Bu yıl B segmentinde yenilenmeyen otomobil kalmayacak gibi. Özellikle Fransız üreticilerin başını çektiği yenilenmeye Koreli Hyundai de katıldı. Türkiye'de üretilen modellerden olan i20'nin yeni nesli hibrit destekle birlikte geldi.
Eskisinden çok daha köşeli hatlara sahip olan otomobilin LED farları yukarıya doğru açı alırken ön panjur ve tampon görünümü, markanın diğer modellerini andırıyor. Siyah tavanla alınabilen i20'de çapları 18 inçe kadar olan jantlar tercih edilebilecek. Arka bölümde spoiler ve difüzör görünümlü parçanın haricinde "Z" biçimli LED stoplar da dikkat çekiyor.
4.040 mm boya, 1.750 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.580 mm olmuş. Yüksekliği haricinde kalan verilerinde artış yaşanan modelin bagaj hacmi de 351 litreye ulaşmış.
İç mekanda dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekranlı bir orta konsola sahip olduğu söylenebilecek i20'nin bu bölümünde düğme sayısı azaltılmış ve havalandırma ızgaraları gizlenmiş. Bu arada 8 hoparlörlü Bose ses sistemi ve temassız şarj aleti de opsiyonlar arasına eklenmiş.
Kaputu altında da farklılıklar sunan otomobilin 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan 1.2 litre hacimli, benzinli motoru 84 beygir güç, 118 Nm tork üretebiliyor. Turbo beslemeye sahip, 1 litre hacimli ünitenin 100 beygir güç, 172 Nm tork üretebilen seçenekleri 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik veya manuel şanzımanın akıllı seçeneğiyle alınabiliyor. Bu şanzıman, ayak gazdan çekildiğinde motor ve şanzıman arasındaki bağlantıyı kesiyor. Bu modelde 48 Volt hafif hibrit desteği de bulunuyor.
120 beygir güç üretebilen 1 litre hacimli motoru artık 200 Nm tork sunabilen i20'nin bu seçeneğinde sadece akıllı 6 ileri manuel ve 7 ileri yarı otomatik şanzıman opsiyonu bulunuyor. Modelde 48 Volt hafif hibrit destek de standart.
Motor ve şanzıman opsiyonları artık daha mantıklı..
YanıtlaSil