10 Mart 2018 Cumartesi
Lexus UX
Lexus, 2016 yılında Paris'te bir konsept olarak tanıttığı kompakt SUV modeli UX'in seri üretim seçeneklerini Cenevre'de sergiledi. Aracın öncelikli rakipleri arasında premium Alman ve Japonlar bulunacak.
Markanın diğer modellerinde olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarımla karşımıza çıkan SUV, dev ön panjur, ince yapılı LED farlar, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, spoiler, bagaj kapağını boydan boya geçen LED stoplar ve agresif tamponlarıyla dikkat çekiyor. 4.495 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi de 2.640 mm.
İç mekanda da diğer Lexus modellerini andıran modelin bu bölümü sade bir sportiflik sunuyor. Çoğu dijital olan gösterge paneli ve orta konsolda yer alan geniş ekranın yanında yine geniş tutulmuş vites konsolu, şık duran deri döşemeler ve gösterge panelinin üzerine yerleştirilen çevirmeli kumandalar gözden kaçmıyor.
İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan otomobilin 2 litre hacimli, benzinli motoru atmosferik emişli ve 170 beygir güç üretebiliyor. Aynı hacimli motor, hibrit versiyonda da görev yaparak toplam 180 beygir güç çıkışı sağlayabiliyor. Modellerde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) standart olarak sunuluyor.
Hadi toyotayi anladik da lexusa neden cvt sanziman koyarlar ilginc. Aisin toyotanin yan kurulusu degil mi? Aisin psa yi ihya etti ama kendi sirketine faydasi yok. Bu ne yaman celiskidir onur bey?
YanıtlaSilJaponlar hala CVT'nin konforunu tercih ediyor. Aslında haksız da sayılmazlar ama sürüş zevki arayanları çok itiyor bu şanzıman.
Sil