5 Eylül 2009 Cumartesi

Karşılaştırma: Mercedes-Benz C220 CDI vs C200 Kompressor


Uzun süredir bu iki omotmobil hakkında sorular alıyorum. Performanstan ziyade hangi aracın daha mantıklı bir seçim olacağı yönünde geliyor bu sorular. Ben de bu nedenle bu iki aracı karşılaştırmaya karar verdim.

İşe öncelikle ülkemizden başlamak istiyorum. Bildiğiniz üzere Türkiye'de motorlu taşıt vergileri motor hacmi üzerinden alınıyor. 2 litreye kadar olan motorlarda duruma biraz katlanabiliyoruz fakat bu hacmin üzerinde durum tahammül edilemez bir hal alıyor. İşte bu nedenle C220 CDI karşılaşmaya 1-0 geriden başlamak zorunda kalıyor. Giriş fiyatlarına bakacak olursak C220 CDI'ın rakibinden daha ucuz olduğunu görüyoruz fakat motor hacmi üzerinden alınan vergiler nedeniyle müşteriye yansıyan fiyatlarda C220'nin 7000 Euroluk fazlalığı olduğu görülüyor.

Vergiler aracı aldıktan sonra da peşinizi bırakmıyor. Otomobillerin yıllık vergileri arasında da 900 Lira civarında bir fark bulunuyor ilk üç yıl için. Satınalma sırasında ilk vergiyi ödediğimizi kabul edersek araçların arasında ilk üç yıl için vergiden doğan yaklaşık 16700 Lira fark (1 Euro = 2.13 Lira alındı) oluyor.

Peki bu fark ne kadar sürede kapanır? Her iki aracın da otomatik şanzımanla donatılmış olanlarının ortalama yakıt tüketimlerine baktığımızda C220 CDI'ın 6.6 l/100 km, C200 K'nın ise 8 l/100 km değerlerine ulaştığını görüyoruz. Benzinin litre fiyatını 3.29, mazotunkini de 2.71 Lira alırsak aradaki farkın ortalama 165000 km'de kapanacağını görüyoruz.

Otomobillerin performans farkına baktığımızda C220 CDI'ın 227 km/s'lik maksimum süratine C200 K'nın 230 km/s ile karşılık verdiğini görüyoruz. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma konusundaysa Diesel motorlu model arayı açıyor. (8.4 saniyeye karşı 8.8 saniye)

İşte, rakamlar ortada. Şayet 3 yılda 165000 km yol yapabileceğinize güveniyorsanız C220 CDI sizin için ideal seçenek yalnız turbo Diesel'in bakım masraflarının benzinli kardeşine oranla daha yüksek olacağını unutmayın.

Ülkemizdeki durumu gördükten sonra bir de yurtdışında neler oluyor onu göstereyim istedim. Karşılaştırmada gördüğünüz üzere C200 K kardeşini epeyi zorluyor fakat Avrupa ülkelerindeki satış rakamları C220 CDI'ın yanına yaklaşılamıyor bile. Bunun nedenini Fransa otomobil pazarına bakarak daha iyi anlayabiliriz. Fransa'da C200 K modeli kardeşinden 350 Euro daha pahalı. Üstelik senelik vergisi de bir vergi dilimi daha üstte. Dolayısıyla Fransa'da oyuna 1-0 önde başlayan taraf CDI motorlu kardeş oluyor. Mazotun da benzinden daha ucuz olduğunu düşününce iki otomobilin arasındaki maliyet farkının yol yaptıkça C220 CDI lehine arttığını görüyoruz.

Ha bu arada Fransa'da C220 CDI 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulduğundan performans verileri ülkemizde satılan modelinkinden daha iyi. Örneğin maksimum sürati 231 km/s, 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaşabiliyor ve tüketim değeri 100 km'de ortalama 6.1 litre. Durum böyle olunca da daha fazla bakım masrafı insanın canını pek yakmıyor.

2 yorum:

  1. Bu karşılaştırma aslında dizellerin her zaman daha ekonomik olmadığını anlamak için iyi bir fırsat olmuş.Gerçekten de özellikle 2 litre ve üzeri hacimlerde durum böyle.Özellikle ülkemizde bu motor hacimlerindeki dizellerin kendisini amorti edebilmesi için yılda en az 30 bin km yapması gerektiği çoğu zaman gözardı edilir.Ancak böyle ciddi anlamda rakamlarla karşılaştırıldığında bu gerçek net olarak görülebiliyor...

    YanıtlaSil
  2. Çoğu Diesel motor seçeneğinin ülkemize gelmesi bile bir mucize aslında ama amorti etme zamanını birçok insan es geçiyor.

    YanıtlaSil