22 Kasım 2018 Perşembe
Range Rover Evoque
2010 yılında beri bizlerle olan Range Rover Evoque, etkileyici tasarımı sayesinde segmentinde inanılmaz bir başarıya ulaştı. Aracı bu yıl yenileyen ve 2019'da satışına başlayacak olan Land Rover ikinci nesil Evoque'u tanıttı.
Ana hatlara bakıldığında sanki makyajlanmış gibi görünen otomobilin tasarımı ilk nesil Evoque ile Velar arasında. Örneğin artık siyah renkli korumalara sahip olmayan çamurluklar, ince yapılı LED farlar ve siyah renkli stoplar Velar'da da aynen kullanılmış. Jant seçenekleriyse 17 ile 21 inç arasında çaplar sunuyor.
İç mekanında yeni nesil Range Rover modellerinden detaylar bulunan otomobilde dijital gösterge paneli, dokunmatik butonlara sahip direksiyon simidi, ve bir çift dokunmatik ekran sunan orta konsol bulunuyor. 40:20:40 oranında yatırılabilen arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi 591 ile 1.383 litre arasında değişiyor.
4.37 metre boya ve 1.9 metre genişliğe sahip olan ikinci nesil Evoque'u aks mesafesi de 2.68 metre uzunluğunda. 600 mm'lik su geçiş derinliğiyle 25 derece yaklaşma ve 30.6 derece uzaklaşma açıları sunan aracın sunduğu ClearSight GroundView isimli sistem kameralar kullanarak aracın ön bölümünün altında neler olduğunu gösterebiliyor.
Kaputu altında turbo beslemeli, 2 litre hacimli motorlar bulunacak olan Evoque'un Diesel üniteleri 150, 180 ve 240 beygir güç, sırasıyla 380, 430, 500 Nm tork üretebilirken benzinliler 200, 250 ve 300 beygir güç, 340, 365 ve 400 Nm tork üretebiliyor. Bütün motor seçeneklerinde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli tam otomatik şanzıman sunulurken en güsüz Diesel motor önden çekişli ve manuel şanzımanlı olarak da alınabilecek.
En güçlü benzinli ve Diesel ünitelerde standart olarak gelen 48 Volt sistemse frenleme halinde sürat 17 km/s altına indiğinde motoru durduruyor. Fren enerjisini depolayan sistem hızlanma sırasında bu enerjiden faydalanıyor. Diğer motor seçenekleriyle de opsiyonel olarak alınabilen bu özelliğin yanında 2019 yılının sonlarına doğru 3 silindirli motorla donatılan şarj edilebilir hibrit araç da ortaya çıkacak.
Bu ne şimdi? Eridim burda, kanepeye aktım. Şunu bu kadar güzel yapmayın arkadaş! Kapı kolları içe gömük, arka silecek üst rüzgarlığa gömük. Anladık yekpare jilet tasarımın peşindesiniz. Velar ile beraber bu tasarımı tüm modellere uygulayacaksınız ama biz bitti aga yeter artık, yeter...
YanıtlaSilHocam ağlıyorum şu an. Gözüme tasarım kaçtı.
SilDaha dün gibi ilk çıktığı günü hatırlarım. Hey gidi günler. Daha sonra 2013'de Euro 2,5 seviyelerinde iken 30k euro idi fiyatı. Şimdi 600k lira ile mi başlar, 800k ile mi bilinmez. Ama biz sevmeye devam edeceğiz, bir gün mutlaka bizim olacakmışcasına.
YanıtlaSilMotorları 0-100 değeri olarak biraz zayıf kalıyor Land Rover'ların. G63, Urus, Model S ve Range Rover SVR vs attıklarında SVR sonuncu oluyor. En üstte de aynı en altta da aynı.
YanıtlaSil