19 Eylül 2009 Cumartesi
MANSORY Cyrus
İşte MANSORY'nin Aston Martin DB9 veya DBS temelleri üzerine şekillendirebildiği otomobili Cyrus.
Neredeyse gövde panellerinin tamamının şeklinde oynamalar yapılan otomobilde artık çok daha fazla sayıda havalandırma yarığı bulunmakta. Ön çamurlukların arkasında, arka tamponun yanlarında, genişletilmiş ön ızgaranın yan taraflarında ve kaputun üzerinde bulunan havalandırma ızgaraları hem motorun hem de frenlerin daha iyi soğutulmasını sağlıyor.
Standart DB9 ve DBS'in arka tamponunun altında bulunan difüzör de çok daha büyük olan bir başkasıyla değiştirilmiş. Aracın siyah renkli jantları önde 20, arkada 21 inç çaplı.
Dışı tamamen karbon fiber kullanılarak şekillendirilen otomobilin iç mekanında da karbon fiber ve deri bolluğu göze çarpmakta.
ROUSH Stage 3 Mustang
ROUSH, Ford Mustang GT temelli, sınırlı üretim modeli Stage 3 Mustang'i tanıttı.
Fren, egzoz ve süspansiyon sistemleri yenilenen araçta daha iyi motor havalandırması sağlayan bir ön ızgara ve yeni jantlar kullanılmış. Standart modelde çapları 18 inç olan jantlar istenirse 20 inç çapında sipariş edilebiliyor.
4.6 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 540 beygir güç, 694 Nm tork üretebilen otomobilden 103 adet üretilecek. Üretilen araçların başlangıç fiyatıysa 59945 Dolar.
ROUSH 540RH Mustang
A.B.D. merkezli modifikasyon firması ROUSH, Ford Mustang GT temelleri üzerine geliştirdiği 540RH adlı otomobili tanıttı.
"Hammer" takma adıyla anılan aracın dışındaki değişiklikleri göremeyenler paniğe kapılmasın zira ROUSH otomobilin standart modelden farklı görünmesini istememiş. Bu sayede araç sahiplerine diledikleri gibi görsel modifikasyon yapma imkanı sunan üreticinin bu fikri bence gayet güzel.
Süspansiyon sistemi elden geçirilmiş olan otomobilin asıl can yakan yanıysa motor kaputunun altında gizli: 4.6 litre hacimli v8 motor kompresör beslemeyle donatılırken 540 beygir güç, 694 Nm tork üretebilir hale gelmiş.
Bu otomobile sahip olmak için talep edilen fiyatsa A.B.D.'de 46145 Dolar seviyesinden başlıyor.
Geiger GTS
Amerikan otomobilleri üzerinde yaptığı çalışmalarla tanınan Alman modifikasyon firması GeigerCars.de Chevrolet Corvette ZR-1 temelleri üzerine hazırladığı otomobili GTS'i tanıttı.
Ön ve arka yüzünün tasarımı tamamen değiştirilen otomobilde bolca karbon fiber kullanıldığı dikkatten kaçmazken önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar dikkat çekmekte.
Kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motoru 710 beygir güç, 918 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşırken maksimum sürati 342 km/s.
Volvo C30 BEV
Volvo, 2009 Frankfurt otomobil fuarında tamamen elektrikle çalışan bir C30 modeli üzerine çalışmalarına devam ettiğini açıkladı.
Standart bir prizden yaklaşık 8 saatte şarj edilebilen ve 24 kW-saat kapasite sunan pilleri, şaft tüneline ve/veya standart modellerde yakıt tankının bulunduğu yere koymayı düşünen Volvo, otomobilin menzilinin 150 km'ye ulaşabileceğini belirtiyor.
0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 11 saniyenin altında tamamlayacağı belirtilen C30 BEV (Battery Electric Vehicle) 130 km/s'lik sınırlandırılmış bir maksimum sürat sunmakta.
Ford Focus BEV
Ford, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Focus'un ECOnetic modeli yanında aynı aracın bir de elektrikli versiyonunu tanıttı.
Dış görünüşünde diğer Focus modellerinden farkı olmayan otomobilin elektrik motoru 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilmekte. 23 kW-saat kapasiteye sahip pilleri 120 km menzil sunan otomobil 136 km/s maksimum sürate sahip.
18 Eylül 2009 Cuma
Ferrari Enzo XX Evolution
Edo Competition, Enzo XX'in ardından, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Enzo'nun daha da güçlendirilmiş bir versiyonunu tanıttı.
Yapılan hafifletme çalışmalarıyla 100 kg kaybetmiş olan otomobilin şanzımanı üzerinde yapılan modifikasyonlarla vites değişim süresi 110 mili saniyeden 60 mili saniyeye indirilmiş.
Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin arka görünümü FXX modeline benzetilmiş.
Modifikasyonlar sonucu neredeyse tamamen yenilenen v12 motor artık 6.3 litre hacimli. 840 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen motordan, egzoz susturucusunu iptal etmekle 20 beygir daha güç alınabiliyor.
Otomobilin performans verileriyse dudak uçuklatacak cinsten. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşan aracın 0-200 km/s deparı 9 saniye sürerken 0-300 km/s sadece 19 saniyede tamamlanıyor. Aracın maksimum süratininse 390 km/s'in üzerinde olduğu açıklandı.
Ferrari Enzo XX
Ferrari Enzo'nuzun gücünden ve performansından memnun değilseniz Edo Competition'ın size bir sürprizi var: Enzo XX
Motoru tamamen elden geçirilmiş olan araçta pistonlar, kamşaftlar, silindirler, valf yayları, debreyaj sistemi, yağ pompası, egzoz manifoltları, hava filtreleri ve yakıt soğutma sistemi yenilenen parçalar arasında.
Karbon seramik fren disklerine sahip olan araçta bulunan paslanmaz çelik katalitik değiştirici, kokpitteki bir düğme yardımıyla iki değişik egzoz sesi arasında seçime izin vermekte.
Bütün bu modifikasyonların sonucuysa 800 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen bir Enzo. Aracın maksimum süratinin 380 km/s'in üzerinde olduğu açıklandı.
HAMANN California
Alman modifikasyon firması HAMANN, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Ferrari California için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı.
Aerodinamik paketinde yeni bir ön tampon altı spoiler, bagaj kapağı üzerinde karbon fiberden üretilmiş bir spoiler, marşpiyelerde türbülans azaltıcı ekler ve 3 parçalı bir arka difüzor bulunan otomobilde kullanılan jantların çapıysa 21 inç.
4.3 litre hacimli v8 motoru, üzerinde yapılan çalışmaların ardından 552 beygir güç üretir hale gelirken motor kaputu da HAMANN tarafından yenilenmiş.
Kia Sorento Diesel Hybrid
Kia, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Sorento modelinin Avrupa lansmanını yaparken bir taraftan da bu modelin hibrit modelini tanıttı.
Konsept modelin bir kısmı şeffaf üretilmiş motor kaputu elbette seri üretim modellerde bulunmayacak fakat fuar sırasında bu özellik ECOdynamics ailesine mensup bu modeli kolayca tanımaya yardımcı oluyor.
1.6 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip Diesel motoru 163 beygir güç üretebilen SUV ayrıca 40 beygir güç üreten bir elektrik motoruna sahip. Şanzıman olarak otomatikleştirilmiş, çift debreyajlı bir model kullanan aracın kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 119 gram.
Kia Cee'd Hybrid
Kia, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Cee'd'in makyajlı modellerinin yanında ECOdynamics ailesinin bir üyesi olan hibrit motorlu versiyonu da tanıttı.
1.6 litre hacimli benzinli motorla birlikte kullanılan elektrik motoru 20 beygir güç, 105 Nm tork üretebilen otomobil sürekli değişken oranlı şanzımana (CVT) sahip. Maksimum sürati 185 km/s olarak açıklanan araç 0'dan 100 km/s sürate 11.8 saniyede ulaşabiliyor.
Yakıt tüketim değerleri henüz açıklanmayan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 96 gram.
HAMANN Largo
İşte HAMANN'ın bir cep canavarına çevirdiği Fiat 500 modeli: Largo.
Önde 30, arkada 35 mm genişletilmiş iz açıklığı, yeni tamponlar, yenilenen marşpiyeler, 18 inç çaplı , siyah renkli jantlar, dört çıkışlı egzoz sistemi ve yeni bir difüzörle donatılmış olan otomobilin ağırlık merkezi de 60 mm alçaltılmış.
1.4 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 265 beygir güç, 348 Nm tork üretebilmekte olan otomobilde kullanılan fren sistemi de yüksek performans sunan havalandırmalı diskler ve 4 pistonlu kaliperlerle değiştirilmiş.
Melkus RS2000
Alman Melkus markası, 30 yıllık aradan sonra 2009 Frankfurt otomobil fuarında aramıza döndü.
"Martı kanat" tarzında yukarıya doğru açılabilen kapılara sahip olan coupe 1.8 litre hacimli bir Toyota motoruyla donatılmış. Lotus'un da Elise modelinde kullandığı motor kompresör besleme yardımıyla 270 beygir güç üretebilmekte.
Maksimum sürati 250 km/s olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.9 saniye sürmekte.
Gövdesinin üretiminde karbon fiber kullanılan aracın ağırlığı 950 kg olarak açıklandı.
Yılda 25 adet üretilecek olan otomobilin Avrupa kıtasındaki fiyat etiketi 107500 Euro.
Range Rover Sport Autobiography
Range Rover Sport modelinin sınırlı üretilecek olan bir modeli 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldı.
Dış tasarımında 20 inç çaplı özel jantlar, aerodinamik kit ve yeni bir ön ızgara dikkat çekerken iç kısımda birçok "Autobiography" logosu ve çift renkli deri döşeme dikkat çekiyor.
3.6 litre hacimli, 272 beygir güç üretebilen TDV8 ve 5 litre hacimli, 510 beygir güç üreten, kompresör beslemeli v8 motora sahip olarak satın alınabilen araçtan İngiltere pazarı için 500 adet üretileceği açıklandı.
Hyundai Sonata
Hyundai, Sonata modelini Güney Kore'de düzenlediği bir organizasyonla tanıttı.
İddialı çizgilere sahip bir dış tasarıma sahip olan otomobilin iç kısmına geçildiğinde kalitesi artırılmış malzemeler hemen dikkat çekiyor. Orta konsolda bulunan havalandırma kumandalarının grafik tasarımı Volvo modellerininkini hatırlatırken konsol üzerinde bulunan büyük LCD'nin kumandaları da Infiniti modellerinden tanıdık.
Güney Kore'de tanıtılan araçta kullanılan 2 litre hacimli motor 165 beygir güç, 202 Nm tork üretebilmekte. Resmi verilere göre aracın 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 7.8 litre.
2010 yılının başında otomobile 2.4 litre hacimli bir motor daha eklenecekken Avrupa pazarına yönelik turbo Diesel motor seçeneği de yakında tanıtılacak.
Maserati GranTurismo MC Trofeo
Maserati, 2009 Frankfurt otomobil fuarında, yeni yarış aracı ve bu aracın katılacağı organizasyonu tanıttı.
GranTurismo MC GT4 konseptini temel alan MC Trofeo, bu modelde kullanılan 4.7 litre hacimli v8 motora sahip. 444 beygir güç, 511 Nm tork üretebilen motor, çok daha hafifleyen otomobile harikalar yarattırıyor.
İlk yarışına 2010'un Nisan ayında çıkacak olan otomobil 18 inç çaplı jantlarla donatılmış.
17 Eylül 2009 Perşembe
Suzuki SX4
Suzuki, SX4 modelinin makyajlı versiyonlarını 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttı.
Tamponları ile ön ve arkada yer alan korumaları yenilenen otomobilde yeni jant seçenekleri sunulurken ön ve arkada bulunan spoiler de ufak makyajlar görmüş.
Ses yalıtımı da iyileştirlen otomobilin iç mekanına geçtiğimizde orta konsolun tamamen yenilendiğini görüyoruz. Gösterge tablosu da yenilenmiş olan araçta bulunan değişikliklerin tümü ikiz modeli Fiat Sedici'ye de uygulanmış.
Aracın en önemli yeniliğiyse kaputunun altında. 1.9 litre hacimli turbo Diesel motor yerine kullanılmaya başlanan 2 litre hacimli ünite maksimum tork değerini 280 Nm'den 320 Nm'ye taşırken CO2 salınım miktarı ciddi bir düşüşle 129 g/km'ye gerilemiş. Bu motorun 100 km mesafede ortalama tüketim miktarıysa önden çekişli ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip modelde 4.9 litre olarak açıklandı.
Mercedes-Benz E 63 AMG SW
İşte Mercedes E Serisi Station Wagon modellerinin en güçlüsü: E 63 AMG.
Ön tamponu, jantları ve dört çıkışlı egzoz sistemi sedan kardeşiyle aynı olan otomobilin arka tamponunun altında bulunan difüzörse farklı bir yapıya sahip.
Standart Station Wagon E Serisi modellerinde de sunulan ve 1950 litreye kadar genişleyebilen bagaj bu otomobilde de bulunuyor. Ayrıca otomatik bagaj kapağı ve elektrikli arka koltuk yatırma gibi donanımlar araçla beraber standart olarak geliyor.
6.2 litre hacimli v8 motoru 525 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşırken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin 100 km mesafedeki ortalama yakıt tüketimiyse 12.8 litre.
Mercedes-Benz E Serisi SW
Mercedes, E serisinin Station Wagon seçeneğini 2009 Frankfurt otomobil fuarında resmi olarak tanıttı.
Tasarımında sürprizler olmayan otomobilin bagaj hacmi 1950 litreye kadar büyütülebilirken oturma kapasitesi de 7 kişiye kadar çıkıyor.
Bir düğmeye basılarak açılıp kapatılabilen bagaj kapağı, katlanabilir 3. koltuk sırası, seviyesini otomatik olarak ayarlayabilen arka süspansiyon ve bagaj zemin yüksekliği ayarı gibi birçok donanım sunan otomobilin motor seçeneklerinde de sürpriz bulunmuyor.
İlk etapta piyasaya sürülecek olan turbo Diesel modeller ve performans verileri şöyle:
E 220 CDI BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli motor. 170 beygir güç, 5.8 l/100 km ortalama tüketim, 150 g/km CO2 salınımı.
E 250 CDI BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli motor. 204 beygir güç, 5.8 l/100 km ortalama tüketim, 150 g/km CO2 salınımı.
E 350 CDI BlueEFFICIENCY: 3 litre hacimli motor. 231 beygir güç, 7 - 7.3 l/100 km ortalama tüketim, 185 - 192 g/km CO2 salınımı.
Benzinli motor seçenekleriyse şöyle:
E 350 CGI BlueEFFICIENCY: 3.5 litre hacimli motor. 292 beygir güç, 8.6 - 8.9 l/100 km ortalama tüketim, 200 - 208 g/km CO2 salınımı.
E 500 CGI BlueEFFICIENCY: 5.5 litre hacimli motor. 388 beygir güç, 11.1 - 11.2 l/100 km ortalama tüketim, 258 - 260 g/km CO2 salınımı.
2010 yılının ilk çeyreğindeyse E 200 CDI BlueEFFICIENCY, E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 250 CGI BlueEFFICIENCY ve E 350 4MATIC modelleri piyasada olacak.
16 Eylül 2009 Çarşamba
Kia Venga
Fotoğrafları ve sınırlı da olsa motor özellikleri yaz aylarında basına sızan Venga, 2009 Frankfurt otomobil fuarında resmi olarak tanıtıldı.
4 metreyi biraz aşan uzunluğu ve 2.6 metre uzunluğundaki aks mesafesiyle göründüğünden daha ferah bir iç mekana sahip olan otomobilin açılabilen panoramik cam tavanı kardeşi i20'de şu an için sunulmayan bir opsiyon.
Otomobilin turbo Diesel motor seçeneklerinin ilki 1.4 litre hacimli. 95 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen motor 100 km mesafede ortalama 4.7 litre yakıt tüketirken kilometre başına 124 gram CO2 salınımı yapıyor.
İkinci turbo Diesel motor seçeneği olan 1.6 CRDI 128 beygir güce ve 260 Nm maksimum tork değerine sahip. ortalama yakıt tüketimi 4.9 l/100km olarak açıklanan motor kilometre başına 129 gram CO2 salınımı yapıyor.
Benzinli motorlardan 1.4 litre hacimli olanı 90 beygir güç, 137 Nm tork üretirken 1.6 litre hacimli motor 125 beygir güç, 156 Nm tork üretebilmekte.
Otomobilin motoruna ve donanımına göre şanzımanı da değişiyor. Manüel şanzımanları 5 ve 6 ileri vites sunan Venga'nın otomatik şanzımanıysa 4 ileri vitesli.
BMW 5 Serisi GT
BMW, tanıtımını daha önce yaptığı crossover modeli 5 serisi GT'yi ilk defa bir fuarda sergiledi. 2009 Frankfurt otomobil fuarına da 3 motor seçeneğiyle gelen otomobil kendi sınıfında şu anda tek.
5 metreyi aşan uzunluğuyla arka koltuklarında 7 serisi kadar diz mesafesi sunan otomobilin yolcularına sunduğu baş mesafesi de X5 serisi ayarında. Minimum bagaj kapasitesi 440 litre olarak açıklanan otomobilin arka koltukları ileri kaydırıldığında hacim 590 litreye çıkıyor. Aracın bagaj kapağının açılma prensibiyse Škoda'nın Superb modelinde bulunanla aynı. Normal kullanımda sedan araçlardaki gibi açılan bagaj kapağı gerektiğinde arka camı da içine alacak şekilde açılıyor.
5 Serisi GT'nin motor seçenekleri de görünümünden beklendiği gibi güçlü. 3 litre hacimli turbo Diesel motoru 245 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken yine 3 litre hacim sunan benzinli ve çift turbo beslemeli motor 306 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Serinin şu anda en güçlü seçeneğini 4.4 litre hacimli, benzinli ve çift turbo beslemeye sahip motor sunmakta. 407 beygir gücünde olan motorun maksimum torku 600 Nm.
Lexus LF-Ch
Lexus, fotoğrafları iki hafta önce internete sızan kompakt hatchback modelini 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttı.
Tasarımında iddialı çizgiler kullanılan otomobilin dış mekanında bulunan en orijinal donanım aynalar yerine görev yapan kameralar.
Hibrit sistemle yol alan otomobilde kullanılan benzinli motor 2.4 litre hacimli ve 147 beygir gücünde. Elektrikli motor olarak 40 beygir güç üretebilen bir ünite kullanan aracın 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı istendiğinde direksiyon arkasındaki kollar kullanılarak kontrol edilebiliyor.
Trabant nT
Almanya'nın Doğu ve Batı olarak ikiye ayrıldığı zamanlardan kalan bir otomobil markası olan Trabant 18 yıl aradan sonra canlandırılıyor.
Eskiden olduğu gibi sade bir tasarıma ve minimum donanım seviyesine sahip olan otomobil artık elektrik motorlu.
İsminin uzun hali "newTrabi" olan otomobilin pilleri 160 km menzil sağlarken maksimum sürat olarak 130 km/s'e izin veriyorlar. Aracın üzerine, pillerin üzerine düşen yükü azaltabilmek için güneş panelleri yerleştirilmiş.
Hyundai ix-Metro
Hyundai, 2009 Frankfurt otomobil fuarında küçük bir şehir otomobili konsepti tanıttı.
Köşeli bir tasarıma sahip olan otomobil 4 kişilik oturma kapasitesi sunmakta. Ön kapıları alışılmış şekilde ileriye doğru açılırken arka kapılar geriye doğru kayarak açılıyor. "B" sütunu olmayan otomobilin dış dikiz aynaları yerine de kameralar koyulmuş.
1 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip benzinli motoru 123 beygir güç üretebilen otomobil 6 ileri vitesli çift debreyajlı otomatikleştirilmiş bir şanzımana sahip. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.3 litre olarak açıklanan 950 kg ağırlığındaki otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 80 gram.
Citroën Revolte
Fransız üretici Citroën, 2009 Frankfurt otomobil fuarında küçük hibrit otomobili Revolt'u tanıttı.
3.68 metre uzunluğa, 1.73 metre genişliğe ve 1.35 metre yüksekliğe sahip olan otomobil tasarlanırken efsanevi 2cv modelinden ilham alınmış.
Otomobilde görev yapan hibrit sistem pillerini şarj etmek için küçük bir içten yanmalı motor kullanırken istendiğinde tamamen elektrikle çalışma özelliğine de sahip.
Aracın açılabilir panoramik tavanında bulunan güneş panelleri de pillerin üzerindeki yükün bir kısmını alıyorlar.
Bentley Mulsanne
Bentley, tanıtımını Ağustos ayında yaptığı Mulsanne modelinin teknik özelliklerinin bir kısmını 2009 Frankfurt otomobil fuarında açıkladı.
6.75 litre hacimli v8 motoru 505 beygir güç, 1020 Nm tork üretebilen otomobil standart olarak 20 inç çaplı jantlarla donatılırken opsiyonel olarak çaplar 21 inçe büyütülebilmekte.
Jant çaplarının bu kadar büyük olması fren sisteminin şu anda piyasada olan en büyük karbon seramik frenlere sahip olmasını mümkün kılıyor. Ön aksta görev yapan diskler tam 420 mm çaplı.
Aracın ZF'ten alınan otomatik şanzımanındaysa 8 kademe bulunuyor.
Hyundai ix35
Hyundai, geçtiğimiz ay Asya pazarları için tanıtımını yaptığı Tucson ix modelini Avrupa pazarı için 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttı.
Aracın iki benzinli motor seçeneğinden ilki 1.6 litre hacimli. 140 beygir güç üretebilen bu motorun ardından 163 beygir güç, 197 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli ünite geliyor.
2 litre hacimli turbo Diesel motorunsa iki güç seçeneği bulunmakta. 136 beygir güç üretebilen versiyon 320 Nm maksimum tork sunarken 184 beygir gücündeki ünite 392 Nm tork üretebiliyor.
1.7 litre hacimli turbo Diesel motorsa 115 beygir güç, 255 Nm tork üretebiliyor.
Hyundai, aracın motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manüel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanlardan biriyle donatılacağını açıkladı. Otomatik şanzıman manüel vites değişimlerine de izin verebilmekte.
Audi R8 Spyder
Audi, R8 modelinin üzeri açılabilen versiyonunu 2009 Frankfurt fuarında tanıttı.
Fuarda tanıtılan model beklendiği gibi 5.2 litre hacimli v10 motora sahip versiyondu. 525 beygir güç, 530 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaştırırken 313 km/s maksimum sürate izin veriyor.
1720 kg ağırlığa sahip olan otomobil manüel şanzımanla 100 km mesafede ortalama 14.9 litre yakıt tüketirken R-Tronic şanzımanla ortalama 13.9 litreye düşüyor.
Aracın 30 kg ağırlığındaki tentesi 19 saniyede açılıp kapanabilirken bu işlem 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor.
Renault Kangoo Z.E.
Renault, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Kangoo modelinin elektrikli motora sahip konsept versiyonunu tanıttı.
Zoé ve Fluence Z.E. modellerinde kullanılan 95 beygir gücündeki elektrik motoruna sahip olan araç 225 Nm maksimum tork değerine sahip.
Aracın yalıtımının daha iyi yapılabilmesi için kabin bir termos gibi tasarlanmış. Otomobilin dış ve iç kabuklarınn arasında hava boşluğu bulunuyor.
Renault, aracın interaktif kullanım sunmasını da hedeflemiş. Araca yaklaşıldığında yolcusunu tanıyan otomobil kalan menzili o anda bildiriyor. Akıllı navigasyon sistemi aracın daha az elektrikle yol alabileceği güzergahlar seçerken otomobilin şarjı azaldığında sesli uyarı da veriliyor. Bu uyarı ardından navigazyon ekranı en yakın şarj istasyonu ve park yerlerini gösteriyor.
1520 kg ağırlığa sahip olan otomobil 160 km menzil ve 130 km/s maksimum sürat sunuyor.
Renault Fluence Z.E.
Renault, 2009 Frankfurt otomobil fuarında, Türkiye'de üretileceğini açıkladığı sedan modeli Fluence'ın elektrikli modelini tanıttı.
95 beygir güç, 225 Nm tork üretebilen elektrik motoru, tavanında bulunan fotovoltaik hücreler gibi Zoé konseptinden alınan araç 160 km menzile sahip.
Önde ve arkada LED aydınlatma sunan otomobilin 21 inç çaplı jantları dikkat çekici bir görünüm sunuyor.
Renault Zoé Z.E.
Renault'nun 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttığı dört elektrikli otomobilden birisi olan Zoé, 4.1 metrelik boyu, 1.8 metrelik genişliği, 1.5 metrelik yüksekliği ve 2.6 metrelik aks mesafesiyle kompakt sınıfta bir otomobilin boyutlarına sahip.
Dört kapısı da yukarıya doğru açılan aracın arka kapıları aynı zamanda bagaj kapağı görevini de üstleniyor. Arkada bulunan spoiler 90 km/s'in üzerine çıkıldığında yükselirken tavanda bulunan fotovoltaik hücreler güneş enerjisini elektrik enerjisine çeviriyor.
95 beygir güç, 225 Nm tork üretebilen elektrik motoru otomobili 140 km/s maksimum sürate ulaştırabiliyor.
Aracın havalandırma sistemine verilen bir nemlendirici sayesinde yolcuların derileri daha yumuşak kalırken içerideki kötü kokuları gidermek için özel bir emiş sistemi tasarlanmış. Otomobilin kabininde daha güzel kokular almak isteyenler için de L'Oréal tarafından geliştirilen bir parfüm yayıcı bulunuyor.
Üreticinin fuarda tanıttığı Z.E. (Zero Emission) ailesinin diğer üyeleriyse Fluence Z.E., Kangoo Z.E. ve Twizy Z.E.
Renault Twizy Z.E.
Renault'nun 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıttığı dört 0 emisyonlu otomobilden birisi olan Twizy 2.3 metre boy ve 1.13 metre genişlikle iki kişi için yeterli yaşam alanı sunan bir şehir otomobili.
20 beygir güç, 70 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobilin maksimum sürati 75 km/s olarak açıklanırken maksimum menzili 100 km.
Üreticinin fuarda tanıttığı Z.E. (Zero Emission) ailesine mensup diğer araçlarsa Fluence Z.E., Zoé Z.E. ve Kangoo Z.E.
Aston Martin Rapide
Aston Martin, Rapide modelinin resmi verilerini 2009 Frankfurt otomobil fuarında açıkladı.
Önceden de açıklandığı gibi 5.9 litre hacimli bir v12 motora sahip olan otomobil 470 beygir güç, 600 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşan otomobilin maksimum sürati 303 km/s.
5019 mm uzunluğa sahip olan otomobilin 301 litre hacimli bagajı, arka koltuklarının bir düğme yardımıyla elektrikli olarak katlanmasıyla 750 litreye kadar genişleyebilmekte.
Saklanmış olan kapı açma mandalları, LED aydınlatma ve 20 inç çaplı jantları oldukça şık bir görünüm sunan otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.
Peugeot BB1
"Babası scooter, annesi otomobil" olan bir araç olarak lanse edilen minik konsept BB1 60'lı yılların efsanevi scooter modelinin ismini taşıyor.
2.5 metrelik boyuna rağmen dört kişilik oturma kapasitesi sunan araç iki küçük elektrik motorunun arka aksı beslemesiyle hareket ediyor.
Gövdesi karbon fiberden üretilmiş olan aracın ağırlığı bu sayede 600 kg'ın altında kalabilmiş. Otomobilin menziliyse 120 km olarak açıklandı.
Ford Focus ECOnetic
Ford, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Focus modelinin en cimri versiyonunu tanıttı.
1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan otomobil 100 km mesafede ortalama 3.8 litre mazot tüketirken kilometre başına yapılan CO2 salınımı 99 gram olarak açıklanıyor.
Aracın tüketim değerini düşürebilmek için aerodinamik yapıyı geliştiren Ford mühendisleri araca start-stop otomatiği ekledikten sonra şanzımanın oranlarını da uzatmışlar. Şanzıman yağını normalden daha akışkan olanıyla değiştiren mühendisler aracın aküsünün de sadece fren enerjisiyle şarj olmasını sağlamışlar.
Audi e-tron
Audi, e-tron modelinin fotoğraflarının basına sızmasının ardından otomobilin teknik detaylarını açıkladı.
Dört adet elektrik motoruna sahip olan araçta her motor bir tekerleğe güç sağlamakta. Motorların karma gücü 313 beygir olarak açıklanırken maksimum tork değeri 4500 Nm gibi korkunç bir değere ulaşabiliyor.
Maksimum sürati 200 km/s'te sınırlanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması için 4.8 saniye yeterli oluyor.
4.2 metre boya, 1.9 metre genişliğe ve 1.23 metre yüksekliğe sahip olan 1.6 ton ağırlığındaki otomobil 60'tan 120 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilmekte.
54 kW-saat kapasiteli pilleri 220 Voltluk standart prizden 6 ila 8 saat arasında dolarken 400 Voltluk prizde aynı işlem 2.5 saatte tamamlanabiliyor. Aracın menzilininse 248 km olduğu açıklandı.
15 Eylül 2009 Salı
Mini Roadster Concept
İşte Mini'nin 2009 Frankfurt otomobil fuarında Coupe Concept'in yanında tanıttığı iki kişilik üzeri açılan modeli.
3.71 metre boya sahip olan otomobil 1.68 metre genişlik ve 1.35 metre yükseklik sunmakta.
Aracın 1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 175 beygir güç, 240 Nm tork üretebilirken tork değeri overboost fonksiyonu sayesinde gerektiğinde 260 Nm'ye kadar ulaşmakta.
Otomobilde sunulan iki ilginç donanımdan ilki "Gravity" adında bir G-metre. Aracın maruz kaldığı G kuvvetlerini sösteren göstergenin benzeri Nissan'ın GT-R modellerinde standart olarak bulunmakta.
İkinci ilginç donanımsa "Heart Beat" adlı oyuncak. Bu alet, motorun kaç devirde çalıştığını bir kalp atış monitörü şeklinde gösterebiliyor.
Hofele Touareg Silk Way Rally 2009 Special Edition
Alman modifikasyon firması Hofele, Volkswagen Touareg'in Silk Way Rally 2009 anısına hazırlanan özel versiyonunu tanıttı.
Yenilenen elektronik kontrol modülü sayesinde yere 80 mm daha yaklaşabilen bu Touareg modeline uygulanan jantlar 20 veya 22 inç çapında ısmarlanabiliyor. Tamponların tasarımı yenilenirken tampon korumaları da unutulmamış.
Hem benzinli hem de turbo Diesel motorlarla sunulacak olan aracın 4.2 litre hacimli v8 motora sahip benzinli versiyonunun gücü 380 beygire çıkarılmış.
Seat IBZ Concept
Seat Ibiza'nın sportif station wagon yorumu olan IBZ 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldı.
Diğer Ibiza modelleri gibi köşeli hatlara sahip olan konseptte kullanılan cam tavan sayesinde aracın içinin boğuculuktan arınması sağlanmış.
Büyük jantları, önde delikli disklere sahip fren sistemi ve LED teknolojisi kullanan farları seri üretim modellerinde bulunmayacak özellikler olsa da 4.22 metre uzunluğa sahip station wagon'un sportif görünmesinde bu detayların rolü büyük.
Audi e-tron
Audi'nin, görünüş olarak R8'e benzeyen elektrikli otomobili e-tron'un fotoğrafları basına sızdı.
Aracın teknik verileri hakkında birşey bilinmese de %100 elektrik veya elektrik-diesel hibrit bir konsept olacağı tahmin edilebiliyor.
Genel hatları R8 ile aynı olan otomobilin ön ve arka yüzü kendisine özelken standart R8 modellerinde bulunan motor üstü cam bu araçta daha küçük.
İç mekana geçildiğinde insanı ilk olarak sadelik karşılıyor. Direksiyon simidi R8 modellerininkiyle aynı şekle sahip olan otomobilin orta konsolu bulunmuyor. Sürücü merkezli kokpitte sadece iki adet yuvarlak gösterge bulunurken bunların ortasına navigasyon ekranı olarak da kullanılabilen bir LCD bulunmakta. Dikiz aynaları yerine kameralara sahip olan otomobilde bu kameraların görüntüleri "A" sütunlarında bulunan küçük ekranlara verilmekte.
Toyota Land Cruiser Prado
Tamamen yenilenen Land Cruiser Prado'nun satışına 2009 Frankfurt otomobil fuarı ardından başlanacak.
Eskiden olduğu gibi 3 veya 5 kaplı olarak alınabilecek olan aracın 5 ve 7 kişilik oturma kapasitesi sunan modelleri bulunmakta.
Elektronik olarak sürekli kontrol altında tutulan hidrolik süspansiyon sistemiyle donatılan aracın anti-roll barlarının da ayarlarıyla otomatik olarak oynanabiliyor.
İlk olarak 3 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle piyasaya çıkacak olan araca daha sonra 4 litre hacimli benzinli motor seçeneği de eklenecek. Turbo Diesel motor 171 beygir güç, 410 Nm tork üretebilmekte. Bu motora sahip olan Land Cruiser Prado 175 km/s maksimum sürate ulaşabilirken 0'dan 100 km/s sürate tırmanması 11.7 saniye sürüyor.
Lamborghini Reventón Roadster
Lamborghini, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Reventón'un üzeri açılabilen modelini tanıttı.
Boyutları coupe modeliyle aynı olan otomobil 25 kg ağırlaşarak 1690 kg'a ulaşmış fakat motorunun sunduğu güç sayesinde bu ağırlık artışının hissedilmesi güç görünüyor.
6.5 litre hacimli v12 motoru 670 beygir güç, 660 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 330 km/s.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobilin ön aksı istenildiğinde 40 mm yükseltilebilmekte. Bu sayede ön kısmının altını vurması önlenen otomobilden sınırlı sayıda üretileceği ve her aracın vergiler hariç 1.1 milyon Euro'ya satılacağı açıklandı.
Volkswagen e-Up!
İşte Volkswagen'in küçük şehirlisi E-Up!.
3.19 metre boya, 1.47 metre yüksekliğe, 1.64 metre genişliğe ve 2.19 metre aks mesafesine sahip olan elektrikli otomobil konsepti 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılmakta.
Bagaj hacmi 85 ile 520 litre arasında değişen otomobil, yaklaşık olarak aynı boyutlara sahip olan rakibi Toyota IQ gibi 3+1 oturma kapasitesine sahip.
1085 kg ağırlığa sahip olan konseptin bu ağırlığının 240 kg'ı pillere ait. Bu piller araca 130 km menzil kazandırırken maksimum şarja ulaşma süreleri 220 voltluk prizden 5 saat sürmekte fakat aracın çabuk şarj fonksiyonu sayesinde %80 doluluğa 1 saatte ulaşabilmekteler.
Araçta görev yapan elektrik motoru 82 beygir güç, 210 Nm tork üretebilmekte. 135 km/s maksimum sürate sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 11.3 saniyede ulaşıyor.
Bugatti 16C Galibier
Bugatti, Bordeaux adını vereceği düşünülen büyük hatchback modelini 16C Galibier adıyla tanıttı. 2009 Frankfurt otomobil fuarından ayrı özel bir resepsiyonda tanıtılan aracın tasarımı son yıllarda Bugatti'nin benimsediği yuvarlak hatları taşıyor.
Ön çamurluklar ve kapılarının büyük kısmı cilalı alüminyumdan üretilen otomobilin gövdesinin geri kalanı karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten üretilmiş.
Daha önce yayınlanan fotoğraflarında da gördüğümüz gibi aydınlatma sisteminde bolca LED kullanılan otomobilde 8 adet egzoz çıkışı bulunuyor.
İç kısmında göze batmayan sade bir tasarım seçen Bugatti orta konsolun neredeyse tamamını büyük bir LCD ekranla kaplamış.
Otomobilin en önemli kısmı olan motora gelince Veyron'da da kullanılan 8 litre hacimli w16 üniteyi görüyoruz. Benzin veya etanolle çalışabilen dört turbo beslemeye sahip motor çift kademeli beslemeyle 800 veya 1001 beygir güç üretiyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan otomobili durdurma göreviniyse karbon-seramik fren diskleri üstlenmiş.
Škoda Superb Combi
Škoda, en lüks modeli olan Superb'ün station wagon versiyonunu 2009 Frankfurt otomobil fuarında resmi olarak tanıttıktan sonra piyasaya sürecek.
4.89 metre boya, 1.82 metre genişliğe ve 1.51 metre yüksekliğe sahip olan otomobil KESSY adlı sistemle beraber alınabilmekte. Aracın kapı kilitlerini anahtara gereksinim olmadan açıp kapayabilen sistem otomobilin çalıştırılması için de kullanılıyor.
Aracın motor seçenekleriyse 125 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TSI üniteyle başlıyor. 1.8 litre hacimli TSI motor 160 beygir güç üretirken 3.6 litre hacimli v6 FSI motor 260 beygir gücünde.
Turbo Diesel motor seçeneklerine baktığımızda 2 litre hacimli motorun 140 ve 170 beygir gücündeki versiyonlarını görebiliyoruz.
6 ileri manuel veya 7 ileri vitesli çift debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzımanla (DSG) alınabilen otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi de modeline göre opsiyonel veya standart donanımda bulunacak.
14 Eylül 2009 Pazartesi
Volkswagen Golf R
Volkswagen, 2009 Frankfurt otomobil fuarında Golf gamının en güçlü modeli olacak olan R versiyonunu tanıtacağını açıkladı.
Son yılların motor hacmi küçültme trendine uyan Volkswagen bu Golf modeline Audi S3, Audi TT-S ve Scirocco R modellerinde de kullanılan 2 litre hacimli motoru uygun görmüş. Turbo beslemeye sahip olan motor 265 beygir güç, 350 Nm tork üretebilmekte.
Scirocco R modelinin aksine dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen otomobilde 6 ileri vitesli manüel şanzımanın yanında 7 ileri vitesli çift debreyajlı otomatikleştirilmiş şanzıman (DSG) sunulmakta. Her iki modelin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmışken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma zamanlarında fark var: Manüel şanzımanlı araç bu iş için 6.5 saniye harcarken DSG'li araç 6.4 saniyeye gereksinim duyuyor.
R serisine özel jantları standardında 18 inç çapındayken isteğe bağlı olarak 19 inç çaplı modeller alınabiliyor. Ön tamponu yeniden tasarlanmış olan otomobilin arkasındaki çift egzoz çıkışı dikkat çeken detaylar arasında.
Volkswagen L1
Volkswagen, ilk olarak 2002 yılında tanıttığı 1L konseptini 2009 Frankfurt otomobil fuarı için makyajladı.
Yaklaşık 1.25 metre genişliğe sahip olan otomobilde iki kişi arka arkaya oturarak yolculuk edebilmekte.
Ağırlığı düşürmek için gövdeyi plastikten, egzoz sisteminiyse titanyumdan üreten Volkswagen aracın ağırlığını 380 kg civarında tutmayı başarmış.
İki silindirli Diesel motoru 29 beygir güç üretebilen otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 1.2 litre olarak açıklandı. Bu tüketim değerine ulaşmada, kullanılan 7 ileri vitesli otomatikleştirilmiş manüel şanzımanın (DSG) etkisi büyük.
13 Eylül 2009 Pazar
BRABUS G V12 S
30 yıldır görünümünde çok az değişiklik yapılarak günümüze kadar gelen Mercedes G serisi BRABUS tarafından birçok spor otomobile taş çıkarabilecek performansa kavuşuyor.
6.2 litre hacimli v12 motoru çift turbo besleme yardımıyla 700 beygir güç üretebilen aracın 1320 Nm'lik maksimum tork değeri, yürüyen aksama zarar vermemesi için 1100 Nm'de sınırlanmış.
Maksimum sürati 240 km/s'te sınırlandırılmış olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürerken 0'dan 200 km/s sürate çıkmak için 15.9 saniye gerekiyor.
20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan aracın maksimum sürati, elektronik sınırlandırma olmadan 260 km/s'e ulaşıyor.
Ferrari Edo 630 GTB Scuderia
Ferrari 599 GTB Fiorano'nun gücünü yeterli bulmayan müşteriler için Edo Competition'ın bir alternatifi var.
Aslında Edo, müşterileri için iki değişik modifikasyon seviyesi sunmakta. Bunlardan ilkinde motorun gücü 650 beygire, torkuysa 640 Nm'ye ulaşırken ikinci seçenek gücü 750 beygire, torkuysa 740 Nm'ye yükseltiyor.
20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin süspansiyon sistemi arkadan 40, öndense 20 mm alçaltılmış.
Ön ve arka tamponları da Edo Competition tarafından tasarlananlarla değiştirilirken arkaya yeni bir difüzör, bagaj kapağı üstüneyse küçük ve karbon fiberden üretilmiş bir spoiler yerleştirilmiş.
BRABUS SV12 R Coupé
İşte BRABUS'un Mercedes CL600 temelli modellerinin en güçlüsü: SV12 R Coupé.
6.2 litre hacimli v12 motoru çift turbo besleme yardımıyla 750 beygir güç, 1350 Nm üretebilirken maksimum tork değeri 1100 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış.
Maksimum sürati 340 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşırken 0-200 km/s deparı 11.9 saniye sürüyor.