nın hoş bir uyumunu sergileyen otomobilin havalandırma ızgaraları, direksiyon simidi ve şaft tüneli üzerinde bulunan kumanda düğmeleri Ferrari F430'dan alınmış. İlk Stratos'ta olduğu gibi yaklaşık yarım metre genişliğe sahip kapılarının içerisine kask koyulabilen otomobilin yarış koltukları 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle donatılmış.
İç mekanda kullanılan parçalar haricinde arka tampon altında görev yapan difüzör ve motorunu da Ferrari raflarından alan otomobilde F430'un 4.3 litre hacimli v8 motorunun görev yaptığı söyleniyor.
Aracın seri üretime geçip geçmeyeceği henüz kesinlik kazanmamış olsa da ilk Stratos'a bu derece benzeyen bir otomobili yollarda görebilecek olmak insanı heyecanlandırıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder