27 Mayıs 2019 Pazartesi

BMW 1 Serisi


BMW'nin son zamanlarda vermesi beklenen en büyük haber sonunda geldi. Alman üretici, yeni nesil 1 Serisi'ni tanıttı. Tanıdık bir görünüm sunan otomobil artık önden çekişli bir platform kullanıyor.

İlk bakışta X2'ye benzediği söylenebilecek otomobilin ön bölümünde geniş ızgara, LED farlar ve donanıma göre tasarımı da değişen tampon görülebiliyor. Jant çapları 19 inçe kadar çıkarken arka bölümde spoiler, şık egzoz çıkışları ve yine tasarımı donanıma göre değişen tampon yer alıyor.


İç mekanı da kardeş modelleri andıran otomobilde dijital gösterge paneli ve 10.25 inçe kadar büyüyen bilgi-eğlence ekranı sunuluyor. Orta konsol sade görünürken vites konsolunda birçok sürüş kumandası ve iDrive kontrol butonu yer alıyor.

İç mekanı genişleyen otomobilin arka koltuklarında oturanlar 19 mm ek baş mesafesine kavuşurken diz mesafesi 33, dirsek mesafesi de 13 mm artmış. Bagaj hacmi de 20 litrelik artışla 380 litreye ulaşmış. Arka koltuklar yatırılınca bu hacim 1.200 litreye ulaşıyor.

Kaputu altında tanıdık motorlar bulunan 1 Serisi'nin şimdilik 2 benzinli seçeneği sunuluyor. 118i'de görev yapan 1.5 litre hacimli ünite 140 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.


M135i xDrive'da kullanılan 2 litre hacimli üniteyse 306 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabiliyor.

Üç Diesel motor seçeneğinden ilki 116d'de görev yapan 1.5 litre hacimli motor. 116 beygir güç, 270 Nm tork üreten ünite 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.


118d'nin 2 litre hacimli motoru 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor ve manuel şanzımanın yanında 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzıman opsiyonu sunuluyor. 120d xDrive'ın da kaputu altında yer alan ünite bu sefer 190 beygir güç, 400 Nm tork değeri sunuyor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak bulunduruyor.

1 yorum:

  1. 1. Onden cekise gecmesi hic iyi degil.

    2. Tasarimi begenmedim. Bobrekler bonobo maymununun poposuna benzemis kimse kusura bakmasin.

    YanıtlaSil