4 Eylül 2009 Cuma
Mercedes-Benz 190 BlueEFFICIENCY
Başlığı yanlış okumadınız. Mercedes gerçekten de 1992 nodel bir 190 E 2.6 Sportline'ı 2010 model bir c 250 CDI BlueEFFICIENCY'nin motoruyla donattı. Tek bir örneği bulunan otomobilin üretimi gerçekten zor olmuş.
Öncelikle elektronik olarak hiçbir girdi alamayan motorun çalışmaması gibi bir problem baş göstermiş. Bu durumu, motora sanki bir dinamometreye bağlıymış gibi sinyaller gönderebilen bir sistemle aşan mühendisler eski direksiyon kolonunun yeni yakıt pompasının yolunda olmasını da Mercedes Sprinter'ın yakıt pompasını kullanarak çözmüşler. Şanzımanın bulunduğu tüneli de 6 ileri vitesli şanzımanı yerleştirmek için genişleten Mercedes diferansiyeli w203 kodlu bir c320'den almış.
Sonuç olarak ortaya çıkan otomobil 1983 yılında piyasaya çıkan 190 D modelinden haliyle epeyi farklı performans ve tüketim verilerine imza atıyor. 72 beygir güç üretebilen 190 D, 100 km mesafede ortalama 7.3 litre mazot yakarken 0'dan 100 km/s sürate 18.1 saniye gibi korkunç bir sürede ulaşabiliyordu. Yeni motoruyla 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobilse 100 km mesafede 4.9 litre mazot yakarken 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabiliyor.
Bu arada bir parantez açıp w201 kasa 190 modelleri arasındaki en güçlü araç olan 190 E 2.5-16 Evolution II'nin bile sadece 225 Nm tork üretebildiğini hatırlatmalıyım.
190e 2.6 olarak bilinen m103 motorlu versionu 230nm tork üretmektedir.
YanıtlaSilYILLARIN ESKİTEMEDİĞİ BİR YÜZ W201, SEVİYORUM BU OTOMOBİLİ...
YanıtlaSil