29 Nisan 2017 Cumartesi
Lincoln Navigator
Lincoln, New York otomobil fuarında Navigator modelinin yeni neslini tanıttı. Geçen yıl sergilenen konsepte çok benzeyen bir şekilde karşımıza çıkan otomobilde yukarıya doğru açılan kapılar tahmin edileceği gibi iptal edilmiş.
Dik bir burun yapısı sunan araçta kullanılan kromajlı panjur ve LED farlar, büyük jantlarla birlikte heybetli görünüme katkı sağlarken köşeli hatlar, A sütunu dışında kalan direklerin siyah rengi, bagaj kapağını boydan boya geçen stoplar ve tavanın yaklaşık yarısını kaplayan sunroof diğer detaylar.
İç mekanda üç koltuk sırası sunan Navigator bu koltukların tamamında havalandırma kanalı ve bardaklık gibi donanımlar sunarken 6 USB portu ve 4 adet 12 Volt soketle birlikte bir kablosuz şarj platformu, pili biten cihazların yardımına yetişiyor. Ağırlığı yaklaşık 90 kg azaltılan Navigator'da arka koltuklar için ayarlanabilir ekranlı eğlence sistemi ve 20 hoparlörlü ses sistemi alınabiliyor.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli bir v6 motor barındıracağı belirtilen büyük SUV modelinin 450 beygir güç üretmesi bekleniyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü, versiyona göre arka veye her iki aksa da aktaracak.
27 Nisan 2017 Perşembe
Audi e-tron Sportback
Volkswagen grubunun elektrik motorlu otomobil atağında Audi'ye de yer var. Alman markanın e-tron ailesi yavaş yavaş seri üretim versiyonlara kavuşurken konseptleriyle dikkat çekmeyi de ihmal etmiyor.
Büyük bir ön panjur ve logolar gibi LED teknolojisi kullanan farlarıyla sportif bir burun kısmına sahip olan araçta kullanılan şişkin çamurluklar ve kenarları yükseltilmiş kaput kaslı bir duruş sergiliyor. 23 inç çaplı jantlar, kapı kolları bulunmayan kapılar ve yerlerini kameralara bırakan aynalar da yan bölümün detayları.
Bombeli bir tavan yapısına sahip olan konseptin arkasına baktığımızda bir spoiler ve büyük bir bagaj kapağı camıyla karşılaşıyoruz. Bu bölümü boydan boya geçen stoplar ve sivri yapı otomobili olduğundan büyük göstermiş. 4.90 metre boya, 1.98 metre genişliğe ve 1.53 metre yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 2.93 metre.
Dört koltuğa sahip olan iç mekanda açık renkli döşemeler kullanan Audi üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, hem sürücü hem de yolcunun önüne yerleştirilen dijital göstergeler ve dokunmatik kumandalardan oluşan orta konsolla dikkat çekiyor.
Ön aksta bir, arkadaysa iki elektrik motoru kullanan konseptin 435 beygirlik gücü kısa bir süre için 503 beygire yükselebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin menziliyse 500 km olarak açıklanıyor.
Honda CR-V Hybrid
Honda'nın Şanghay sürprizleri arasında da bir SUV bulunuyor. Japon üretici, CR-V modelinin hibrit seçeneğini sergilediği uluslararası fuarda ayrıca aynı otomobilin küçük hacimli motor seçeneğini de tanıttı.
Dışarıdan bakıldığında diğer CR-V modellerinden farklı durmayan hibrit seçenekte görev yapan 2 litre hacimli benzinli motor 146 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. İki elektrik motorunun da yardımıyla karma güç 215 beygiri buluyor.
Honda'nun CR-V ailesi için sunduğu ikinci yenilikse 1.5 litre hacimli benzinli motor oldu. Turbo beslemeye sahip olan bu ünite Civic RS modellerinde de görev yapıyor.
Renault R.S. 2027 Vision
Fransız otomobil üreticilerinin dikkat çekici konsept çalışmaları hemen her fuarda önümüze çıkıyor. Bu araçlardan birisi olan Renault R.S. 2027 Vision, 2027 yılında Formula 1 otomobillerinin ne şekilde üretilebileceğini bizlere gösteriyor.
Kapalı fakat transparan bir kokpite sahip olan otomobilin ana hatları güncel Formula araçlarından farklı olmasa da hareketli aerodinamik parçalar hem ön hem de arkada dikkat çekiyor. Farklı bir görünüm için LED aydınlatmalarla da donatılan konseptin jantlarında bulunan aktif LED aydınlatmalar seyircilere bilgi veriyor.
Küçük bir benzinli motor ve çok daha güçlü elektrik motorlarına sahip olan otomobilde daha büyük kapasiteye sahip piller kullanılıyor. Ağırlığı 600 kg olan konsept 1.360 beygir güce sahip. Dört tekerlekten çekiş ve direksiyonel arka aksa sahip olan aracın yakıt depo hacmi günümüzde kullanılanların yarısıyken pit geçişlerinde sadece elektrik modu kullanılabiliyor.
Lexus NX
2017 Şanghay otomobil fuarının sayısız konsept çalışması arasında bir de seri üretim model yeniliği bulunuyor. Yine bir crossover olsa da yakın zamanda yollarda görebileceğimiz otomobil Lexus NX'ten başkası değil.
İlk bakışta yenilikleri görmek zor olsa da üst bölümü hafifçe elden geçirilmiş ön panjur, iç tasarımları yenilenmiş LED farlar, farklı şekilli splitter, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri, koyulaştırılmış stoplar, büyüyen egzoz çıkışları ve arka tampon altına eklenen difüzör şekilli parça görsel farklılıklar.
İç mekanda, metal süslemelere kavuşan düğmeler, yazı karakteri elden geçirilen gösterge paneli ve orta konsolun üzerinde bulunan ekranın genişlemesiyle makyaj tamamlanırken farklı döşeme rengi ve süsleme malzemeleri donanıma eklenmiş.
Süspansiyon sistemi de elden geçirilen aracın kaputu altında bir yenilik olmasa da NX200t modelinin ismi NX300 olarak değiştirilmiş.
NIO ES8
Elektrik motorlu otomobil üretimi konusunda iddialı yerlere gelmeyi amaçlayan firmalardan NIO, EP9 isimli süperspor aracının ardından şimdi de ES8 isimli bir SUV modelin tanıtımını yapıyor. Aracın teknik verileriyse malesef paylaşılmamış.
Seri üretime hazır olduğu söylenen aracın boyu yaklaşık 5 metreyken aks mesafesi de 3 metre. X şekilli ön panjur, ince yapılı LED farlar, şişkin çamurluklar, hemzemin kapı kolları, geniş yan cam alanları, siyaha boyanan sütunlar ve tavan ve arka bölümde göze çarpan küçük spoilerle şık LED stoplar otomobilin tasarım detayları arasında sayılabilir.
7 kişilik oturma kapasitesi sunan iç mekanı da abartıdan uzaqk olan araçta alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran, geniş tutulmuş havalandırma ızgaraları ve az sayıda da olsa konvansiyonel düğmeler yer alıyor.
26 Nisan 2017 Çarşamba
Toyota Fun
2017 Şanghay otomobil fuarı yenilikleri arasında bir de Toyota konsepti bulunuyor. Aslında konseptin özellikleri ilginç. İç mekan ve teknik verileri hazır olmasa da aracın temelleri seri üretim modellerde kullanılıyor.
Camry'nin yakın gelecekten gelen kardeşine benzeyen konseptte sportif görünümlü tamponlar ve ince yapılı LED aydınlatma grubunun yanında gizlenmiş kapı kolları, geri görüş kameraları, büyük jantlar, kısa yapılı bagaj kapağı ve uzun bir C sütunu bulunuyor.
Temellerinde Toyota'nın yeni nesil global platformu bulunan otomobil bu sayede küçük hacimli benzinli motorlardan hibrit ünitelere kadar birçok güç üreticisine ev sahipliği yapma kapasitesine sahip.
Chevrolet FNR-X
Şanghay'ın bu yıl sergilenen yıldızlarından birisi de Amerika kıtasından geliyor. GM'in kollarından olan Chevrolet'nin sergilediği crossover modeli, markanın uzun yıllardır sunmadığı bir dinamizme sahip.
Köşeli hatları Lexus modellerini hatırlatan konsept, şişkin çamurluklar, büyük jantlar, ince yapılı LED farlar, büyük spoiler ve dar tutulan cam yüzeylerle sportif bir görünüm sergilerken yan aynalar yerine kullanılan kameralar, dikkat çekici tamponlar, tavan rayları ve kalın C sütunu diğer dikkat çekici unsurlar.
Köşeli hatları iç mekanına da taşıyan otomobilde dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumanda yüzeylerinin haricinde yüksek yan destekli koltuklar ve hem alt hem de üstü düzleştirilmiş direksiyon simidi görev yapıyor. Arka kapıların geriye doğru açılması da dört koltuklı iç mekana ulaşımı kolaylaştırıyor.
Teknik detayları açıklanmayan konseptin bir benzin-elektrik hibrit olduğuysa belli oldu. Bu arada otomobilde seviye ayarlı adaptif süspansiyon sistemi de görev yapıyor.
Jeep Yuntu
Bu yıl Çin'de tanıtılan konsept SUV modellerine bir yenisi eklendi. Jeep armasını taşıyan bu araç hibrit bir motora ve üç koltuk sırasına sahip. Seri üretim düşünülse de bu, büyük ihtimalle sadece Çin pazarı için gerçekleşecek.
Köşeli hatlar ve tipik Jeep ön panjuruyla markanın karakteristik özelliklerini taşıyan araçta kontrast renkli tavan, kısa tutulmuş tampon-tekerlek mesafeleri, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, geniş yan cam alanları, gizlenmiş kapı kolları, ince sütunlar ve yine ince tutulmuş LED aydınlatma grubu bulunuyor.
İç mekana geçildiğinde günümüz konseptlerinin ortak özellikleri olan dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumandaların haricinde üç koltuk sırası, ahşap kaplama, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve hem iki hem de üçüncü koltuk sıraları için sunulan, çifter ekranlı eğlence sistemi görülebiliyor.
Teknik özellikleri henüz açıklanmayan konseptin kabloyla şarj edilebilen bir hibrit olduğuysa biliniyor.
Pininfarina K550 ve K750
Cenevre'de H600 isimli sedan konseptiyle şov yapan Pininfarina Şanghay'a iki SUV konsepti bir den getirdi. Her ikisi de elektrikli olan bu araçlar markanın model yüzünü de otomobilseverlere tanıtmış oldu.
Ön görünümü H600 ile neredeyse aynı olan K550 ve K750 kardeşler bu otomobilin yükseltilmiş hali gibi duruyor. Hoş bombelere sahip çamurluklar, gizlenen kapı kolları, yan aynalar yerine geçen kameralar, kesintisizmiş gibi görünen yan cam yüzeyleri ve makul ölçülerde tutulan jant büyüklükleri araçların ortak yanları.
Daha dinamik görünen bir arka bölüme sahip olan K550'de yatık bir bagaj kapağı camı, spoiler, neredeyse tamponun altına kadar inen bagaj kapağı ve küçük LED stoplar görülebilirken K750'de dik inen ve çift parçalı bagaj kapağı, Opel modellerini andıran D sütunu ve bagajı boydan boya geçen stop lambası bulunuyor.
5 kişilik K550 ve 7 kişilik K750'nin kokpitleriyse hemen hemen aynı. Her iki araçta da bir sürü dijital ekran ve dokunmatik kumanda paneli kullanan Pininfarina elektrik motorlarının teknik verilerini paylaşmasa da menzilin 1.000 km'yi bulabileceğini belirtiyor.
Borgward BXi7
2017 Şanghay otomobil fuarı süresince sergilenen araçlar arasında bir de Borgward bulunuyordu. Elektrik motorlu SUV, yeni markanın bu ülkede satışa sunduğu modeller arasında en çevre dostu olan seçenek.
Ana hatları BX7 ile aynı olan SUV, farklı bir ön panjur ve makyajlı tamponların yanında daha aerodinamik jantlar ve mavi renkli süslemelere sahip. Ayrıca diğer modellerde sağda olan yakıt deposu kapağı bu araçta sola alınmış.
Sade görünümlü iç mekanının da genel görünümü çok değişmezken daha küçük vites topuzu, çift renkli deri döşeme, yine mavi renkli süslemeler ve tamamen dijital ekrandan oluşan gösterge paneli farklılıkları oluşturuyor.
Elektrik motorlu bir otomobil olduğundan arka tamponu altında egzoz çıkışı bulunmayan aracın ilginç olan özelliğiyse teknik verilerinin henüz açıklanmamış olması.
BMW M550d xDrive
Diesel motorlar her geçen gün daha fazla ülkede "kötü adam" ilan ediledursun BMW gibi bazı üreticiler mazot yakan bu üniteleri geliştirmekten geri kalmıyor. Bunun son örneğiyse M550d xDrive.
Dışarıdan bakıldığında M paketli diğer 5 Serisi modellerinden farklı olmadığı görülebilen otomobilde daha agresif görünen tamponlar, 19 inç çaplı jantlar, ve mavi renkli fren kaliperleri bulunurken M süspansiyon paketi sayesinde yükseklik 10 mm azaltılmış.
İç mekanda da yenilik bulunmasa da aynı şeyi 4 turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli Diesel motor için söylemek mümkün değil. 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebilen motor geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan otomobilin sedan versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilirken Touring için aynı iş 4.6 saniyede tamamlanıyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
Chery Tiggo Sport Coupe Concept
Bu yıl Çin'de tanıtılan SUV konseptlerine bir yenisi eklendi. Üstelik bu araç Çin'in yerlilerinden geliyor. Kompakt crossover segmentinde yer alan otomobil Chery'nin gelecek planlarını yansıtıyor.
Genel anlamda heybetli bir görünüm sunduğu söylenebilecek olan konseptin ön bölümünde boydan boya uzanan LED şerit ve kalın tutulan tampon dikkat çekerken büyük jantlar, bombeli tavan yapısı ve düzeltilmiş üst kısmı siyah korumalara sahip olan şişkin çamurluklar güçlü görünümü pekiştirmiş.
Yan aynalar yerine ince yapılı kameralar kullanan otomobilin B sütunu da bulunmuyor. Kontrast renkli tavan, çift bombeli spoiler, ince uzun yapılı stoplar, yüksek konuma sahip arka tampon ve önde olduğu gibi açığa yerleştirilen çeki kancaları detayları tamamlıyor.
Dört adet tekli koltuğa sahip olan iç mekanda da konsept görünümü korunmuş. Üst ve altı düz direksiyon simidinin arkasında yer alan dijtal gösterge paneli orta konsola doğru uzarken kumandaların çoğunun dokunmatik olduğu görülebiliyor. Dört parçalı cam tavan da farklı bir görünüm sunmuş.