Yakın zamanda sedan gövdeli Passat’ın üretimini durdurarak bu segmentte büyük bir boşluk doğmasına neden olan Volkswagen bu boşluğu elektriklenmeyle kapatabileceğini düşünüyor. Bu yönde atılan adımsa karşımıza ID.7 olarak çıkıyor.
Diğer ID modellerinde olduğu gibi çok kalabalık olmayan bir burun kısmı sunan otomobilin Matrix LED farları, bir LED şeritle birbirine bağlanmış. Gövdeden çıkıntı yapmayan kapı kolları, siyah renkte alınabilen aynalar ve tavanla çift renkli sunulan 20 inç çaplı jantlar aerodinamik yapıyı iyileştirerek sürtünme katsayısını 0.23’e kadar çekmiş. 3 boyutlu LED stoplar da bagaj kapağında birleşmiş. liftback gövdeye sahip olan ID.7’de arka silecek sunulmuyor.
Boyu 5, aks mesafesiyse 3 metreyi zorlayan otomobilin iç
mekan tasarımı da yabancı değil. Dokunmatik kumandalara sahip üç kollu
direksiyon simidi, hiçbir fiziksel düğme barındırmayan konsol ve sürücü
tarafında sadece iki düğmeye sahip olan cam açma kumandaları diğer ID
modellerinden tanıdık. Birçok noktada dikkat çeken çift renkli deri
döşemeler, şık bir görünüm sunan ambiyans aydınlatması, adaptif süspansiyon
sistemi ve dokunmatik ekranın 15 inç büyüklüğünde olması.
Ön koltuklarında ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunan ID.7’nin bu özellikleri havalandırma sistemiyle ortak olarak çalışıyor. Bu arada havalandırmanın, araca anahtarla yaklaşınca çalışmaya başladığını ve havalandırma ızgaralarının ekran üzerinden kumanda edildiklerini de belirtelim. Sabit bir cam tavana sahip olan otomobilin donanımında yer alan Harman Kardon ses sistemi 14 hoparlöre ve 700 Watt çıkış gücüne sahip. Bagaj hacmiyse 532 litre.
İlk etapta arkaya yerleştirilmiş tek elektrik motoruyla satışa sunulacak olan ID.7’de markanın yeni elektrik motoru görev yapıyor. 282 beygir güç, 545 Nm tork üretebilen ünite, Pro donanımlı araçlarda 77, Pro S’teyse 86 kWh net kapasiteli pillerle eşleştirilecek. Sırasıyla 615 ve 700 km menzil sunması beklenen ikiliden Pro, 170 kW şarja olanak tanırken Pro S bu değeri 200 kW’a taşıyacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder