31 Ocak 2019 Perşembe

Mercedes-Benz V Serisi


Mercedes'in Türkiye'de çok tanınmış olan ticari seçeneği Vito'nun binek versiyonu V Serisi makyajlandı. Pek de kapsamlı değilmiş gibi görünen operasyonun asıl dikkat çeken kısmıysa kaputun altında yer alıyor.


Dışarıdan bakıldığında yeni tamponlar ve gövde rengi seçeneklerinin yanında çapları 17, 18 ve 19 inç olan beş farklı jant seçeneğiyle dikkatleri çeken aracın iç mekanında da tasarım yeniliği görmek zor. Bu bölümde sunulan trim ve döşeme yeniliklerinin yanında ön koltukların arasında sunulan kapaklı kol dayanağı, aracın iç mekan görünümünü diğer Mercedes modellerine yaklaştırmış. Havalandırma ızgaraları da makyajlanmış.


Kaput altına markanın alçak yapılı modellerinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motoru yerleştiren Mercedes, V250d modelinin 190 beygir güç, 440 Nm'lik performansını korumuş. Asıl yenilikse aileye katılan V300d olmuş. Aynı motorun 239 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen seçeneğine sahip araçta sunulan overboost fonksiyonu bu değeri, geçici bir süre için 530 Nm'ye yükseltiyor.


9 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla donatılan V Serisi modeller arkadan itişli olarak sunulsalar da dört tekerlekten çekiş sistemi her iki motorla birlikte alınabiliyor. V250d, 0'dan 100 km/s sürate 9.5 saniyede ulaşıp 205 km/s maksimum sürati görebilirken V300d'nin 0-100 km/s hızlanması 7.9 saniyede tamamlanıyor ve 220 km/s'e ulaşabiliyor.

Nissan Micra


Yeni Nissan Micra sonunda Türkiye'ye gelecekmiş gibi görünüyor. 2016 yılında tanıtılan yeni nesil modeli otomatik şanzıman yokluğundan ithal etmeyen marka ve modeli bekleyenler için iyi haber geldi.


Kaputunun altına 0.9 litre hacimli motor yerine 1 litre hacimli kardeşini alan Micra bu sayede 100 beygir güç, 160 Nm tork üretmeye başlarken opsiyonel donanımda sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanın (CVT) sunulması asıl farklılık. Ünite standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilecek.


Bunun haricinde yine aynı hacimli DIC-T motoru da tanıtan Nissan, 115 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen üniteyi N-Sport donanımıyla birlikte sunacak. Torku 200 Nm'ye yükseletebilen overboost fonksiyonuyla birlikte gelen araçta yeniden ayarlanmış direksiyon sistemi ve alçaltılmış süspansiyon bulunurken 17 inç çaplı jantlar da standart olarak sunuluyor. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılan bu motor seçeneğiyle 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak 9.9 saniye sürüyor.

29 Ocak 2019 Salı

Renault Clio


Renault'dan beklenen haber sonunda geldi. Markayı B segmentinde temsil eden ve üretimi Türkiye'de yapılan Clio modelinin beşinci nesli tanıtıldı. Yeni tasarımın yanında sunulan yenilikçi teknolojiler rakipleri korkutacakmış gibi görünüyor.

Dışarıdan bakıldığında Mégane'ın küçültülmüş hali gibi görünen otomobilin ana hatlarına bakıldığında devrimsel bir farklılık görünmüyor. Bütün donanım seviyelerinde sunulan LED farlar şık bir duruşa sahipken 17 inçe kadar sunulan jantlar ve yine arka kapıların arkasında olan kapı kolları dinamik duruşu pekiştiriyor.


LED stoplar da hafif yatırılıp ortaya doğru uzatılırken aileye GT-Line yerine eklenen R.S. Line isimli üyelerin daha sportif detaylara sahip olduğu görülebiliyor. Yeni Clio, yerini aldığı araçtan 14 mm daha kısa ve 30 mm daha alçak olmasına rağmen iç mekanda daha fazla hacim sunuyor. Ayrıca bagaj hacmi de 391 litreye yükselmiş.

İç mekana geçildiğinde devrimin nerede olduğu görülebiliyor. Bir üst segmenti hatırlatan tasarım özelliklerine sahip olan otomobilde şık bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, tablet şekilli dokunmatik ekran, dijital göstergeli havalandırma, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon simidi gibi özelliklerin yanında yarı otonom sürüş altyapısı da yer alıyor.


Kaputu altında bulunacak motor seçenekleri henüz açıklanmasa da grubun birçok aracında görev yapan 1.33 litre hacimli benzinli ünite ve efsanevi 1.5 litre hacimli turbo Diesel'in görev almasına kesin gözüyle bakılıyor. Ayrıca 2020 yılına kadar hibrit ve Clio R.S.'in de tanıtılması planlanıyor.