Porsche'nin gizli konsept serisinde sona yaklaşıyoruz. Bu sefer tanıtacağımız ikili, seri üretime en yakın olan hiper araçlar olarak adlandırılabilir. Otomobillerden ilki doğrudan pistlerden yola geçerken ikincisinin seri üretim bir atası bulunuyor.
2017 yılına kadar pistlerde fırtınalar estiren 919, 2018 yılında da Evo versiyonuyla birçok pist rekorunun sahibi oldu. LMP1 kategorisinden çıkan Porsche, daha önce bu kategoride yarışmak için gereken homologasyon araç sayısı kadar 911 GT1'i üretmiş olsa da bu defa FIA, homologasyon için yol aracı üretimini zorunlu kılmamıştı.
Yine de Alman üreticinin tasarım ekibi işe koyuldu ve turbo besleme ve hibrit desteğe sahip V4 motorun toplamda 900 beygir üretebilen paketi bir yol aracına aktarıldı. Aslında aks mesafesi dahil birçok boyutu yarış aracıyla aynı olan bu konsept tam olarak yolda gezen yarış otomobili olabilirdi.
918 RS'in temellerinde ne olduğunu anlamak için ismina bakmamız yeterli. 918 Spyder'ın başarısı ardından bu modelin pistlere özel bir versiyonunu geliştirmeyi düşünen Porsche, 918 RS ile otomobilin tasarım işini bitirmiş.
Bir Porsche'den çok Pagani atölyesinden çıkmış gibi duran konseptin her köşesinde tur zamanını iyileştirecek detaylar göze çarpıyor. Özellikle arka kısımda yer alan dev difüzör, çamurlukların üzerine eklenen kanatçıklar ve üstten sabitlenmiş, seviye ayarlı spoiler bu kısımda öne çıkan detaylar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder