Son zamanlarda seri üretim otomobillerinde daha cesur tasarım dili kullanmaya başlayan MG şimdi de ilginç bir konseptle karşımızda. Markanın 1959 yılında hız rekoru kıran aracının ismini taşıyan elektrikli konsept aynı zamanda bu otomobilin ana hatlarına da sahip.
Gövdesinin ön bölümü aynı zamanda iç mekana ulaşmak için açıldığından tamamen şeffaf olan otomobil basık ve uzun yapısıyla 0.181 gibi etkileyici bir hava sürtünme katsayısına sahip. Sivri burun kısmında turkuvaz renkli LED aydınlatmalar yer alırken marka logosunun da aydınlatıldığını belirtelim.
Sivri burun kısmı altında hava girişi ve splitter yer alan otomobilin dev jantlarında da aerodinamik kapaklar kullanılmış. Geniş yan eteklerin üst kısmı boş bırakılırken uzun kuyruk ve merkezde yer alan dengeleyici yine aerodinamik dokunuşlar olarak dikkat çekiyor. İnce stoplarsa arka lastiklerden başlıyor.
Sadece sağ ve sol bölümünden tutulabilen direksiyon simidi bir Formula 1 otomobilini andırırken bu parçanın göbeği tamamen dijital ekrandan oluşuyor. Kokpitin önünde süspansiyon sistemi açıkta bırakılırken aracın tek koltuğu kumaş kaplı. 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri de donanıma katılmış.
65 yaşındaki atasında kullanılan kompresör beslemeli, 1.5 litre hacimli motorun yerine dört adet elektrik motoru kullanan konsept 0'dan 100 km/s sürate 1.9 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürat henüz açıklanmamış olsa da klasik EXE181'in 410 km/s sürate ulaştığını hatırlatalım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder