2 Nisan 2022 Cumartesi

Toyota GR Corolla


Toyota, kendisinden beklenen açıklamayı yaptı ve sonunda Corolla ailesine GR versiyonunu kattı. Bu şekilde son zamanlarda Supra ile başlayan ve GR Yaris ile devam eden sportif otomobil grubuna yeni bir katılım oldu.

Agresif tasarımıyla öne çıkan otomobilin ön bölümünde, dev hava girişine ve köşeli hatlara sahip bir tampon bulunuyor. Genişleyen çamurlar önde hava çıkışlarına ev sahipliği yaparken 18 inç çaplı jantlar, siyah renkli aynalar ve kırmızı fren kaliperleri standart olarak sunuluyor. 

Arka bölümde de köşeli hatlarıyla öne çıkan tampon, şeffaf stoplar ve üçlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor. Circuit Edition isimli versiyonsa bu detaylara kaput üzeri hava çıkışları, karbon fiber tavan ve dev bir spoiler ekliyor. Yan eteklereyse GR-Four armaları işlenmiş.

İç mekanda da fark yaratan Circuit Edition donanımında GR armalı direksiyon simidi, metal pedal seti, dijital gösterge paneli ve yan destekleri yüksek koltuklar kullanılıyor. 8 hoparlörlü JBL ses sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve direksiyon simidiyle kablosuz şarj istasyonu da donanıma eklenmiş.

Michelin Pilot Sport 4 lastiklerle donatılan araçların fren sistemleri de geliştirilmiş. Önde kullanılan 6 pistonlu kaliperler 356 mm çaplı disklerle eşleştirilirken arkada bulunan çift pistonlu kardeşleri 298 mm çaplı disklere hükmediyor. Circuit Edition ise bu gruba ön ve arkada limitli kaydırma sağlayan diferansiyeller ekliyor.

Kaput altında GR Yaris'ten tanıdığımız 3 silindirli motoru kullanan Toyota, 1.6 litre hacimli üniteden 304 beygir güç, 370 Nm tork alabilmeyi başarmış. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve tork dağılımı değiştirilebilen dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımda sunan 1.474 kg ağırlığındaki otomobilin hızlanma verileriyse paylaşılmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder