20 Nisan 2019 Cumartesi
Karma Revero GT, GT Pininfarina ve SC1 Vision
El değiştirdikten sonra marka ismini Fisker'dan Karma'ya çeviren firma Çin'e iddialı bir şekilde gelmiş. Burada Revero'nun makyajlı halini tanıtan Karma bu aracın Pininfarina tasarımlı coupé versiyonunun haricinde bir de konsept sergiliyor.
Ana hatlarında bir değişiklik olmayan Revero GT, geniş, uzun ve alçak yapılı bir otomobil olmayı sürdürüyor. Ön bölümde yoğunlaşan makyaj sonrasında yeni farlar, tampon ve ön panjura kavuşan aracın yan tarafında farklı jantlar ve kromajlı bölümler dikkat çekiyor. Arkadaysa farklı bir tampon ve daha şık duran stoplara görev verilmiş.
İç mekan tasarımı değişmeyen otomobilin elektrik motorları 535 beygir güç üretebiliyor ve BMW'den alınan 3 silindirli bir motorla sunulan menzil uzatılabiliyor. 28 kWh kapasiteli pillerin sağladığı menzilse yaklaşık 130 km. Revero GT'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürüyor.
Aslında teknik olarak iki kapılı bir Revero GT olan GT Pininfarina'nın dış görünümü İtalyan tasarım evinin elinden çıkmış. Temellerini paylaştığı araçtan çok daha şık duran model özellikle ön kısımda ince LED farlar ve çift bölüme ayrılmış tampon sayesinde agresif bir duruş sunuyor.
Kısa tutulan tavan yapısı sayesinde olduğundan küçük görünen iki kapılı modelin stopları da daha uzun ve ince. Ayrıca arka tamponun da yeniden şekillendirilmesi bu bölümde sunulan tasarımın sadeleşmesini sağlamış.
Beyaz deri ile döşenmiş iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik bir ekrandan oluşan küçük bir orta konsol sunan araç 2+2 oturma düzenine sahip. Kaput altında sunulan hibrit sistemse dört kapılı kardeşiyle aynı.
Markanın üçüncü aracı olan SC1 Vision konseptiyse daha da sportif görünüme sahip bir Speedster. Uzun ve giderek sivrilen burun bölümünde ince farlar, karbon fiber splitter ve ilginç yarıklara sahip bir kaput sunan otomobilin ön ve yan camları alçak tasarlanmış.
Yan etekler ve difüzörü de karbon fiberden üretilen konseptte ince uzun stoplar ve takla barı olarak görev yapan iki çıkıntı dikkat çekiyor. Arka tamponun tasarımı da agresif görünüme olumlu katkı sağlamış.
Elektrikli bir araç olması planlanan modelin yukarıya doğru açılan kapılarının ön bölümünde bagaj kısmına erişim sağlanmış. İç mekandaysa U biçimli direksiyon simidi ve hem sürücü hem de yolcunun önünde yer alan dijital ekranlar dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder