5 Eylül 2009 Cumartesi

Ariel Atom 500


İngiliz üretici Ariel, kompresör beslemeye sahip 2 litre hacimli Honda motorunun süper hafif otomobili Atom'a yetmediğini düşünmüş olacak ki kendisini bir v8 motorla donatmaya karar vermiş.

Direksiyon kolonu üzerinden vites değiştirmeye yarayan kollara sahip olan otomobilde bir de çekiş kontrol sistemi bulunuyor.

Caterham RST v8'de de kullanılan ve RS Performance tarafından üretilen 40 supaplı v8 motor aşırı beslemeli ve 500 beygir gücünde.

Ön ve arkada bulunan Formula 1 stili spoilerler sayesinde tanınabilen otomobil yaklaşık 500 kg ağırlığa sahip.

Aracın performans verileri açıklanmamış olsa da kompresör besleme yardımıyla 300 beygir güç üretebilen modelinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma zamanının 3 saniye civarında gezdiği düşünüldüğünde insanın heyecanlanması kaçınılmaz.

Mazda3 MPS


İşte Mazda'nın ülkemizdeki marka imajını yükseltebilecek bir model: MPS.

Mazda Performance Series üyesi olan otomobilin dış tasarımı standart 3 modellerinden kolayca ayrılıyor. Daha sportif görünümlü ön ve arka tampon, kaputta hava yarığı, 18 inç çaplı jantlar, büyütülmüş marşpiyeler ve arka spoiler aracın sportif yönünü vurgulayan donanımlar arasında.

2.3 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 260 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/'e ulaşması 6.1 saniye sürerken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

6 ileri vitesli manüel şanzımanla dontılmış olan önden çekişli otomobil 2 litreyi aşan motor hacmi nedeniyle ülkemizde aşırı vergilendirilecek olsa da Subaru Impreza WRX STI ve Ford Focus RS gibi otomobillerden ucuz olacağından şansı hala var.

Karşılaştırma: Mercedes-Benz C220 CDI vs C200 Kompressor


Uzun süredir bu iki omotmobil hakkında sorular alıyorum. Performanstan ziyade hangi aracın daha mantıklı bir seçim olacağı yönünde geliyor bu sorular. Ben de bu nedenle bu iki aracı karşılaştırmaya karar verdim.

İşe öncelikle ülkemizden başlamak istiyorum. Bildiğiniz üzere Türkiye'de motorlu taşıt vergileri motor hacmi üzerinden alınıyor. 2 litreye kadar olan motorlarda duruma biraz katlanabiliyoruz fakat bu hacmin üzerinde durum tahammül edilemez bir hal alıyor. İşte bu nedenle C220 CDI karşılaşmaya 1-0 geriden başlamak zorunda kalıyor. Giriş fiyatlarına bakacak olursak C220 CDI'ın rakibinden daha ucuz olduğunu görüyoruz fakat motor hacmi üzerinden alınan vergiler nedeniyle müşteriye yansıyan fiyatlarda C220'nin 7000 Euroluk fazlalığı olduğu görülüyor.

Vergiler aracı aldıktan sonra da peşinizi bırakmıyor. Otomobillerin yıllık vergileri arasında da 900 Lira civarında bir fark bulunuyor ilk üç yıl için. Satınalma sırasında ilk vergiyi ödediğimizi kabul edersek araçların arasında ilk üç yıl için vergiden doğan yaklaşık 16700 Lira fark (1 Euro = 2.13 Lira alındı) oluyor.

Peki bu fark ne kadar sürede kapanır? Her iki aracın da otomatik şanzımanla donatılmış olanlarının ortalama yakıt tüketimlerine baktığımızda C220 CDI'ın 6.6 l/100 km, C200 K'nın ise 8 l/100 km değerlerine ulaştığını görüyoruz. Benzinin litre fiyatını 3.29, mazotunkini de 2.71 Lira alırsak aradaki farkın ortalama 165000 km'de kapanacağını görüyoruz.

Otomobillerin performans farkına baktığımızda C220 CDI'ın 227 km/s'lik maksimum süratine C200 K'nın 230 km/s ile karşılık verdiğini görüyoruz. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma konusundaysa Diesel motorlu model arayı açıyor. (8.4 saniyeye karşı 8.8 saniye)

İşte, rakamlar ortada. Şayet 3 yılda 165000 km yol yapabileceğinize güveniyorsanız C220 CDI sizin için ideal seçenek yalnız turbo Diesel'in bakım masraflarının benzinli kardeşine oranla daha yüksek olacağını unutmayın.

Ülkemizdeki durumu gördükten sonra bir de yurtdışında neler oluyor onu göstereyim istedim. Karşılaştırmada gördüğünüz üzere C200 K kardeşini epeyi zorluyor fakat Avrupa ülkelerindeki satış rakamları C220 CDI'ın yanına yaklaşılamıyor bile. Bunun nedenini Fransa otomobil pazarına bakarak daha iyi anlayabiliriz. Fransa'da C200 K modeli kardeşinden 350 Euro daha pahalı. Üstelik senelik vergisi de bir vergi dilimi daha üstte. Dolayısıyla Fransa'da oyuna 1-0 önde başlayan taraf CDI motorlu kardeş oluyor. Mazotun da benzinden daha ucuz olduğunu düşününce iki otomobilin arasındaki maliyet farkının yol yaptıkça C220 CDI lehine arttığını görüyoruz.

Ha bu arada Fransa'da C220 CDI 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulduğundan performans verileri ülkemizde satılan modelinkinden daha iyi. Örneğin maksimum sürati 231 km/s, 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaşabiliyor ve tüketim değeri 100 km'de ortalama 6.1 litre. Durum böyle olunca da daha fazla bakım masrafı insanın canını pek yakmıyor.

Ford Fiesta Sedan


Tanıtımının üzerinden aylar geçmiş olsa da sedan cenneti Türkiye'de Ford yetkilileri tarafından hakkında fazla konuşulmayan bir model Fiesta Sedan.

Meksika, Tayland ve Çin'de üretilen otomobilde 1.6 litre hacimli benzinli motor ve isteğe bağlı otomatik şanzıman sunulurken ileride A.B.D. pazarı için 2 litre hacimli bir modelinin daha üretilmesi söz konusu.

Ülkemizin de içerisinde bulunduğu doğu Avrupa pazarı içinse aracın turbo Diesel motorla donatılmış bir versiyonunu beklemek yanlış olmayacaktır.

Ford Fusion (A.B.D.)


İşte sizlere bir süredir tanıtmak istediğim modellerden birisi. Üreticilerin değişik pazarlarda satılan farklı otomobillere aynı ismi verebilmesinden ötürü ülkemizde konusu açıldığında karışıklığa sebebiyet veren bir otomobil Fusion.

Birçoğunuzun bildiği üzere Avrupa kıtasında satılan Fusion yükseltilmiş Fiesta platformu kullanan küçük bir SUV. A.B.D.'de satılan Fusion ise 4.84 metre uzunluğa sahip bir sedan.

Ülkemizde 1.6 litrenin üzerinde bir hacme sahip modeli bulunmayan Fusion'ın A.B.D.'de sunulan motor seçenekleri 2.5 litrelik, 4 silindirli bir motorla başlıyor. 175 beygir güç, 234 Nm tork üretebilen motor 6 ieri manüel veya 6 ileri otomatik şanzımanlarla eşleştirilebiliyor.

Motorlardaki ikinci seçenek 3 litre hacimli bir v6. 240 beygir güç, 303 Nm tork üretebilen motor sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken otomobil iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

En güçlü motor seçeneği olan 3.5 litre hacimli v6, 263 beygir güç, 339 Nm tork üretebiliyor. 3 litre hacimli motor seçeneğinde olduğu gibi sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan otomobil iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Son yıllarda moda olan hibrit otomobil çılgınlığına uygun bir modeli de bulunan Fusion bu modelinde bile 2.5 litre hacimli benzinli motorunu kullanıyor. Hibrit sisteminin karma gücü 191 beygir olarak açıklanan otomobilde sürekli değişken oranlı bir şanzıman (CVT) görev yapıyor.

A.B.D.'de en ucuz modelin satış fiyatı 20000 Dolar civarındayken en pahalı model yaklaşık 28000 Dolar fiyata alıcı bekliyor.

Nissan Cedric SV


Gözlerinize inanın! Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz otomobil 2010 model bir Nissan Cedric SV.

Japonya'da taksi olarak kullanılan bu otomobil 22 yıldır, tasarımı neredeyse hiç değişmeden üretiliyor.

2 litre hacimli motoru LPG ile çalışan otomobilde 4 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Japon taksilerinin olmazsa olmazı otomatik açılıp kapanan arka kapı da araçta sunulan donanımlar arasında. 2010 modellerde şoförlerin en seveceği donanımsa şüphesiz start stop otomatiği.

Kia Forte Koup


Kia'nın A.B.D.'de piyasaya sürdüğü kompakt sedan Forte'nin coupe versiyonu olan Koup 16595 Dolardan başlayan fiyatlarla bu ülkede bulunan galerilerdeki yerini aldı.

Tasarımına baktığımızda genel olarak konsept hali "Koup" ile aynı olduğunu söyleyebiliriz. Sedan modelinden de çok farklı olmayan araç biraz sade, hafif köşeli fakat genelde "hoş" diyebileceğimiz çizgilere sahip.

İlk etapta iki motor seçeneğiyle piyasaya sürülecek olan otomobilde görev yapan 2 litre hacimli motor 156 beygir güç, 196 Nm tork üretebilmekte. 5 ileri vitesli manüel şanzımanla gelen otomobil istenirse 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılabiliyor.

Otomobilin ikinci motor seçeneğiyse 2.4 litre hacimli. 173 beygir güç, 228 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulurken opsiyonel donanımında 5 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunmakta.

2 litre hacimli motora sahip modeller 16 inç çaplı jantlarla sunulurken 2.4 litre hacimli motor 17 inç çaplı jantlarla sunuluyor.

Hyundai ix-Metro


Dünya çapında en çok üretim yapan 4. marka olma onurunu Ford'dan devralan Hyundai-Kia grubu 2009 Frankfurt otomobil fuarına iddialı hazırlanmış.

Fuar standında hibrit ve elektrikli araçlar için Blue Drive özel bölümü kuran Hyundai bu bölümde küçük crossover konsepti ix-Metro'yu da sergileyecek.

Sadece 3.93 metre uzunluğa sahip olan bu konseptte kullanılan hibrit motor yapısında görev yapan benzinli ünite 1 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip. 125 beygir güç üretebilen bu motor kilometre başına 80 gram CO2 salınımı yapıyor.

Araç üzerinde tanıtılacak bir başka üniteyse şanzıman. 6 ileri vitesli otomatikleştirilmiş manüel şanzıman çift debreyaja sahip.

Hyundai i10 Electric


Hyundai, 2009 Frankfurt otomobil fuarında i10 modelinin elektrikli bir versiyonunu tanıtacağını açıkladı.

16 kWh kapasiteli pillere ve 67 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobilin maksimum sürati 130 km/s olarak açıklanırken menzili 160 km olarak belirtilmiş.

4 Eylül 2009 Cuma

Lotus Elise Club Racer


Lotus, 2009 Frankfurt otomobil fuarında yeni bir Elise versiyonu tanıtacağını açıkladı.

136 beygir güç üretebilen Elise S modelini temel alan otomobil Elite Yellow (sarı), Carbon Grey (füme), Sky Blue (açık mavi) ve Old English White (beyaz) adlı dört renkle alınabilecek.

Aracın iç mekanında, şaft tünelinin üzeri ve koltukların kenarları dış renge boyalı olacak. Otomobilin koltuklarında kullanılan mikrofiber kaplama hem standart kaplamadan daha hafif hem de üzerindeki ağırlık ne olursa olsun maksimum tutunmayı sağlayabilme özelliğine sahip.

Anodize edilmiş el freni kolu, zemin ve vites topuzuna sahip olan otomobil siyah renkli jantlarla donatılmış.

Elise Club Racer'ın Avrupa'da 34175 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılacağı duyuruldu.

Ford C-Max


Ford, yeni C-Max modelini 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Büyük rakipleri gibi 5 ve 7 kişilik oturma kapasitesi sunan iki ayrı versiyona sahip olacağı bildirilen otomobilin tasarımı Kuga modeline yakın bir hale getirilmiş.

Bir sonraki nesil Focus'un da kullanacağı yepyeni bir platforma sahip olan araçta kullanılacak motorlar hakkında bilgi verilmezken turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorun birçok güç seviyesine sahip olan versiyonlarının sunulacağı kesin gibi.

Bugatti 16.4 Veyron Grand Sport Sang Bleu


Bugatti, Veyron modelinin üzeri açılabilen versiyonunun sadece bir adet örneği bulunan Sang Bleu adlı modelini tanıttı.

2009 Concorso d'Eleganza Villa d'Este'de tanıtılan 3 yeni model arasında bulunan otomobil Bugatti'nin 100. yılı kutlamaları anısına üretilmiş.

Karbon fiber gövdesi Bleu Royal rengine boyanırken iç mekanı Gauchorenginde deriyle kaplanmış. Araçta kullanılan jantlar da çift renkli olarak üretilmiş.

NOVITEC ROSSO F430 RACE Bi-Kompressor


NOVITEC ROSSO'nun sunduğu en güçlü Ferrari F430 performansıyla baş döndürüyor.

Ferrari'nin 4.3 litre hacimli v8 motoruna çift kompresör besleme ekleyen firma aracın gücünü 707 beygire, torkunuysa 712 Nm'ye yükseltmiş. Maksimum sürati 348 km/s'e ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 3.5 saniye sürmekte.

430 Scuderia modelinde bulunana benzeyen çift çıkışlı egzoz sistemi bulunan otomobilde kullanılan fren disklerinin çapı 380 mm.

NOVITEC ROSSO 599 GTB SUPERSPORT Bi-Kompressor


Alman modifikasyon firması NOVITEC'in Ferrari modifikasyon bölümü olan NOVITEC ROSSO, Ferrari 599 GTB Fiorano temelleri üzerine geliştirdiği en güçlü otomobilini tanıttı.

6 litre hacimli v12 motoru çift kompresör beslemeyle destekleyen NOVITEC ROSSO araçtan 808 beygir güç, 823 Nm tork alabilmeyi başarmış.

Hızlanma değerleri etkileyici olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşırken 0'dan 200 km/s'e ulaşması 9.7, 300km/s'e ulaşmasıysa 25.5 saniye sürüyor.

Otomobilin bu gücünü dizginlemek için fren sisteminde kullanılan bütün diskler 380 mm çapında hava kanallı ve delikli.

Mercedes-Benz 190 BlueEFFICIENCY


Başlığı yanlış okumadınız. Mercedes gerçekten de 1992 nodel bir 190 E 2.6 Sportline'ı 2010 model bir c 250 CDI BlueEFFICIENCY'nin motoruyla donattı. Tek bir örneği bulunan otomobilin üretimi gerçekten zor olmuş.

Öncelikle elektronik olarak hiçbir girdi alamayan motorun çalışmaması gibi bir problem baş göstermiş. Bu durumu, motora sanki bir dinamometreye bağlıymış gibi sinyaller gönderebilen bir sistemle aşan mühendisler eski direksiyon kolonunun yeni yakıt pompasının yolunda olmasını da Mercedes Sprinter'ın yakıt pompasını kullanarak çözmüşler. Şanzımanın bulunduğu tüneli de 6 ileri vitesli şanzımanı yerleştirmek için genişleten Mercedes diferansiyeli w203 kodlu bir c320'den almış.

Sonuç olarak ortaya çıkan otomobil 1983 yılında piyasaya çıkan 190 D modelinden haliyle epeyi farklı performans ve tüketim verilerine imza atıyor. 72 beygir güç üretebilen 190 D, 100 km mesafede ortalama 7.3 litre mazot yakarken 0'dan 100 km/s sürate 18.1 saniye gibi korkunç bir sürede ulaşabiliyordu. Yeni motoruyla 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobilse 100 km mesafede 4.9 litre mazot yakarken 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabiliyor.

Bu arada bir parantez açıp w201 kasa 190 modelleri arasındaki en güçlü araç olan 190 E 2.5-16 Evolution II'nin bile sadece 225 Nm tork üretebildiğini hatırlatmalıyım.

Heffner Lamborghini Murciélago TT


A.B.D. merkezli modifikasyon firması Heffner Performance, Lamborghini Murciélago LP 640 temelleri üzerine geliştirdiği çılgın aracını tanıttı.

6.5 litre hacimli v12 motoru çift turbo beslemeyle donatılmış olan bu Lamborghini 1100 beygir güç üretebiliyor!

Tek bir hızlanma verisi yayınlanan otomobil 60-130 mil/s (96-208 km/s) hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlayabilmekte.

3 Eylül 2009 Perşembe

Ford Fusion Black Magic


Ford Almanya, Fusion modelini hafifçe makyajladıktan sonra seriye bir de sınırlı üretim bir model kattı.

Sadece siyah renkte üretilecek olan otomobilde sunulan 16 inç çaplı alaşım jantlar da siyah. Camlarında siyah film bulunan araca küçük bir de spoiler eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde de büyük bir sürpriz yok. Deri ve alkantara kaplı koltukları yine siyah renkli olan otomobilde direksiyondan kumandalı ses sistemi ve klima standart olarak sunuluyor.

75 beygir güç üretebilen 1.25 litre hacimli ve 80 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli motorla üretilecek olan otomobilin toplam 600 örneği bulunacak.

Opel Insignia ecoFLEX


Opel, Insignia ecoFLEX modelinin 160 beygir güç üretebilen versiyonunun ardından 130 beygir gücündeki versiyonu da tanıttı.

2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış olan otomobil 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilmekte. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla donatılmış olan aracın maksimum sürati 207 km/s. 0'dan 100 km/s sürate 11.1 saniyede ulaşan otomobil için "süratli" sıfatını kullanmak zor.

5.2 litre olarak açıklanan 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 160 beygir gücündeki versiyonla aynı olan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 136 gram. Değerler station wagon versiyonda 5.3 litre ve 139 gram olarak gerçekleşiyor.

Avrupa'da 160 beygir gücündeki versiyondan 1200 Euro daha ucuza satılan otomobil 221 km/s maksimum sürat ve 9.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanmadan da feragat edilmesini gerektiriyor. Aynı tüketim değerleriyle bu performansı yakalayabilen bir otomobile sahip olmak da üzerinde düşünülmesi gereken bir alternatif.

Porsche Panamera Stingray


Alman modifikasyon firması 9ff ve Rusya merkezli TopCar tarafından ortaklaşa girişilen bir proje olan Stingray her iki firmanın da uzmanlık alanlarını gösterdikleri bir çalışma olmuş.

Motor modifikasyonu 9ff tarafından yapılan otomobilin tasarım değişikliklerini TopCar üstlenmiş.

Yeni ön ve arka tampon, yeni bir difüzör, sabit arka spoiler, siyah renkli jantlar ve aracın birçok yerinde kullanılan karbon fiber malzeme standart Panamera'dan farklılıklar arasında sayılabilir.

Motor konusuna gelince sazı eline alan 9ff 4.8 litre hacimli motor üzerinde yaptığı çalışmaların ardından gücü 650 beygire kadar çıkarabiliyor.

2 Eylül 2009 Çarşamba

Volkswagen Polo BLUEMOTION


Yenilenen Polo'nun en cimri versiyonu olan BLUEMOTION 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra Avrupa'da satılmaya başlanacak.

1.2 litre hacimli TDI motoru 75 beygir güç üretebilen otomobil 100 km mesafede ortalama 3.3 litre mazot yakıyor. Start stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemleri bulunan otomobilin kilometre başına CO2 salınımı 87 gram.

Ön ızgarası diğer Polo modellerininkinden farklı olan otomobilde kullanılan alaşım jantlar da seride kullanılanların en hafifi.

Volkswagen Golf BLUEMOTION


Volkswagen, 2009 Frankfurt otomobil fuarının açılmasına günler kala Golf serisinin en cimri modeli olan BLUEMOTION'ı tanıttı.

1.6 litre hacimli TDI motoru 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 100 km mesafede ortalama 3.8 litre mazota ihtiyaç duyuyor. Aracın kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 99 gram.

Volkswagen'in açıklamalarına göre 190 km/s maksimum sürate ulaşabilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11.3 saniye sürüyor.

Tutumluluk felsefesi gereği otomobilin dış donanımında da bir takım değişiklikler yapılmış. Standart Golf'e göre daha aerodinamik tamponlar kullanan otomobil daha hafif jantlara ve sürtünme direnci düşük lastiklere sahip. Aracın elektronik ve mekanik yardımcılarıysa start stop otomatiği ve fren gücü geri dönüşüm sistemi.

Mercedes-Benz BlueZERO E-CELL PLUS


Mercedes, yakıt olarak sadece elektrik kullanan konsepti BlueZERO E-CELL'i geliştirerek otomobili bir hibrit araca çevirdi.

Görünüm olarak elektrikli kardeşinden büyük farkı olmayan otomobilde kullanılan elektrik motoru 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilmekte. Sadece piller yardımıyla 100 km menzile sahip olan otomobil 67 beygir güç üreten, turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli motorunun pilleri şarj etmesiyle menzilini 500 km daha uzatabiliyor.

20 kW'lık bir hızlı şarj aleti ile 50 km menzil sunacak şekilde 30 dakikada şarj edilebilen otomobilin standart şehir şebekesiyle tamamen şarj edilebilmesi 6 saati buluyor.

Porsche 911 Sport Classic


Porsche, klasik 911 modellerine göndermeler yapan bir modeli piyasaya sürüyor.

1973 model Carrera RS 2.7'de bulunan Fuchs jantlara benzeyen 19 inç çaplı, 5 kollu jantları siyah renkte üretilen otomobilin ducktail (Ördek kuyruğu) takma adlı arka spoileri de 36 yıl önce üretilen kardeşini çağrıştırıyor.

Genişliği 44 mm artırılmış olan aracın tavanı çift çıkıntı yaratacak şekilde yeniden tasarlanmış. Ön ve arka tamponları da daha sade olanlarıyla değiştirilen aracın yüksekliği de 20 mm azaltılmış.

İç mekana geçildiğinde kahverengi tonları dikkat çekiyor. Ön konsolun tamamı kahverengi deriyle kaplanırken koltukların orta kısımları kumaş, çevresiyse kahverengi deri olacak şekilde üretilmiş. Ayrıca iç mekanın tamamına yakınında (halılar da dahil) bej şeritler bulunuyor.

Tasarımda bu kadar değişiklik yapan Porsche aracın motoruna da dokunmadan geçmemiş. 3.8 litre hacimli boxer motoru 408 beygir güç üretebilen otomobil özel bir limitli kaydırmalı diferansiyelle donatılmış.

Sadece 250 adet örneği üretilecek olan otomobilin fiyatı vergiler hariç 169300 Euro.

Škoda Octavia RS-P


Škoda Avustralya'nın Octavia RS ile ilgili planları gerçekten göz kamaştırıcı. Octavia RS Combi temelleri üzerine geliştirilen konsept sportifliği uç seviyeye çıkarıyor.

Dış görünüşteki değişiklikler 18 inç çaplı siyah jantlar, bal peteği desenli ızgaralar, yeşil fren kaliperleri ve RS-P logolarından oluşmakta. İç mekanda bagaja yerleştirilen yeşil renkli roll bar dikkat çekerken motor üst kapağı ve eklenen kule gergisi de yeşil renkli.

Aracın performans modifikasyonlarına gelecek olursak turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun 285 beygir güç, 350 Nm tork üretebildiğini görebiliyoruz. Genişletilmiş egzoz sistemi, yeniden programlanan ECU ve yeni bir hava filtresi yardımıyla ulaşılan bu gücü dizginlemek için fren sisteminde önde 355, arkadaysa 310 mm çaplı diskler kullanılmış.

Dodge Caliber


Dodge, küçük SUV modeli Caliber'ı 2010 model yılı için makyajladı.

Dışındaki makyaj sadece dikkatli gözlerin görebileceği kadar hafif yapılsa da iç mekana geçildiğinde yeni gösterge paneli ve kalitesi artırılmış plastikler göze çarpmakta.

Otomobilin asıl değişikliğiyse kaputunun altında olmuş. 2 litre hacimli turbo Diesel motoru yerini 2.2 litre hacimli versiyona bırakırken 1.8 litre hacimli benzinli motor da yerini 2 litre hacimli üniteye bırakmış.

163 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru bir önceki versiyona oranla %25 daha az gürültülü çalışmakta. Yakıt tüketimi ve CO2 salınımı da sırasıyla %5 ve %3 oranında düşürülen otomobil 100 km mesafede ortalama 5.8 litre mazotla yetinirken km başına 154 gram CO2 salınımı yapıyor.

Yeni 2 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen otomobilin 2.4 litre hacimli motorundaysa bir değişiklik bulunmuyor. Bu motor 170 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor.

Makyajlanan Caliber 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra Avrupa'da satışa çıkacak.

JE Design Seat León Cupra


Alman modifikasyon firması JE Design 2009 Frankfurt otomobil fuarında hem görsel hem de performans anlamında modifiye ettiği León Cupra modelini tanıtacak.

Görsel olarak bakacak olursak yenilenen tamponlar, marşpiyeler ve büyük bir bagaj üstü spoiler dikkat çekici detaylar arasında. Ayrıca 225/35 ölçülerine sahip lastikleriyle birlikte 19 inç çaplı siyah jantlar 2930 Euro'ya alıcı bekliyor. Dört çıkışlı egzoz borusuna sahip olan otomobilde LED gündüz lambaları da sunuluyor.

Performans açısından bakacak olursak 2 litre hacimli TFSI motorun gücünün 285 beygire, torkununsa 385 Nm'ye ulaştığını görüyoruz. Maksimum sürati 261 km/s'e ulaşan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilmekte.

1 Eylül 2009 Salı

Ford Falcon GS


Ford Avustralya, Falcon serisinin GT modeline parası yetmeyen müşterileri için yeni bir seçenek sunuyor.

5.4 litre hacimli v8 motoru 405 beygir güç, 551 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulurken opsiyonel olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman da seçilebilecek.

250 sedan, 75 pick-up versiyonu üretilecek olan aracın sedan versiyonunun fiyatı 55000 Avustralya Dolarından (Yaklaşık 32000 Euro) başlarken pick-up versiyonu 50000 Dolardan (Yaklaşık 29500 Euro) alıcı beklemekte.

Toyota Prius Plug-in Hybrid Concept


Toyota, şehir içi kullanımlarda pillerinin şarj edilmesi için benzinli motora ihtiyaç duymayan bir Prius modeli için kolları sıvadı. Bir önceki kullanımda bir kısmı boşalan pillerin benzin kullanmadan doldurulması için otomobile bir elektrik girişi koyan Toyota bu sayede sürücülerin geceleri otomobili şarj etmelerine olanak sağlıyor.

Auris HSD Full Hybrid Concept ile birlikte 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılacak olan konsept 2010 yılı başında leasing ile Avrupa'da sınırlı sayıda dolaşıma sokulacak.

Honda Accord Crosstour


Üzerindeki sır perdesi 2009 Frankfurt otomobil fuarında kalkacak olsa da A.B.D. pazarı için üretilecek bir otomobil olan Accord Crosstour'un ilk resmi fotoğrafları basına dağıtıldı.

Station wagon ve hatchback arasında kalan bir tasarıma sahip olan araç Honda tarafından CUV (Crossover Utility Vehicle) sınıfına konulmuş.

Yıl sonunda satışına başlanacak olan otomobilin Accord serisinden daha lüks bir konuma yerleştirileceği belirtildi.

Volvo C70


Volvo, sportif modeli C70'i makyajladı.

Büyük ihtimalle S40 ve V50 modellerinin de önümüzdeki günlerde sahip olacağı bir yüze sahip olan otomobil 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılacak.

Motor seçeneklerinde bir değişiklik olmayan C70, 2.4 litre hacimli benzinli motorun 140 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonlarının yanında 230 beygir güç üretebilen 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli motorla da alınabilecek.

Turbo Diesel seçeneklerse 136 ve 185 beygir güç üretebilen 2 ve 2.4 litre hacimli ünitelerden oluşmakta.

Toyota Auris HSD Full Hybrid Concept


Toyota, ülkemizde üretilen Auris modelinin hibrit versiyonunu 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Detay vermekten kaçınan Toyota, aracın 150 örneğinin 2010 yılı başında Avrupa'da potansiyel alıcılara uzun dönem testi amaçlı verileceğini belirtti.

Lexus LF-Ch


Lexus, merakla beklenen kompakt hatchback modelinin üzerindeki sır perdesini yavaş yavaş aralamaya başladı.

2009 Frankfurt otomobil fuarında konsept olarak karşımıza çıkacak olan araç hakkında şu anda bildiğimiz en önemli şey hibrit bir güç üretme sistemine sahip olduğu.

Önümüzdeki günlerde -ve hatta saatlerde- elime daha detaylı bilgi geçerse burada sizlerle paylaşacağım.

Volkswagen T5


Volkswagen, popüler ticari/binek aracı T5'i makyajladı. Farları Golf ve Polo modellerininkilere benzetilen aracın geri kalanında büyük bir değişim yok.

2 litre hacimli, common rail teknolojili turbo Diesel motorun ilk aşamada dört güç seviyesi sunulacak. 84, 102, 140 ve 180 beygir güç üretebilen motorların tork değerleri de sırasıyla 220, 250, 340 ve 400 Nm.

Bütün modeller ele alındığında ortalama %10 gibi etkileyici bir tüketim düşüşü yakaladığını söyleyen Volkswagen, 180 beygir gücündeki T5'in 7 ileri vitesli çift debreyajlı şanzımanla (DSG) eski 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla elde edilen tüketimin 1.9 litre daha azına imza attığını belirtiyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemiyle de sunulacak olan aracın Transporter, Caravelle, Multivan ve California versiyonları 2009 Frankfurt otomobil fuarında görücüye çıkacak.

Mazda CX-7 MZR-CD


Mazda, 2.3 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorunun ürettiği 260 beygir güçle iyi performans verilerine sahip olan CX-7 modelinin aynı zamanda 100 km mesafede ortalama 10.2 litre yakıt tüketimi nedeniyle Avrupa kıtasında başarılı olamadığını görünce kollarını sıvadı.

Aslına bakılırsa kriz ortamında asıl büyük pazarı olan A.B.D.'de de satışları ciddi oranda düşen CX-7'nin bu ülkede daha ekonomik bir versiyon olan 2.5 litre hacimli, 161 beygir güç üretebilen motorla donatılmış modelinin de satışına başlandı.

Bu tüketim düşürme gayreti içerisinde Mazda'nın Avrupa kıtası için çözümü 3 ve 6 modellerinde de kullandığı 2.2 litre hacimli turbo Diesel motoru crossover modeline koymak olmuş. Zararlı gaz salınımını azaltmak için AdBlue içeren SCR (Selective Catalytic Reduction) sisteminde de yer verilen aracın motoru 173 beygir güç, 400 Nm tork üretebilmekte. 100 km mesafede ortalama 7.5 litre mazot yakan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 199 gram.

Aston Martin One-77


İşte Aston Martin'in sadece 77 adet örneğini üreteceği süperspor coupé modeli.

2009 Concourso d'Eleganza Villa d'Este'de en iyi tasarım ödülünü alan otomobilin görünümü için zaten çok şey söylemeye gerek yok.

Kaputunun altına baktığımızda da dış tasarım kadar vahşi bir motor buluyoruz karşımızda. 7.3 litre hacimli v12, 700 beygir güç, 750 Nm tork üretebilmekte.

Otomatikleştirilmiş manüel şanzımana sahip olan aracın fren sisteminde kullanılan diskler karbon seramik alaşımlı. Yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon sistemine sahip olan otomobil yaklaşık 1.5 ton ağırlığında.

Vauxhall VXR8 Bathurst S


GM'in İngiltere şubesi Vauxhall, Avustralya'da Holden Commodore adıyla satılan otomobili İngiltere sınırları içerisine sokarken ciddi bir modifikasyon çalışması yapmayı ihmal etmemiş.

Fren sisteminde önde 6 arkadaysa 4 pistonlu kaliperler bulunan otomobilin süspansiyon sistemi de tamamen ayarlanabilir olan versiyonuyla değiştirilmiş.

6.2 litre hacimli v8 motorunu Chevrolet Corvette'ten alan araca Walkinshaw Performance 122 kompresör besleme uygulanmış. Sonuç etkileyici: 560 beygir güç, 715 Nm tork ve 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşan büyük bir sedan.

Paslanmaz çelik bi-mode egzoz aracın gücüne 10 beygir katarken normalde 92 dbA olarak ölçülen egzoz sesini bir düğmeye basarak 102 dbA değerine ulaştırmakta.

31 Ağustos 2009 Pazartesi

Kia KND-5


Kia'nın lüks sedan konsepti KND-5, VG kod adıyla anılan seri üretim modelinin bir ön gösterimi.

4945 mm boya sahip olan büyük otomobil 2845 mm'lik aks mesafesiyle yolcularını kolayca rahat ettirebilecekmiş gibi duruyor. Hyundai Genesis platformunu kullanan otomobilde bulunan 3.5 litre hacimli v6 motor 275 beygir gücünde.

Panoramik tavan ve 20 inç jantların bulunduğu prototipte LED farlar ve orta konsolda büyük bir bilgi akranı da görev yapıyor.

Kia Sorento


Kia'nın popüler SUV modeli Sorento yenilendi.

Eskisinden daha büyük bir araç olan yeni Sorento'da panoramik tavan, anahtarsız giriş-çalıştırma sistemi ve geri görüş kamerası gibi donanımlar bulunacak.

Motor seçenekleri, satılacağı pazara göre değişiklik gösterecek olsa da Kia ilk etapta dört motor tanıttı. En küçük hacme sahip motor olan turbo Diesel seçenek 2.2 litre hacimden 197 beygir güç, 435 Nm tork alabiliyor. Benzinli motor seçeneklerinin en küçüğü olan 2.4 litre hacimli ünite 174 beygir güç, 225 Nm tork sunmakta. 2.7 litre hacimli motor yakıt olarak LPG kullanırken 165 beygir güç, 244 Nm tork üretebilmekte. En büyük motor seçeneği olan 3.5 litre hacimli v6 ise 277 beygir güç, 335 Nm tork üretebilmekte.

Aracın motor ve donanımına bağlı olarak 5 veya 6 ileri şanzımanların manuel veya otomatik versiyonları seçilebilecek. Yine araca bağlı olarak donanımda iki veya dört tekerlekten çekiş sunulacak.

Mercedes-Benz ESF 2009


Mercedes, S400 Hybrid temelleri üzerine geliştirdiği konseptiyle geleceğin güvenlik teknolojilerini bugün bize sunuyor.

Otomobilde sunulan yeni güvenlik donanımlarından ilki Braking Bag. Aracın tabanında bulunan bir hava yastığından oluşan bu sistem, otomobil kaza yapacağını anladığı anda harekete geçerek yolla sürtünmeyi artırıyor. Bu sayede otomobil daha düşük bir süratle kaza yapıyor.

Interactive Vehicle Communication adı verilen iletişim teknolojisi sayesinde karşı şeritten gelen otomobiller ESF 2009 ile iletişime geçip aracın gideceği yönde bulunan yol ve hava durumunu kendisine bildirebiliyorlar.

PRE-SAFE adlı donanım yandan alınan darbeler sırasında koltukları aracın merkezine doğru 50 mm'ye kadar kaydırarak alınan darbenin şiddetini azaltmayı amaçlıyor.

Aracın sahip olduğu LED teknolojili farlar normal aydınlatma alanı dışında tehlike oluşturabilecek nesneleri aydınlatarak ekstra güvenlik sağlamakta.

Renault Fluence


Renault, Megane'ın üçüncü neslinin sedan versiyonuna kendine özel bir model ismi verdi. Marka logoları değiştirilmiş bir Samsung SM3 olan Fluence Bursa'da üretilecek. Daha önce de bir coupe konseptine aynı ismi veren Renault bu aracı öncelikle Türkiye, Rusya ve Romanya'da Kasım ayından itibaren satışa sunacak.

4.62 metre uzunluğa, 1.81 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.7 metre. 530 litre bagaj hacmi sunan otomobilin iç mekanında bulunan saklama gözlerinin toplam hacmi 23 litrenin üzerinde.

Ön ve arka kısmının tasarımı Megane ailesinden farklı olan otomobilin iç mekanıysa platform ve motorlarını paylaştığı kardeşiyle aynı.

İlk etapta satışa sunulacak olan benzinli motorlar 110 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli üniteyle 2 litre hacimli, 140 beygir güç üretebilen motorla sınırlı. Her iki motor da standart olarak manüel şanzımanla sunulurken 1.6'da otomatik, 2 litredeyse sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) opsiyon listesinde.

Diesel motor seçeneklerine baktığımızda 1.5 litre ile tek hacim görsek de dört ayrı güç seviyesi bulunuyor. 85, 90, 105 ve 110 beygir güç üretebilen versiyonları bulunan Diesel motorun 110 beygir gücündeki versiyonuyla birlikte DCT adlı çift kavramalı şanzıman alınabilmekte.

Fiat Punto Evo


Fiat, 2010 model yılı için makyajladığı Grande Punto'nun ismini de değiştirdi.

Arka tasarımında, ortada bulunan Fiat logosu altına alınan model ismi, koyulaştırılan stop lambaları ve değişen tampon şekli dikkat çekerken 500 modeline benzetilen ön kısımda değişim daha büyük olmuş.

Aracın asıl makyaj gören kısmıysa iç mekanı. Orta konsolu tamamen yeniden tasarlanan otomobilde 500 modelinde olduğu gibi aracın dış rengine uyumlu göğüs alınabilmekte. Koltukları da yeniden tasarlanan otomobil 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılacak.

Chevrolet Volt


Son yılların modası haline gelen hibrit otomobillerin arasına Chevrolet markalı bir üye katılıyor. 2010 yılında satışına başlanacak olan Volt bu segmentte iddialı modeller arasında.

Benzinli motorunu sadece elektrik üretimi için kullanan Volt 150 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip. Maksimum sürati 160 km/s olan otomobilin içten yanmalı motoru istenildiğinde yakıt olarak E85 kullanabiliyor.

Sadece pillerini kullanarak 65 km'ye kadar menzil sunabilen otomobil, bu menzil aşıldığında içten yanmalı motorunu ateşliyor.

Lexus LF-A


Lexus tarafından birkaç senedir fuardan fuara gezdirilen süperspor otomobil kosepti LF-A 2009 Frankfurt otomobil fuarında da izleyenlerin huzurunda olacak.

5 litre civarında bir hacme sahip olduğu söylenen bir v10 motorla donatılacağı düşünülen otomobilin 500 beygirden fazla güç üreteceği kesin gibi.

Lexus bu aracın yarış versiyonunu geçtiğimiz aylarda 24 saatlik Nürburgring dayanıklılık yarışında test etti. Kullanılan yarış aracında 4.8 litre hacimli bir v10 motorun görev yaptığı açıklanmıştı.

Hyundai Genesis Coupe


Geçtiğimiz günlerde ülkemizde satışa sunulan büyük sedan Hyundai Genesis'in coupe versiyonu Hyundai'nin marka imajına çok şey kazandıracakmış gibi duruyor.

Öncelikle Güney Kore ve A.B.D. pazarlarında satışa sunulan otomobilde ilk etapta iki motor seçeneği sunuluyor. Dört silindirli motor seçeneği turbo beslemeye sahip iki litre hacimli bir motor. 210 beygir güç, 302 Nm tork üretebilen motor aracı 8.3 saniyede 0'dan 100 km/s sürate ulaştırabiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulan otomobilde 5 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu da bulunuyor.

Aracın ikinci motor seçeneği olan 3.8 litre hacimli v6'yı dört kapılı Genesis modelinden de tanıyoruz. 306 beygir güç, 361 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaştırabiliyor.

Genesis Coupe'nin iddialı olduğu bir diğer alansa fiyatı. Güney Kore'de fiyatları 18500 Amerikan Dolarından başlayan otomobilin en pahalı versiyonu bile 27500 dolar civarında bir ücrete alıcı bekliyor.

Bu arada Hyundai, Genesis Coupe'nin özel bir versiyonunu Avrupa'da da satışa sundu. Sadece 1000 adet örneği üretilen araçta 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor bulunuyor.

Hyundai HND-4 Blue Will


Hibrit teknolojiler üzerinde çalışmalarını tam gaz sürdüren Hyundai'den bir yenilik daha geldi.

1.6 litre hacimli benzinli motoru 136 beygir güç üretebilen güçlü bir elektrik motoruyla birlikte çalışan konsept araçta kullanılan güneş panelleri LG tarafından üretilmiş pilleri şarj etmek için kullanılıyor.

Sürekli değişken oranlı (CVT) bir şanzıman kullanan otomobilin üretiminde geri dönüşümlü biyoplastikler kullanılmış.

Hyundai Nuvis


İşte Hyundai'nin 2009 New York otomobil fuarında tanıttığı hibrit kompakt SUV konsepti.

Tasarımı oldukça fütüristik olan dört kişilik araç bir benzin-elektrik hibrit sisteme sahip. Benzinli motor 2.4 litre hacimliyken elektrik motoru 41 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilde fren gücü geri kazanımı ve start stop otomatiği gibi teknolojiler bulunuyor.

Hyundai Elantra LPI Hybrid


Hyundai, ilk seri üretim LPG-elektrik hibrit otomobili Güney Kore pazarına sundu.

Yakıt olarak LPG kullanan 1.6 litre hacimli motor 114 beygir güç üretirken 20 beygir gücündeki elektrik motoru aracın hareket etmesinde içten yanmalı motora yardımcı oluyor.

0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniye gibi çok da kısa olmayan bir sürede ulaşan otomobil 100 km mesafede ortalama 5.62 litre LPG tüketiyor.

Araçta start-stop otomatiği ve fren enerjisi toplama sistemi gibi yenilikçi donanımlar bulunuyor.

Fisker Karma


Lüks sedan pazarında farklı olmak isteyenlerin çok sevecekleri bir otomobil geliyor: Fisker Karma.

Bir plug-in hibrit olarak tanımlanabilecek olan otomobilin benzinli motoru gm'den alınan 2 litre hacimli ünite. Turbo besleme yardımıyla 260 beygir güç üretebilen motor aracın pillerinin şarj edilmesinde kullanılıyor. Piller de, her biri 210 beygir güç üretebilen iki adet elektrik motoruna enerji veriyor. Bu sisteme Q-DRIVE ismi verilmiş ve Fisker için Quantum Technologies tarafından geliştirilmiş.

Arkadan itişli bir otomobil olan Karma sadece pillerini kullanarak 80 km'lik bir menzil sunarken hibrit modda menzil 480 km'ye ulaşıyor.

A.B.D. pazarında uygulanan vergi indirimiyle birlikte bu pazarda yaklaşık 80000 Dolardan başlayan fiyatlarla satılacak olan otomobilin 2009 yılı sonunda yollarda olması planlanıyor.

Tesla Model S


Tesla, elektrik motorlu otomobiller arasına çok şık bir seçenek eklemek üzere. 5 metreye yaklaşan boyuyla Model S 2011 yılında yollarda görünmeye başlayacak.

Menzili, pillerin kapasitesine bağlı olarak 260 ile 480 km arasında değişen otomobil 120, 240 veya 480 Voltluk bir prizden şarj edilebiliyor.

Orta konsolunun tamamı diket bir dokunmatik ekran olan otomobil hatchback yapılı bagaj kapağıyla bu bölüme kolay ulaşım sağlamakta. 60/40 oranında katlanan arka koltuklara sahip olan otomobilin kaputunun altında da bir bagaj bölmesi bulunuyor.

0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 5.6 saniyede ulaşabilen otomobilin broşüründe belirtilen ilginç bir özelliği de 7 kişi için oturma alanı sunabilmesi.

İlk 1000 örneği Signature Edition adıyla piyasaya çıkacak olan otomobil 50000 Dolar civarından başlayan fiyatlarla satılacak. Bir Tesla Roadster S'in 130000 Dolara yaklaşan fiyatlardan satıldığını düşünürsek bu büyük otomobil için fiyatın oldukça düşmüş olduğunu görebiliriz.

Tesla Roadster Sport


Tesla, Roadster modelinin daha sportif bir versiyonunu tanıttı.

128900 Dolar gibi A.B.D. için uçuk sayılabilecek bir fiyat etiketine sahip olan otomobilin, kendisinden 19500 dolar daha ucuz olan standart kardeşiyle olan farkları fazla değil. Ayarlanabilir süspansiyona sahip olan otomobil siyah renkli jantlara ve daha yüksek performans sunan lastiklere sahip. Modifiye edilmiş olan motoru artık 288 beygir güç üreten aracın arka tamponu ve marşpiyelerinde "Roadster Sport" amblemleri bulunuyor.

Tesla'nın açıklamalarına göre otomobilin 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate ulaşması 3.7 saniye sürüyor.