25 Şubat 2022 Cuma

Suzuki Baleno


Maruti Suzuki, Baleno modelini yeniledi. Markanın yeni nesil olarak nitelendirdiği otomobil 2015 yılında tanıtılan aracın platformunu kullanıyor. Hem iç hem de dışta ciddi makyaj gören aracın turbo beslemeli motor seçeneği de henüz ortada yok.

Daha geniş bir ön panjur ve daha agresif görünen farlara sahip olan aracın ön tamponu da daha sportif duruyor. Yeni jant tasarımı, daha bol kullanılan kromaj ve kapı altlarında daha belirgin hale gelen karakter çizgilerinin haricinde bagaj kapağına taşan yeni stoplar ve tamponda yukarıya alınan reflektörler dış görünümdeki farklılıkları oluşturuyor.

İçeride de çok daha modern bir görünüm sunan otomobil gövde rengiyle uygun kapı içi ve konsol kaplamalarına sahip. Yeni dokunmatik ekran orta konsolun üzerine alınırken havalandırma ızgaraları ünitenin altına çekilmiş. Daha küçük göbeğe sahip direksiyon simidinin altı düzleştirilmiş ve havalandırma kumandaları da daha derli toplu hale getirilmiş. Arka koltuklar için de hem havalandırma ızgaraları hem de USB ve USB-C portları yerleştirilmiş.

Kaputu altında tanıdık 1.2 litre hacimli, benzinli motor yer alan otomobil 90 beygir güç, 113 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel veya yine 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman araçla birlikte alınabiliyor. Bu arada yeni tasarımın eskisinden 5 mm daha kısa ve 30 mm daha yüksek olduğunu hatırlatalım.

24 Şubat 2022 Perşembe

Morgan Super 3


Otomobillerini modernleştirme konusunda en yavaş hareket eden firmalardan olan Morgan, 3 Wheeler modelinin yeni neslini tanıttı. Eskisinden çok daha kullanışlı hale gelen aracın ismi de Super 3 olarak yenilendi.

Yapısında büyük bir değişiklik olmayan otomobilin eskiden dışarıda olan motoru artık kaput altında. Yine de ilginç bir ön görünüm sunan araçta kullanılan lastikler Avon tarafından Super 3'e özel tasarlanmış. İki farklı ön cam opsiyonuna sahip olan otomobilin tavanı ve kapılarıysa bulunmuyor.

Egzoz sistemini de gövde içine alan Morgan bu sayede aracın yan bölümlerine bagaj sabitlenecek kısımlar eklemiş. Yolcular arkasında yer alan kapağın altında küçük bir bagaj bölümü bulunurken kapağın üzerine eklenen port bagaj aparatları ek yükleme olanağı sunuyor.

İç mekanı sade tasarımını korusa da artık dijital göstergelere sahip olan 3 tekerlekli Morgan şalterler ve manuel şanzımanını korumuş. Sinyal kolunun araçtan dışarıya taşması ilginç bir görüntü oluştururken kontak anahtarı, şık görünümlü ve 3 kollu direksiyon simidinin altında. Bu arada yolcuların yanında ve koltukların altlarında da depolama bölümleri oluşturulmuş.

2 silindirli motosiklet motoruna veda eden otomobilin kaputu altında Ford raflarından alınan, 3 silindirli, 1.5 litre hacimli motor kullanılmış. 118 beygir güç, 150 Nm tork üretebilen ünite, Mazda MX-5'ten alınan 5 ileri vitesli şanzımanla gücü arka tekerleğe aktarıyor. 635 kg ağırlığındaki aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 7 saniye sürerken maksimum sürat 210 km/s.

22 Şubat 2022 Salı

Ford Ranger Raptor


Ford'un ticari araçlarından iyi haberler geliyor. 2021'in sonlarına doğru yenilenen Ranger'ın Raptor versiyonunu tanıtan üretici, Diesel motorun yanında kaputun altına büyük hacimli bir benzinli üniteye de yer vereceğini doğruladı.

Standart araçtan farklılıkları bol olan modelde daha geniş bir ön panjur, farklı tamponlar, tampon ve gövde altı korumaları, hava çıkışlı kaput, genişletilmiş çamurluklar, 17 inç çaplı jantlar, sabit yan basamaklar, çift çeki kancası, Raptor grafikleri ve arka tamponun köşelerine yerleştirilmiş egzoz çıkışları bulunuyor.

İç mekandaysa Raptor'a özel grafiklere sahip dijital gösterge tablosu ve bilgi-eğlence ekranı, yüksek yan destekli koltuklar, turuncu dikiş iplikleri ve trim parçalarıyla Raptor armalı koltuk ve direksiyon simidi donanımda yer alıyor.

Güçlendirilmiş temellere sahip olan Ranger Raptor'da kullanılan süspansiyon sistemi de önde 290, arkadaysa 250 mm strok sunar hale gelmiş. 7 sürüş moduna sahip olan araçta 4 egzoz modu bulunuyor. Ön ve arka diferansiyel kilitleri bulunan Ranger Raptor, Trail Control sayesinde 32 km/s altında kalan süratlerde arazide otonom olarak ilerleyebiliyor.


Önceki nesilde sunulan 214 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli, çift turbo beslemeli Diesel motoru kullanmaya devam edecek Ranger Raptor'ın asıl sürpriziyse yine çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, V6, benzinli motor. Avrupa'da 288 beygir güç, 491 Nm tork üretebilen ünite Avustralya pazarında 397 beygir güç, 583 Nm tork üretebiliyor.