20 Mart 2020 Cuma

Suzuki Swift Sport


Suzuki'den ilginç bir gelişmeyle birlikteyiz. Japon üretici, B segmentinde yer alan Swift'in en sportif seçeneğine hafif hibrit güç ünitesi eklediğini duyurdu. Bu ünite, aracın yakıt tüketimini de performansını da düşürmüş.


1.4 litre hacimli, turbo beslemeli motora sahip olmaya devam eden otomobil, 14 beygir güç, 53 Nm tork üretebilen elektrik motoruna rağmen 130 beygir güç, 235 Nm tork üretebiliyor. Burada özellikle güç verisinin 10 beygir düşüşte olduğunu belirtelim.


Ağırlığında yaşanan artışın ardından kantarda 1.025 kg gelen otomobil WLTP çevriminde 5.6 litre/100 km yakıt tüketim ortalamasına sahip. 0-100 km/s deparını 9.1 saniyede tamamlayan Swift Sport'un maksimum sürati 210 km/s.

Mazda RX-Vision GT3


Bir süredir yeni versiyonlarını görmediğimiz Gran Tourismo konseptlerine bir katılım da Mazda'dan oldu. Oyun için ortaya çıkarılan konsept, 2015 yılında Tokyo'da tanıtılan RX-Vision'ın gelişmiş bir versiyonu.

Ana hatları, gerçek konseptinkinden çok farklı olmayan otomobil biraz daha genişletilmiş. Ön tarafa daha büyük bir splitter ekleyen Mazda kaput ve ön çamurluklarda birçok hava çıkışına yer vermiş. Tek bijonlu jantlar, daha geniş yan etekler ve ön lastiklerin arkasına yerleştirilen egzoz çıkışları da gözden kaçmayan detaylar arasında.


Arka bölüme gelindiğinde büyük bir spoilere kavuştuğu görülebilen otomobilin difüzörü de büyümüş. Ayrıca yakıt deposu kapağı da kapı camının hemen arkasına alınmış.

Konsept henüz sadece dijital ortamda var olduğundan aslında teknik verilerin bir önemi yok ama Mazda'nın yaptığı açıklamalara göre otomobilde görev yapan Wankel motor 570 beygir güç üretebiliyor. 1.250 kg'lık ağırlıksa 48:52 oranında dağılmış.

19 Mart 2020 Perşembe

Hyundai Elantra


Hyundai'nin C segmentinde yer alan sedan modeli Elantra yeni nesline kavuştu. Artık hibrit motorla da sunulacak olan otomobilin dışı kadar içi de değişmiş. Sunulan donanımların çok daha zengin olması da sanırız kimseyi şaşırtmayacaktır.

Güncel Hyundai modellerinin köşeli hatlarını devam ettiren Elantra'nın ileriye uzayan panjuru ve LED farları çok dikkat çekici. Birçok farklı açıya sahip yan karakter çizgileri, düşük tavan ve hem kısa hem de yüksek bagaj yapısı, bagaj kapağı boyunca uzanan LED stop ve spoiler biçiminde şekillendirilmiş bagaj kapağı dinamik görünümü pekiştirmiş.


4.676 mm boya, 1.836 mm genişliğe ve 1.414 mm yüksekliğe sahip olan Elantra'nın aks mesafesiyse 2.720 mm'ye yükselmiş. Eskisinden daha uzun, geniş ve alçak olan model arka koltuklarda 58 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor.

İç mekanı da büyük değişim geçiren otomobilde dijital gösterge tablosu ve büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Daha küçük bilgi-eğlence ekranı seçildiğinde ekranın yanlarında fiziksel menü butonları sunan Elantra 10.25 inçlik ünite için bu düğmeleri aşağıya taşımış. İnce yapılı havalandırma ızgaraları da şık bir görünüm sunmuş.


Segmentinde ilk defa kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto sunan Elantra'da dört kollu direksiyon simidi ve gösterge panelinin soluna konumlandırılan dokunmatik kumandalar dikkat çekiyor. Sinyal ve silecek kollarının da çok daha kaliteli olduğunu ayrıca belirtebiliriz. Temassız şarj istasyonu, Bose ses sistemi ve araç fonkisyonlarını akıllı telefondan kumanda etmeye yarayan sanal anahtar da donanımda.

İlk etapta iki motor seçeneğiyle tanıtılan otomobilin 2 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru 150 beygir güç, 180 Nm tork üretebiliyor. 1.6 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit üniteyse toplamda 141 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. İlk motor CVT ile donatılırken ikincisi 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip.

17 Mart 2020 Salı

Chevrolet Trailblazer


SUV modellerinin sayısı artmaya devam ediyor. Bu sefer gelen haberler A.B.D. merkezli üretici Chevrolet'den. Markanın uzun zamandır kullandığı Trailblazer ismi artık daha küçük boyutlarda bir araca verilecek.

Aslında 2019 yılında Çin'de tanıtılan araç artık dünya pazarlarına da açılıyor. Markanın çift katlı far tasarımına sahip olan otomobilin yan bölümünde bol karakter çizgisi dikkat çekiyor. Kontrast renkli tavanla alınabilen Trailblazer siyah renkli gövde korumalarına da sahip. Geniş C sütunu haricinde yatay yerleşime sahip stoplar, spoiler ve arka tampona eklenen kromajlı süslemeler gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda sade bir görünüm tercih eden Chevrolet çift renkli döşeme ve trim parçaları sunuyor. Analog gösterge paneli ve dokunmatik ekran diğer GM modellerinden alınmış gibi görünürken üç kollu direksiyon simidi şık duruyor.

Kaputu altında 1.2 ve 1.3 litre hacimli, 3 silindirli motorlar kullanılan Trailblazer'ın satıldığı pazara göre bu motorlarından 165 beygir güç, 240 Nm torka varan performans alınabiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan modeller iki veya dört tekerlekten çekişli olarak da sipariş edilebiliyor.

16 Mart 2020 Pazartesi

Apex AP-0


Elektrik motorlu spor otomobiller kafilesine yeni bir katılım oldu. Apex, Cenevre'de sergilemeyi planladığı konsepti sonunda tanıttı. Aracın performans verileri de menzili de yüzleri güldürebiliyor.

Yola çıkma izni olsa da bir yarış aracı gibi görünen otomobilin alçak yapısı dışında en çok dikkat çeken detayları, ince şeritler halinde çizilen LED aydınlatma grubu. dev jantlar ve yüksek süratte denge sağlayan arka kuyruk.

Yukarıya doğru açılabilen kapılardan ulaşılan iç mekanın fotoğrafları henüz paylaşılmamış olsa da dijital ve holografik göstergeler, metal pedal seti ve üzerinde sürüş kumandalarının bulunduğu kare biçimli direksiyon simidinin özellikleri sıralanmış.


3. seviye otonom sürüş özelliği olan konseptin ileride 4. seviyeye de evrilebileceği açıklandı. Otomobilde görev yapan fren sisteminde karbon seramik diskler kullanılmış. Çaplarsa önde 360, arkadaysa 340 mm. Bu arada karbon fiber jantlar da önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı.

660 beygir güç üretebilen elektrik motoru arkadan itişli aracı 0'dan 100 km/s sürate 2.3 saniyede ulaştırabiliyor. 306 km/s maksimum sürate sahip AP-0'da kullanılan 90 kWh kapasiteli bataryalar 515 km menzil sunarken ağırlığın 1.200 kg'da tutulabilmesi iyi haber.

Škoda Rapid


Çin için özel olarak üretilen araçlar da yavaş yavaş makyajlanıyor. Geçtiğimiz aylarda Rusya'da üretilen kardeşleri de yenilenen Škoda Rapid daha modern yüzüyle karşımıza çıktı.

Köşeli hatları, markanın yeni nesil modellerini andıran Rapid Çin'de hem Spaceback hem de Sedan gövde tipiyle satılıyor. Sedan seçenek 466 litre bagaj hacmi sunuyor. İç mekanda da durum çok farklı değil. Aracın iç mekanında da Volkswagen grubunun izleri görülebiliyor.


Kaput altında görev yapan 1.5 litre hacimli, benzinli motor 111 beygir güç, 145 Nm tork üretebiliyor. Bu ünite, 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.