27 Nisan 2017 Perşembe
Audi e-tron Sportback
Volkswagen grubunun elektrik motorlu otomobil atağında Audi'ye de yer var. Alman markanın e-tron ailesi yavaş yavaş seri üretim versiyonlara kavuşurken konseptleriyle dikkat çekmeyi de ihmal etmiyor.
Büyük bir ön panjur ve logolar gibi LED teknolojisi kullanan farlarıyla sportif bir burun kısmına sahip olan araçta kullanılan şişkin çamurluklar ve kenarları yükseltilmiş kaput kaslı bir duruş sergiliyor. 23 inç çaplı jantlar, kapı kolları bulunmayan kapılar ve yerlerini kameralara bırakan aynalar da yan bölümün detayları.
Bombeli bir tavan yapısına sahip olan konseptin arkasına baktığımızda bir spoiler ve büyük bir bagaj kapağı camıyla karşılaşıyoruz. Bu bölümü boydan boya geçen stoplar ve sivri yapı otomobili olduğundan büyük göstermiş. 4.90 metre boya, 1.98 metre genişliğe ve 1.53 metre yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 2.93 metre.
Dört koltuğa sahip olan iç mekanda açık renkli döşemeler kullanan Audi üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, hem sürücü hem de yolcunun önüne yerleştirilen dijital göstergeler ve dokunmatik kumandalardan oluşan orta konsolla dikkat çekiyor.
Ön aksta bir, arkadaysa iki elektrik motoru kullanan konseptin 435 beygirlik gücü kısa bir süre için 503 beygire yükselebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen otomobilin menziliyse 500 km olarak açıklanıyor.
Astra hb 1.6 200ps hakkındaki görüşlerinizi almak isterim.
YanıtlaSilPerformansa önem verenler için Fiyat-Fayda oranı en başarılı olan C segmenti hatchback şu anda.
Silhızlanması düşündürdü açıkçası. 1.4 150ps süperb 8.8 saniyede 0dan 100e çıkarken, 50 beygir fazlası olan ve süperbden 100kg hafif olan astra hb 7,2 saniyede hızlanıyor!?
Sil1.6 saniye daha iyi. Normal bence. Arada o kadar da güç ve ağırlık farkı yok sonuç olarak. Ona bakarsak Honda Civic RS'ten 18 beygir fazlası var ama neredeyse 1 saniye daha iyi 0-100 hızlanması :)
SilŞanzıman ve motor karakteristikleri farklı araçların. 7 ileri DSG'nin oran ve vites değiştirme hızı 6 ileri tam otomatikle aynı değil tabi. Aynı şekilde CVT de bambaşka bir karaktere sahip.
Civic rs'in lakabı ocak söndürene çıktı buarada haberin var mı bilmem. Turuncu forumda araç sahibi arkadaş eco'da 15litre yakıyormuş en son bari performanslı kullan zaten yakıyo diyorlardı naptı bilmem :D
SilBilmiyordum ama pek şaşırdığım söylenemez :)
SilŞöyle düşün; evet belki gücünü yere dsg ile aktarsa 7,2 değil 6,2 saniyede hızlanırdı ama, bu şansıman da seni 10bin kilometre sonra iyi niyet garantisinden yararlanmak için 40 takla atmak zorunda bırakmaz.
SilMotor zaten Amerika'da yıllardır satışta olan bir ünite idi. Zaten o arabaya da ya Abd ya da BAE gibi ülkelerde binilir. Gelir gelmez üzerine atlamak yanlış!
Sildoğuşun kapısında iyi niyet diye ağlaşıp forumlarda dertleşmek yada akıl aramaktansa varsın 1 sn geç 100km hıza ulaşsın ben razıyım
Silfirmaların resmi sitelerinin hali nedir böyle? volvonun sitesinde motor çeşitlerinin detayına ulaşamıyorsunuz mesela her biri ayrı bir saçmalık içinde dizayn edilmiş. hiç birisi kolay bilgi ulaşımı sağlamıyor birde hepsi anlaşmış gibi interior resimlerini kısarak veriyor harbi konsolu gösteren hiç firma yok!
YanıtlaSilBayilere çekmeye çalışıyor olabilirler insanları.
SilBu araçlardaki beygir mevzusunu anlamadım gitti. Misal Psa grubunun 1.2 benzinli motoru var. C Elyseede sürme şansı buldum bu motoru. 70 beygirdi ama gayet iyi hızlanıyordu. Yani 140 , 120 ps araçlarda sürdüm ama hiç onların yarısı beygir güçüne sahip gibi değildi. Şimdi makyajdan sonra o motoru 80 ps yaptılar. Aynı motor mu bilmem ama 110 pslik bi 1.2 motor daha var psa da. Yani bu iş nasıl oluyor? Beygir hikaye mi? Yazılımdan mı ibaret? Vag grubundaki motorlarda da bunu sık görüyorum. 1.4 tsi`ın bir çok beygir versiyonu mevcut. Birde bu sanayilerde stage yazılımı mevzusu var. Yani c elysee aslında 110ps gücünde de firmamı bunu kısıtlıyor? Modele göre para ile satıyor. Passat ile 150 ps olan motor gti polo ile daha fazla beygir sunuyor ?
YanıtlaSil1.2 litre hacimli motorun 82 ve 110 beygir güç üretebilen versiyonlarında fark açık. İlki doğal emişli, ikincisi turbo beslemeli. Ayrıca 308'de aynı motorun 130 beygir güç üretebilen seçeneği var. Bu güç artışının sebebi de motor programlaması. Genelde parça değişikliğine gidilmiyor ama örneğin Volkswagen'in 1.4 litre hacimli motorundan 180 beygir güç almak için daha dayanıklı parçalar kullanılmıştı içerisinde. Bloksa aynıydı.
SilBu tip conseptler firma politikası gereği tanıtılıyor. Gerçekle hiç alakası olmayan modeller.
YanıtlaSilNabız yokluyorlar daha çok. Bazı parçalar seri üretime geçiyor. Örneğin dijital gösterge panelleri ve dokunmatik orta konsollar.
SilNavara testinde çok fit bir Agamemnon görüldü ✓✓
YanıtlaSilAhaha teşekkürler. Hatta biraz şişman gösteriyor o ceket. Bizim kolsuzlarla daha fit oluyorum :)
Silvayy mühendis adam işini biliyor android kullanıyor helal olsun
YanıtlaSilUzak duruyorum IOS'tan :)
Silarka cam ile tampon arasındaki eğimli kısmı 911 den arak ayrıca arka çamurluklarda resmen continental gt
YanıtlaSil