10 Mart 2018 Cumartesi
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota'nın Cenevre'de yeni nesil Supra'yı sergileyeceği zaten biliniyordu. Son günlere kadar bilinmeyense bu otomobilin seri üretim değil bir yarış aracı olacağıydı. FT-1 konseptine benzeyen hatlarıyla gelecek modeli beklemek giderek daha da zor oluyor.
Gazoo Racing ile birlikte hazırlanan otomobilde bu nedenle genişletilmiş çamurluklar, abartılı bir aerodinamik kit, hafif jantlar, slick lastikler ve tek çıkışlı egzoz sistemi bulunsa da LED aydınlatma grubu ve çift bombeli tavan gibi bazı detaylar seri üretimde de bizlerle olacak.
Aracın iç mekanına baktığımızdaysa seri üretimde neler göreceğimizi tahmin etmek güç. Soyulmuş yaşam bölümünde takla kafesi, yarış koltuğu, üzerinde dijital gösterge paneli olan direksiyon simidi, beş noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve az sayıda düğme bulunan bölümde büyük ihtimalle sadece kapı kolları aynen korunacak.
Kaputun altında ne tür bir ünite olduğu da açıklanmasa da aracın BMW Z4 ile ortak platformda üretileceği biliniyor. Bu nedenle sıralı 6 silindirli motor ve arkadan itiş sistemine sahip olması muhtemel.
Hyundai Le Fil Rouge
Bu yıl Cenevre'de tanıtılan konseptler kervanına bir katılım da Hyundai'den geldi. Motoru hakkında detaylı açıklama yapılmayan otomobilin görünümüne bakılırsa gelecekte bizi daha da şık Hyundai modelleri bekliyor.
Uzun kaputunun önünde LED far olarak da görev yapan büyük bir panjur bulunan konseptin kapı açma kolları ve yan aynaları bulunmuyor. Büyük jantlar ve tavana doğru devam eden ön cam şık bir görünüm sunarken kalkık arka bölümde yer alan spoiler, difüzör ve görünmez stoplar güzel dokunuşlar.
Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılıyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın direksiyon simidinin üst ve altı düzelştirilirken dijital gösterge panelinin bütün ön göğüsü kaplaması sürpriz değil. Arka koltuk yolcuları için de ekranlar sunulurken koltukların kanca profili, ön konsol ve kapı içlerinde de devam ediyor.
Lexus UX
Lexus, 2016 yılında Paris'te bir konsept olarak tanıttığı kompakt SUV modeli UX'in seri üretim seçeneklerini Cenevre'de sergiledi. Aracın öncelikli rakipleri arasında premium Alman ve Japonlar bulunacak.
Markanın diğer modellerinde olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarımla karşımıza çıkan SUV, dev ön panjur, ince yapılı LED farlar, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, spoiler, bagaj kapağını boydan boya geçen LED stoplar ve agresif tamponlarıyla dikkat çekiyor. 4.495 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi de 2.640 mm.
İç mekanda da diğer Lexus modellerini andıran modelin bu bölümü sade bir sportiflik sunuyor. Çoğu dijital olan gösterge paneli ve orta konsolda yer alan geniş ekranın yanında yine geniş tutulmuş vites konsolu, şık duran deri döşemeler ve gösterge panelinin üzerine yerleştirilen çevirmeli kumandalar gözden kaçmıyor.
İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan otomobilin 2 litre hacimli, benzinli motoru atmosferik emişli ve 170 beygir güç üretebiliyor. Aynı hacimli motor, hibrit versiyonda da görev yaparak toplam 180 beygir güç çıkışı sağlayabiliyor. Modellerde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) standart olarak sunuluyor.
9 Mart 2018 Cuma
Pininfarina HK GT
2018 Cenevre otomobil fuarı konseptler için de güzel bir organizasyona dönüşmüş durumda. Büyük markaların yanında tasarım firmaları da geleceğin otomobilini fuarda sergileme yarışında.
Pininfarina'nın etkileyici konsepti de yuvarlak hatlarıyla göz alan tasarıma sahip örnekler arasında yerini alıyor. LED farları, ön panjura entegre edilmiş aydınlatma ünitesiyle birleşen otomobil büyük jantlara ve yukarıya doğru açılan iki kapıya sahip. Arka bölümü, 4 kapılı Mercedes-AMG GT'yi andıran HK GT'nin egzoz çıkışları da tampona şık bir şekilde gizlenmiş.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan konseptin içi modern görünüyor. Alt ve üstü düzleştirilmiş direksiyon simidinin haricinde ön yolcunun hemen önünde bulunan kısmın yularıya doğru açılarak bir ekrana dönüşmesi ve orta konsolun dokunmatik bir ekrandan oluşması bu bölüme farklı bir hava katmış.
4.980 mm boya, 2.000 mm genişliğe, 1.365 mm yüksekliğe ve 2.975 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin 4 elektrik motoru 1.087 beygir güç üretiyor. 2 ileri vitesli otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilen, dört tekerlekten çekişli konseptin maksimum sürati 350 km/s.
38 kWh kapasiteli bataryalarıyla yaklaşık 160 km menzil sunan otomobilde bir de küçük gaz türbini bulunuyor. Menzil uzatıcı olarak kullanılan bu ünite sayesinde araç tek depoyla 1.000 km menzil sunabiliyor.
Bentley Bentayga Hybrid
İngiliz üretici Bentley, SUV modeli Bentayga'nın hibrit seçeneğini tanıttı. "Gezegenin ilk lüks hibrit otomobili" olması gibi bir iddiayla piyasaya çıkan aracın Philippe Starck imzalı şarj ünitesi de çok şık görünüyor.
Dışarıdan bakıldığında kardeşlerinden farklı bir yanı yokmuş gibi görünen hibrit Bentayga'nın en belirgin değişikliği her iki yanında da bulunan depo kapağı. Aynı şekilde iç mekanda da elden geçirilmiş gösterge paneli, şarj grafiklerine sahip yol bilgisayarı ve bilgi-eğlence ekranı dışında değişiklik sunulmuyor.
Navigasyona girilen yolu analiz edip hibrit sistemin elektrik motorunu optimum şekilde kullanabilen otomobilin kaputu altında 3 litre hacimli, turbo beslemeli bir V6 motor görev yapıyor. Henüz performans verileri açıklanmayan modelin elektrik menziliyse 50 km olarak veriliyor.
Subaru VIZIV Tourer Concept
Subaru'nun etkileyici konseptleri arasına bir yenisi eklendi. Cenevre'de sergilenen station wagon, markanın gelecekte seri üretime alacağı modeller hakkında ipucu veriyor olsa da umarım görünüm fazla törpülenmez.
4.775 mm boya, 1.930 mm genişliğe, 1.435 mm yüksekliğe ve 2.730 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin köşeli hatları uzaktan bile dikkat çekiyor. Geniş çamurluklar ve gövdenin alt kısımlarında yoğunlaşan aerodinamik parçalar sportif görünümü destekliyor.
Altında bir Boxer motor barındırdığı açıklanan kaputu üzerinde hava girişi bulunan otomobilde ince yapılı LED aydınlatma grubu, 20 inç çaplı jantlar, yan aynalar yerine geçen kameralar ve gizlenmiş kapı kolları gibi detaylar bulunuyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi de tahmin edildiği gibi donanıma alınmış.
Range Rover SV Coupé
Range Rover'ın iki kapılı özel üretim modeli Cenevre'de tanıtıldı. 999 örneği bulunacak olan SUV, 240.000 Sterlin gibi uçuk bir başlangıç fiyatına sahip olsa da hem yol hem de arazi performansıyla dikkat çekici olacak.
Standart bir Range Rover'ın iki kapısı iptal edilmiş seçeneği gibi görünse de kaput ve bagaj kapağının alt kısmı haricinde hiçbir gövde parçası ortak kullanılmayan bu otomobil 23 inç çaplı jantları (opsiyonel olarak) sunan ilk Range Rover modeli. Ayrıca kapılarda yer alan camların da çerçeveleri bulunmuyor.
Dört kapılı kardeşinden 8 mm daha alçak olan modelin 900 mm'lik su geçiş yüksekliği ve 3.5 tonluk çekme kapasitesi etkileyici.
İç mekana geçildiğinde ön konsolun dijital gösterge paneli ve iki adet dokunmatik ekrandan oluşan birimleri dikkat çekiyor. Ön ve arka koltuklar farklı renklerde alınabilirken arka bölümde, öndeki kadar ayar kabiliyeti ve lüks donanım sunan iki koltuk yer alıyor.
Kaputu altında kompresör beslemeye sahip, 5 litre hacimli bir V8 motor bulunduran araç 565 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/ s sürate 5.3 saniyede ulaşabilen SUV, 265 km/s maksimum sürate sahip.
McLaren Senna GTR
McLaren, Cenevre'de sürpriz yapan üreticilerden bir tanesi oldu. Organizasyona en hızlı otomobilini daha da hızlandırarak gelen İngiliz üretici, 75 örneği bulunacak aracın tamamını şimdiden satmış.
Zaten pist kullanımı akılda bulundurularak geliştirilen Senna'nın sadece pistlere özel versiyonu olan GTR'da dev boyutlarda splitter, yan etekler, spoiler ve difüzör kullanımı dikkat çekerken bu parçaların tamamıyla yere basma kuvveti 1 tonu buluyor.
Teknik detaylar henüz tam olarak açıklanmamış olsa da 4 litre hacimli V8 motorun en az 825 beygir güç üreteceği belirtiliyor. Artırılan iz genişliği, slick lastikler, pist için alçaltılmış süspansiyon sistemi ve güçlendirilen frenler standart donanımda.
8 Mart 2018 Perşembe
BMW Concept M8 Gran Coupé
BMW 8 Serisi'ni beklemek giderek zorlaşıyor. Alman üretici, daha önce iki kapılı seçeneğinin konseptini tanıttığı bu aracı şimdi de dört kapılı haliyle Cenevre'ye getirdi. Üstelik isminin başında bir M harfiyle.
Ön bölümde, iki kapılı kardeşinden tanıdığımız LED farlarla birlikte dev hava girişlerine sahip tampon görülebilen aracın çift renkli jantları, gövde üzerindeki kromajlı parçalarla uyumlu şekilde renklendirilmiş. İnce yapılı yan aynalar ve gizli kapı kolları tipik konsept detayları.
Arkaya geçildiğinde büyük bir spoiler gibi tasarlanmış bagaj kapağından, dörtlü egzoz çıkışlarına kadar her şey sportiflik üzerine kurulmuş. İnce yapılı stoplar, difüzör ve geniş çamurluklar güçlü görünüme katkı sağlamış.
Fuarda sergilenen konseptin motoru veya iç mekanı detaylandırılmamış olsa da kaput altında çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli bir V8 motorun görev yapması kuvvetle muhtemel.
Rimac C_Two
Hırvat üretici Rimac da Cenevre'de hiper elektrikli otomobil tanıtan markalar arasına katıldı. Firmanın daha olgun görünümlü aracının inanılmaz performans verileri ve makul bir menzili var.
Uzaktan bakıldığında kalabalık bir tasarıma sahip olduğu söylenebilecek otomobilin aerodinamik paketinde büyük splitter, yan etekler, spoiler ve difüzör bulunuyor. Jantları da bu nedenle özel olarak şekillendirilen aracın LED stopları BMW i8'e göz kırpar gibi.
Kapıları yukarıya doğru açılan C_Two'nun iç mekanında dijital gösterge paneli ve dev dokunmatik ekranla bol bol karbon fiber dikkat çekiyor. Geriye kalan hemen hemen her köşesi deriyle kaplanan otomobilin ağırlığı 2 tonun biraz altında.
Dört elektrik motoruna sahip olan model 1.914 beygir güç, 2.300 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2 saniyenin altında olan aracın 160 km/s'e ulaşması 4.3 saniye sürerken maksimum sürat 412 km/s olarak açıklanıyor. 120 kWh kapasiteye sahip piller 650 km menzil sunuyor.
Porsche Mission E Cross Turismo
Cenevre otomobil fuarının bu yılki sürprizleri arasında bir Porsche modeli de bulunuyor. Merakla beklenen elektrik motorlu otomobili Mission E'nin arazi için uygun konseptini sergileyen Alman üretici, aracın station wagon gövde seçeneğini de tanıtmış oldu.
Ön bölümü liftback kardeşini andıran otomobilin kaputunda ek aydınlatma üniteleri bulunurken gövdenin alt kısmı siyah renkli korumalara kavuşmuş. Mavi renkli jantlar ve arazi için uygun lastiklere sahip olan konseptin arka kısmını boydan boya geçen LED stoplar ve difüzör, mavi jantlar gibi dikkat çekici. Ayrıca kardeşinin aksine bu araçta küçük de olsa yan aynalar kullanılmış.
İç mekanı da Mission E'den alınan araçta dijital gösterge paneli küçültülürken orta konsol ve vites konsolları farklı açılara kavuşturulmuş. Ayrıca göğüste yer alan ekranlar da daha büyük. 2+2 oturma düzenini koruyan konseptin koltukları da fütüristik tasarıma sahip.
Adaptif süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilin ürettiği güç 600 beygirin üzerinde. Dört tekerlekten çekişli konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniyeden az sürerken 0-200 km/s hızlanması 12 saniyenin altında tamamlanıyor. Aracın bataryaları yaklaşık 15 dakikalık şarj sonrasında 400 km menzil sunuyor.
7 Mart 2018 Çarşamba
Mercedes-AMG GT
Mercedes-AMG'nin merakla beklenen yeni bebeği dört kapılı GT tanıtıldı. Cenevre otomobil fuarında sergilenen aracın, ilk etapta üç farklı güç çıkışı sunan versiyonu satılacak.
Geçtiğimiz yıl aynı fuarda sergilenen konsept aracın seri üretime alınmış hali olan otomobilin tasarımında büyük sürprizler yok. İki kapılı kardeşi andıran ön kısımda Panamericana panjur, LED farlar ve büyük hava girişlerine sahip tampon dikkat çekiyor.
Hafifçe bombe alarak arka tampona kadar tek bir çizgi halinde devam eden tavan sayesinde dört kapılı coupé konseptine sahip olan modelin arka kısmında ince yapılı LED stoplar ve motor seçeneğine göre dörtgen veya yuvarlak olan dörtlü egzoz çıkışı görülebiliyor.
Çerçevesiz camlara sahip kapılar açıldığında iç mekanın CLS ile AMG GT modellerinin bir karışımı olduğu görülebiliyor. Çift dijital ekranlı ön konsol standart olarak sunulurken yuvarlak havalandırma kanallarının tasarımı ve direksiyon simidi CLS'den tanıdık. Vites konsoluysa iki kapılı GT modellerinin hafifçe makyajlanmışı gibi duruyor.
Arka koltuklarda iki veya üç kişilik oturma kapasitesi sunabilen otomobil dört kişilik olarak sipariş edildiğinde arkaya da bir ara konsol eklenebiliyor.
GT 53 4MATIC+, GT 63 4MATIC+ ve GT 63 S 4MATIC+ isimli üç modele sahip otomobilin bütün seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. ilk araçta kullanılan 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motor, turbo besleme ve elektrik motoru yardımıyla 435 beygir güç üretebiliyor. Bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 285 km/s.
GT 63 ve GT63 S modellerinde kullanılan, çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motor, sırasıyla 585 beygir güç, 800 Nm tork ve 639 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparları sırasıyla 3.4 ve 3.2 saniye olan araçların maksimum süratleri de 310 ve 315 km/s. Bu arada drift modu, 63 S'te standart, 63'te opsiyonel olarak alınabiliyor.
6 Mart 2018 Salı
Toyota Auris 1.8 Hybrid Premium TSS e-CVT
Toyota'nın her modeline bir hibrit seçenek eklemesi artık alıştığımız bir durum. Bu trendi Auris'te de devam ettiren Japon üretici, Diesel motorlara farklı bir alternatif sunmaya çalışıyor. Yakında yeni nesil örnekleri ortaya çıkacak olan hatchback modelin dış görünümü olmasa da iç mekanı yavaş yavaş eskimeye başlıyor gibi görünüyor. Bakalım geriye kalan özellikleri de düşündüğümüzde Auris Hybrid nasıl performans gösterecek.
Toyota Corolla Hatchback
Toyota'nın Avrupa pazarına sunduğu hatchback modeli Auris yerini Corolla Hatchback'e bıraktı. Cenevre otomobil fuarında tanıtılan otomobilin iki adet hibrit motor seçeneği bulunuyor. Diesel motorsa görünürde yok.
Güncel araçtan çok daha agresif çizgilere sahip olan yeni modelin ince uzun LED farları ve büyük ön panjuru sportif bir görünüm sağlarken büyük jantlar ve çift gövde rengi bu havayı bozmuyor. Arka kısımda şeffaf LED stoplar, spoiler ve sahte egzoz çıkışlarına sahip bir tampon görülebiliyor.
Eskisinden 40 mm daha uzun olan otomobilin aks mesafesi de aynı miktarda uzarken yükseklik 25 mm aşağıya çekilmiş. Ayrıca genişlik de 30 mm artışta.
İç mekana geçildiğinde şık direksiyon simidinin arkasına konumlandırılmış ve orta kısmı dijital olan gösterge paneli, daha büyük ekranlı ve fiziksel düğmelere sahip bilgi-eğlence sistemi ve küçük bir vites topuzu dikkat çekiyor.
Kaputu altında üç motor seçeneği sunacak olan otomobilin ilk ünitesi 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor olacak. Güncel aracın kaputu altında görev yapan 1.8 litre hacimli motora sahip hibrit sistemin yanında daha fazla güç isteyenlere 2 litre hacimli motora sahip, 180 beygir güç üretebilen hibrit ikili sunulacak.
Kia Ceed Sportswagon
Yeni nesil örneklerinin tanıtımı üzerinden henüz kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen Kia Ceed'e station wagon seçenek de eklendi. Şık görünen otomobilin bagaj hacmi, bir üst segmenti zorluyor.
Ön görünümü hatchback kardeşininkinden farksız olan otomobilin arkasına geçildiğinde yatay yerleşime sahip LED stopların BMW modellerini hatırlattığı söylenebilir. Spoiler ve yüzgeç antenin görünümleri de modele sportiflik katmış.
Eskisinden 20 mm daha alçak ve 20 mm daha geniş olan otomobilin iç mekanına geçildiğinde ön konsolun, hatchback kardeşten aynen alındığı görülürken asıl farklılık bagaj bölümünde bulunuyor. 600 litre hacimli bagajı 40:20:40 oranında yatırılabilen arka koltuklar yardımıyla genişletilebilen otomobil bu konuda D segmenti station wagon araçlarla yarışıyor.
Motor seçenekleri de tanıdık olan Ceed SW kaputu altında 1 ve 1.4 litre hacimli benzinli motorlar sunuyor. Turbo beslemeye sahip olan ikili sırasıyla 120 ve 140 beygir güç üretebilirken atmosferik emişli 1.4 motor 100 beygir gücünde. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitenin de 115 ve 136 beygir güç üretebilen iki seçeneği mevcut.
6 ileri vitesli manuel şanzıman standart donanımda sunulurken turbo beslemeye sahip 1.4 ve 1.6 litre hacimli motorlarda 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman da alınabiliyor.
Bugatti Chiron Sport
Bugatti Chiron, daha hızlı bir seçeneği üretilmesi en gereksiz araçlardan olsa da Fransız firma Cenevre'de bu hiper otomobilin hızlandırılmış versiyonunu tanıttı. Modelde ekstra güç sunulmuyor.
Görünümünde büyük değişiklikler olmayan otomobilde daha hafif jantlar, yeni egzoz sistemi ve karbon fiber silecek kolu gibi parçalar sayesinde 18 kg'lık küçük bir hafifleme sağlanırken %10 oranında sertleştirilen amortisörler sayesinde virajlarda yol tutuş iyileştirilmiş.
Aktif tork yönlendirme sistemine de kavuşan otomobilin iç mekanında, dışarıda olduğu gibi yeni renk seçenekleri sunulmuş. Dört turbo beslemeye sahip, 8 litre hacimli W16 motordaysa bir yenilik yapılmamış.
Hennessey Venom F5
Uzun süredir sesi soluğu çıkmayan A.B.D. merkezli üretici Hennessey sonunda Venom F5 isimli otomobilinin seri üretim halini tanıttı. Bu aracı ilk olarak 2014 yılında görmüştük.
Biraz daha küçülürken hatları yumuşayan aracın ön bölümünde LED farlar ve splitter dikkat çekerken yanda geniş hava giriş ve çıkışları ve arkada spoiler, difüzör ve üçlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.
İç mekanında sade bir görünüm sunan aracın dijital gösterge paneli, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinin üzerine gelecek şekilde de tasarlanabiliyor. İnce yapılı orta konsolun üst kısmında bir dokunmatik ekran da yer alıyor.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip bir V8 motorun bulunacağı açıklanan Venom F5'in gücü 1.600 beygir olarak belirtiliyor. Dahası, 10 saniyeden kısa sürede 0'dan 300 km/s sürate ulaşabileceği açıklanan otomobilin 400 km/s'e de 30 saniyeden kısa sürede ulaşabilmesi ve maksimum süratinin de 484 km/s olması planlanmış.
5 Mart 2018 Pazartesi
Škoda Vision X
Škoda'nın model gamı genişlemeye devam edecekmiş gibi görünüyor. Şu sıralar başarılı satış adetlerine sahip olan SUV modellerinin sayısını artıracak olan Çek üreticinin B segmentinde sunacağı SUV aracının konsepti Cenevre'de tanıtıldı.
Markanın son dönemde modellerine uyguladığı köşeli tasarım detaylarına sahip olan otomobilde çift katlı LED farlar, düşük bir ön pankur, hemzemin kapı kolları, 20 inç çaplı jantlar, LED stoplar ve kontrast renkli tavan gibi dokunuşlar bulunuyor.
İç mekanda daha da fütüsitik bir tasarım anlayışı edinen konseptin iki kollu direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli yer alıyor. Havada duran kapı çekecekleri ve başarılı yan desteklere sahip koltukların tasarımları da bu bölümü farklı kılan detaylar arasında yer alıyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli motor bulunduran Vision X'i benzin veya doğal gazla çalıştırma olanağı sunuluyor. İkinci seçenekte 130 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen model elektrik motorlarına da sahip olduğundan bir hibrit. 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 200 km. Ayrıca istenen durumlarda araç önden, arkadan veya dört tekerlekten çekişli olabiliyor.