17 Ocak 2019 Perşembe
BMW 7 Serisi
BMW, 2015 yılının yaz aylarında yeni neslini tanıttığı 7 Serisi modellerini makyajladı. Çok daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşan aracın bu görünümü " ya sev ya nefret et" tasarım özelliklerinin geri döndüğünü gösterir gibi.
Eskisinden %40 daha büyük bir ön panjura sahip olan otomobil önündekileri yutacakmış gibi duruyor. Daha ince bir tasarıma sahip Laser LED farlar, 50 mm yükseltilmiş kaput ön çizgisi ve daha sade ön tampon bu kısımda görünümü tamamlamış. Standart olarak sunulan ve çapları 18 ile 20 inç arasında değişen jantları da farklı görünümlerle almak mümkün.
Yanda yer alan krom şeridin ön kısmını daha ince-uzun tutan BMW egzoz çıkışlarını da genişletmiş. Siyah ve kırmızı bölümlere sahip olan yeni 3 boyutlu LED stoplar bagaj kapağında birleşmiş. Tampon tasarımı nedeniyle 22 mm uzayan 7 Serisi artık kısa aks mesafesinde 5.120, uzundaysa 5.260 mm uzunluk sunuyor.
Ön bölümde tamamen dijital bir gösterge tablosuna kavuştuğu görülebilen 7 Serisi iDrive'ın 7.0 sürümünü kullanmaya başlamış. Trim parçaları, döşeme seçenekleri ve ambiyans aydınlatmasının yüzey genişliğinde de artış var. Direksiyon simidi de makyajlanmış. Arka koltuk konforu için arka çamurluklar ve B sütununda daha fazla izolasyon kullanan BMW emniyet kemeri çıkışlarını yeniden tasarlayıp yan ve arka camları kalınlaştırmış.
Kaput altında da tanıdık ünitelere yer veren otomobilin Diesel ünitelerinin tamamı 3 litre hacimli ve 6 silindirli. Tek turbo beslemeye sahip olan 730d'de 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen motor 740d'de çift turboyla 320 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. Dört turbo beslemeli 750d'nin gücü 400 beygir, torkuysa 760 Nm.
8 Serisi'nden alınan 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 750i seçeneklerinde görev yapan bu ünitenin haricinde M760Li xDrive'ın 6.6 litre hacimli, çift turbo beslemeli V12 ünitesini koruduğu fakat gücünün 585 beygire düştüğü görülebiliyor. 850 Nm tork üretebilen bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken 305 km/s maksimum sürat yapabiliyor.
Hibrit seçenek 745e'nin 3 litre hacimli, 6 silindirli benzinli motoru ve elektrik motoru karma olarak 394 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken sadece elektrikli kullanımda ulaşılan 58 km menzil kabul edilebilir bir değer.
'M760Li xDrive' bu nasıl bir racondur...
YanıtlaSil3.8 saniye 0-100 ve 305 son sürat... S63 AMG ve Audi S8 plus'a başarılar diliyorum.
YanıtlaSilÖn ızgara konusunu çıplak gözle görene kadar yorumlamama taraftarıyım.
YanıtlaSilDireksiyonda logonun altındaki tuş ısıtmasının tuşu galiba. Çok sırıtıyor orda. Aracın merkezi niteliğindeki bir yere sadece kışın binde bir çalıştırılacak özelliği koymazsın. Oraya tuş koyduysan ultra airmatic rocket modu felan olmalı o düğmenin işlevi. Şahsi görüşüm.
YanıtlaSil