Mercedes'in AMG modellerini elektriklendirmesi devam ediyor. Şimdiye kadar üretilen en güçlü S Serisi, daha önce tanıtılan C63 gibi şarj edilebilir hibrit sisteme geçiş yaptı. Küçük kardeşin aksine büyük sedanda V8 motor yerini korumuş.
Panamericana ön panjura kavuşan aracın bu bölümünde Lidar sensörü göz alıyor. Agresif duran ön tamponda birçok hava girişi yer alıyor. 20 inç çapları standart donanımda sunan S63 opsiyonel olarak 21 inç çaplı ünitelere kavuşuyor. Gece ve Karbon fiber paketleri de otomobilin birçok yerine siyah krom ve karbon fiber parçalar yayıyor.
Dörtlü egzoz çıkışlarıyla da dikkat çeken araç direksiyonel arka aks ve karbon seramik fren disklerine de sahip. Egzos çıkışları arasına küçük bir difüzör yerleştiren AMG, S63 armasının tabanını kırmızı renge boyamış.
İç mekana geçildiğinde dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranında AMG'ye özel grafikler dikkat çekerken metal pedal seti ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar da sportif versiyona eklenmiş. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinde süspansiyon ve sürüş modları ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Simidin üst bölümndeki düğmelerse 3. seviye otonom sürüş sisteminin kumandaları.
Kaputu altında 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V8 motoru barındırmaya devam eden otomobil bu üniteden 612 beygir güç, 900 Nm tork alabiliyor. Elektrik motorunun da yardımıyla 816 beygir güç, 1.430 Nm tork üretebilen otomobil 2.6 tona ulaşan ağırlığına rağmen 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabiliyor.
Maksimum sürati 290 km/s'e kadar yükseltilebilen araçta kullanılan 13.1 kWh kapasiteli bataryalar 33 km elektrik menzili sunuyor. Dört tekerlekten çekişli otomobilin arka aksında yer alan elektrik motoru iki vitesli şanzımana ve elektronik olarak kumanda edilen limitli kaydırmalı diferansiyele bağlanırken V8 ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder