21 Ekim 2020 Çarşamba

Dacia Duster Pick Up

Dacia Duster'ın ticari modellerine bir yenisi eklendi. İki yıl önce Fiskal isimli kapalı van seçeneği tanıtılan otomobil şimdi de pick up versiyonuna kavuşuyor. Üstelik araç, standart Duster'ın en çekici özelliklerine sahip.

B sütununa kadar tasarımında bir sürpriz bulunmayan pick up gövdeli Duster bu kısmında arkasında kasasına kavuşuyor. 1.65 metre boya sahip olan kasa, üst sınırına kadar 1.000 litre hacim sunuyor. Stopların şekli korunsa da kasa kapağı yeniden tasarlanan otomobilin boyu 19 mm kısalmış. Boş halde sunulan 224 mm'lik yerden yükseklikse etkileyici.

16 inç çaplı jantları standart olarak sunan Dacia, bu modelini sadece beyaz gövde rengiyle satıyor. Kaput altındaysa 115 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite görev yapıyor. Bu motor, 6 ileri vitesli şanzımanla gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. Yükleme kapasitesiyse 500 kg olarak açıklanıyor.

Opel Insignia


Makyajlı Opel Insignia modelleri Türkiye'ye henüz ulaşmamış olsa da Avrupa'da aracın yeni motor seçenekleri yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Bu motor seçenekleri farklı çekiş sistemleri ve şanzımanlarla birleştirilmiş.

Aileye 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip iki motor daha katan Opel, benzinli ünitenin 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen seçeneğini 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuyor. Liftback gövde seçeneğine sahip olan Insignia modelleri bu üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaşabilirken 228 km/s maksimum sürati görebiliyor.

Diesel seçenekse 175 beygir güç, 380 beygir güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan ünite ayrıca dört tekerlekten çekiş sistemiyle geliyor. Bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 223 km/s.

Nissan Magnite


Nissan, Temmuz ayında konsept halini tanıttığı küçük SUV modeli Magnite'ın seri üretim seçeneğini ortaya çıkardı. İlk etapta sadece Hindistan pazarında satılacak olan otomobilin başka pazarlarda da sunulması gündemde.

Ana hatları konsept modeline çok benzeyen otomobilde dev ön panjur, ince yapılı farlar, tampon, kapı altı ve çamurlukları kaplayan plastik korumalar, kontrast renkli tavan, yatay stoplar ve tavan rayları kullanılmış. Boyu 4 metrenin altında kalan Magnite'ın yerden yüksekliğiyse 205 mm.

Birçok aracın aksine, konsept halinin iç mekan tasarımını koruyan otomobilde Renault modellerinden tanıdığımız birçok kalem görülebiliyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve dijital havalandırma kumandaları modern dokunuşlar olarak gösterilebilirken altıgen havalandırma ızgaraları Lamborghini modellerini hatırlatıyor.

Kaputu altında ilk etapta tek motor seçeneği sunacak olan Magnite'ın 1 litre hacimli ünitesi, turbo besleme yardımıyla 95 beygir güç üretebiliyor. Üretilen güç, ön aksa sürekli edğişken oranlı bir otomatik şanzıman (CVT) yardımıyla aktarılıyor.

Fiat Panda


Fiat'ın Avrupa'da başarılı satış rakamlarına ulaşan minik hatchback modeli Panda makyajlandı. Özellikle iç mekanda daha modern bir görünüm sunan otomobile hafif hibrit motor seçeneği de eklendi.

İlk bakışta Panda'da değişenleri fark etmek zor olsa da ön tamponun alt bölümünün tamamen yenilendiği söylenebilir. Sis farları aşağıya kayan Panda'nın jantları da yeni tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Tampon altı, çamurluklar ve gövde altına siyah renkli plastik koruma uygulayan Fiat, arka tampon korumasını da kısaltmış.

Sport isimli donanımda siyah kapı korumaları iptal edilirken yan aynalar ve tavan parlak siyah renge boyanmış. Kırmızı renkli fren kaliperleri ve 16 inç çaplı jantların yanında stoplara eklenen muhafaza da farklı görünümü pekiştirmiş. Panda Cross ise ön tampon hava girişinde büyüme yaşamış.

İç mekanda daha küçük göbekli ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi yolcuları karşılarken orta konsolda büyük yenilik yaşanmış. Yeni dokunmatik ekran ve altına eklenen kumanda düğmeleri nedeniyle havalandırma ızgaraları konsolun tepesine alınmış. Ayrıca farklı döşeme renkleri ve geri dönüştürülmüş ahşap parçaları eklenmiş plastik konsol farklı bir görünüm sunmuş.

Kaputu altında hafif hibrit bir güç ünitesi barındıran otomobilin 1 litre hacimli, benzinli motoru 70 beygr güç üretebiliyor. Motoru çalıştırmaya ve kısa süreli ek güç sağlamaya yarayan elektrik motorunu besleyen bataryaysa fren enerjisi geri kazanım sistemi yardımıyla doluyor.

GMC Hummer EV


Hummer geri döndü. Dev arazi araçları üreten firma bu sefer GMC'nin bir modeli olarak karşımızda. Üstelik önceden olduğu gibi inanılmaz hacimlere sahip içten yanmalı motorlarla değil elektrik motorlarıyla.

Eski Hummer modellerinin korunan özelliklerinden en büyüğü heybetli görünüm. Köşeli hatlara sahip olan modelde kısa tamponlar, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, yan basamaklar, LED aydınlatma grubu, farlar arasına eklenen marka ismi aydınlatması, 35 veya 37 inç çaplı lastikler, 8 bijonlu jantlar, elektrikli kasa kapağı ve hem ön hem de arkada ikişer tane çeki halkası bulunuyor.

İç mekanda çok modern bir duruş hakim. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde yıkanabilir taban ve bol depolama hacmi donanımda yer alıyor. Şeffaf tavan panelleri sökülebilen aracın ön bölümünde de büyük bir bagaj bulunduğunu hatırlatalım. Bagaj kapağını da elektrikli yapan GMC, tavan panellerini, bu bölüme sığacak şekilde tasarlamış. Aracın altına da yıkama sistemli bir çift kamera yerleştiren GMC, bu sayede 610 mm'den daha derin su birikintilerinden geçerken kayıt alabiliyor.

Üç elektrik motoruyla hareket eden Hummer'ın 1.000 beygir üzerinde güç, 15.500 Nm üzerinde tork üretebildiği söylense de tork değerinin tekerlekte ölçüldüğünü belitmek gerekiyor. 560 km üzerinde menzile sahip olan pick up, 200 kWh üzerinde kapasite sunuyor ve 350 kW hızlı şarj destekliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve yönlendirilebilir arka aks da donanımda yer alıyor. Süspansiyon sistemi yükseklik ve sertlik ayarlı olan Hummer'ın 0-100 km/s deparıysa yaklaşık 3 saniye sürüyor.

Hyundai i20 N


Hyundai, yakın zamanda N Line seçeneklerini sergilediği i20'nin en güçlü versiyonunu da ortaya çıkardı. Türkiye'de üretilecek olan sporcu, i20'ye göre neredeyse tepeden tırnağa yenilenmiş bir otomobil.

i20 N'in tasarımında N Line izleri görmek mümkün. Bu aracın ön tampon ve yan eteklerini kullanan otomobilde parçaların üzerine kırmızı detaylar eklenmiş. 18 inç çaplı jantlarsa i20 N'e özel. Benzerlikler, üst kısmı yükarıya doğru kıvrılmış yan aynalar ve daha dinamik duran arka tamponda da devam etmiş. Tavana eklenen spoiler, kırmızı kaliperler ve oval egzoz çıkışıysa bu araca özel.

Süspansiyon sistemi yenilenen otomobilde daha dayanıklı bir debriyaj ve birçok yerde şasi güçlendirmesi kullanılmış. Mekanik kilitli diferansiyel ve çapları 320 mm'ye ulaşan ön fren diskleri de donanıma eklenmiş. Yeni sürüş modları da N logosuyla birlikte gelen kalemler arasında.

İç mekanda mavi trim detaylarına sahip olan otomobilde daha yüksek yan destekli koltuklar, metal pedal seti mod seçim ve devir eşleme fonksiyonlarını kumanda eden düğmelerle donatılmış direksiyon simidi ve farklı grafiklere sahip dijital gösterge paneli sunuluyor. Aracın ayarlanabilen özellikleri arasında sol ayak freni kalibrasyonu, vites değişim uyarısı ve egzoz ses seviyesi bulunuyor.

Kaputu altında 1.6 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir motor barındıran i20 N, 204 beygir güç, 275 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü ön aksa aktaran araç 1.190 kg ağırlığında. 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 230 km/s.

20 Ekim 2020 Salı

Porsche Panamera

Ağustos ayında makyajlı Panamera modellerini tanıtan Porsche aileyi şimdiden genişletmeye başladı. İki yeni hibrit modelle performans ve tutumluluğu beraber sunmaya çalışan Alman üretici bir de standart benzinli seçenek tanıttı.

Araçların iç ve dış mekan tasarımlarında, yaz aylarında tanıtılan kardeşlerininkinden farklı bir unsur bulunmuyor. Birçok kişiselleştirme seçeneği sayesinde neredeyse bütün araçlar yaklaşık olarak aynı tasarıma kavuşturulabiliyor.

Aileye eklenen en güçlü seçenek olan Turbo S E-Hybrid, 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 motor ve elektrik motoruyla 700 beygir güç, 870 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 315 km/s.

4S E-Hybrid'de kullanılan 2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motor ve elektrik motoru ikilisiyse 460 beygir güç üretebiliyor. 0-100 km/s deparı 4.4 saniyede tamamlanan aracın maksimum sürati 280 km/s. Her iki araçta da 17.2 kWh kapasiteli piller kullanan Porsche, elektrik menzillerini sırasıyla 50 ve 56 km olarak veriyor.

Hibrit kardeşiyle aynı benzinli V6 üniteye sahip olan Panamera 4S ise 440 beygir gücünde. Diğer ikili gibi dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s.

Fiat Mobi Trekking


Fiat, Güney Amerika pazarlarında sunduğu Mobi'yi hafifçe makyajladı. Teknik bir yeniliği bulunmayan araçların sunduğu asıl farklılık, aileye yeni eklenen Trekking versiyonu oldu. Bu sayede küçük Mobi neredeyse bir Panda'ya dönüşmüş.

Makyajla gelen yenilikleri, farklı bir ön panjur, yeni marka logosu ve koyu renkte sunulan 14 inç çaplı jantlardan ibaret olan otomobilin Trekking paketinde siyah renkli kaplamaya sahip kaput, tavan ve kapı alt bölümleri yer alıyor. Yerden yüksekliği 190 mm'ye ulaşan bu otomobilin yaklaşma açısı 24 derece olarak açıklanıyor.

İç mekanda yaşanan en büyük değişiklikse yeni dokunmatik ekran. Ayrıca direksiyon göbeğinde yer alan logo da yenisiyle değiştirilmiş. Kaput altında da 1 litre hacimli motorunu koruyan otomobil, E85 yakarak 75 beygir güç üretebiliyor.