4 Şubat 2018 Pazar

Mercedes-Benz A Serisi


Genelde blogda büyük lansmanları en hızlı biçimde bulabiliyor olsanız da Mercedes'in dördüncü nesil A Serisi sayfaya geç geldi. Bunun nedeniyse benim de Amsterdam'da yapılan dünya lansmanına davetli olmamdı.

Heyecanla beklenen an geldiğinde araçla ilgili bilmediğimiz pek bir şey kalmamıştı aslında. Daha uzun ve geniş olan modelin ön bölümünde, yeni CLS'de kullanılan tasarım görülürken arka kısımda yatay LED stoplar ve şişkin çamurluklarla gelen bir güçlü görünüm dikkat çekiyor. Tamponlar, ön panjur ve çapları 16 ile 19 inç arasında değişen jantlar donanım seçeneklerine göre değişiyor.


İç mekanında tam bir devrim yaşanan aracın üst donanım paketlerinde çift dijital ekranlı bir ön konsol görülüyor. MBUX isimli arayüze sahip olan yeni A Serisi, bu konuda Mercedes'in öncülerinden. Bilgi-eğlence ekranı dokunmatik olan aracın bu bölümü, ara konsoldaki dokunmatik yüzeyden de kumanda edilebiliyor.

Uzayan aks mesafesi sayesinde arkada daha fazla diz mesafesi bulunurken baş mesafesinde de artış var. Ayrıca bagaj hacmi de 370 litreye ulaşmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve farklı süspansiyon seçenekleri de donanımda yer alıyor.


Kaput altında ilk etapta üç değişik motor sunacak olan A Serisi'nin en büyük yeniliği, Renault'nun da kullandığı 1.3 litre hacimli (1.330 cc) benzinli ünite. 163 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen motor, 1.6 litre hacimli makinenin yerini almış. Bu motorla donatılan A200, 6 ileri manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilirken 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla bu süre 8 saniyeye iniyor.


1.5 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 116 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen A180d'nin çift kavramalı şanzımanla 0-100 km/s deparı 10.5 saniye sürerken A250'nin 2 litre hacimli benzinli motoru 224 beygir güç, 350 Nm torkla aynı hızlanmayı 6.2 saniyede tamamlıyor. Otomobillerin maksimum süratleriyse sırasıyla 225, 202 ve 250 km/s.

4 yorum:

  1. Onur abi selam, şu an satılan W176 kasa kodlu A serisi, hem Renault'un meşhur 1.5dci motorunu kullanıyor hem platform-altyapı paylaşımına dair önemli ipuçları barındırıyordu. ( pedal setinin arkasında, içerisinden mil geçen bir boşluk var, ilginçtir ki aynı parça, aynı boşluk ve kapak, renault megane’da ve renault fluence’de de aynı yerde).

    Keza yine aynı şekilde, özellik olarak birçok noktada alışılagelen Mercedes-Benz karakteristiğini yansıtmıyordu (dipten menteşeli gaz pedalının olmaması, önden çekişe sahip olması vb.). Sen arabanın lansmanına gitmiş biri olarak, bu uzaklaşmanın halen devam ettiğini veya etmediğini (veya zaten hiç var olmadığını)belirtebilir misin? Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önden çekiş ve gaz pedalı aynı kalmış bu araçta da. Geriye kalan yerlerdeyse daha premium hava olduğunu söyleyebilirim. Mégane ile arada çok fark var genel hava olarak.

      Gerçi eskiden de çok Mégane kokmuyordu bence araç ama artık daha da uzaklar birbirlerinden.

      Sil
  2. Bunu bekliyordum tasarımı begenmedim. Honda civic hb almaya karar verdim. 100k da cebimde kalır. O paraya da arsa bakacağım.

    YanıtlaSil
  3. Eski kasa goz alışkanlığımi bilmem ama daha hos ve toplu gorunuyor bana.

    YanıtlaSil