18 Mart 2017 Cumartesi

Lotus Elise Sprint


Lotus ailesi hafiflemeye devam ediyor. Her geçen gün yeni bir versiyonu tanıtılan Elise modelleri arasına geri dönen Sprint, kullanılan hafif malzemeler sayesinde ağırlığı 800 kg'ın da altına çekmiş.

Dış görünümde hafifletilmiş jantlar ve gövde üzerine uygulanan grafikler haricinde büyük bir değişiklik görmek mümkün değil. Bununla birlikte bol bol karbon fiber kullanımı, yeni fren diskleri ve lityum iyon akü sayesinde toplam ağırlık 798 kg'a kadar inmiş.


Aracın hafifletilme işlemi iç mekanda da devam ediyor. Kapı eşikleri ve kotuklar karbon fiberden üretilirken vites konsolu da ağırlık eksiltme işleminden payına düşeni almış. Üstelik bu işlem sonunda görünümü çok daha sportif hale gelmiş.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan Elise Sprint'in 1.6 litre hacimli ünitesi 136 beygir güç, 160 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeli, 1.8 litre hacimli motor 220 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor.

16 Mart 2017 Perşembe

Rimac Concept_One


Rimac, elektrik motorlu süperspor otomobili Concept_One'ın performansını giderek artırıyor. Daha büyük bir bataryayla aracın menzili de artarken görsel olarak büyük değişiklikler yaşanmıyor.


Artık 1.224 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilirken 200 km/s için 6, 300 km/s içinse sadece 14 saniye yeterli oluyor. Maksimum süratse değişmemiş: 355 km/s.

Pilleri artık 90 kWh kapasiteli olan otomobilin menzili 350 km'ye çıkarken ağırlığı da 1.9 tonu bulmuş. Dört adet elektrik motoruna sahip olan araç bu sayede dört tekerlekten çekişli.

12 Mart 2017 Pazar

TechRules Ren


Süperspor otomobil pazarında söz sahibi isteyenler sadece Avrupalı üreticiler değil. Çin merkezli firma TechRules'un Cenevre'de sergilediği otomobil performansıyla olduğu kadar menziliyle de dikkat çekiyor.

Tasarımı Giugiaro tarafından yapılan konseptin sivri burun yapısı LED farlar ve çift katlı bir splitter gizliyor. Dev jantlar ve aerodinamik paketin bir parçası olan yan etekler yukarıya doğru açılan kabin karşısında biraz sönük bile kalıyor. Arka bölümünde büyük hava çıkışları, merkezi stabilizör ve ince LED stoplar bulunan otomobilin difüzörü de göz alıcı.


Üç bombeden oluşan üst bölüm hem camlar hem de tavan görevini üstleniyor. İç mekanda merkezi sürücü koltuğu pozisyonu dikkat çekerken dijital gösterge paneli ve neredeyse dikdörtgen şeklini alan direksiyon simidi minimalizmi işaret ediyor.

Otomobilin asıl ilginç yanıysa kaputu altında yatıyor. Yakıt olarak mazot kullanabilen patentli bir türbin tasarımına sahip olan TechRules, konsept araçta elektrik motorlarına görev vermiş. Çift elektrik motorlu seçenek 435 beygir güç, 780 Nm tork üretebilirken dört motorlu araç 870 beygir güç, 1.560 Nm torka sahip.


Asıl canavarsa altı elektrik motoruna sahip olan seçenek. 1.305 beygir güç, 2.340 Nm tork üretebilen bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 320 km/s. Pilleri, hızlı şarj cihazıyla %80 doluluğa 15 dakikada ulaşabilen otomobilin pil ömrüyse 100.000 şarj-deşarj. Sadece elektrik enerjisiyle menzili 200 km olan konseptin 80 litre mazot eklenince menzili 2.000 km'ye dayanıyor.

Aston Martin Valkyrie


Bu yıl Cenevre'de tanıtılan yüksek performanslı otomobiller arasında en ilginç olanlarından birisi de Aston Martin standındaydı. Daha önce AM-RB 001 kod adlıyla tanıtılan otomobilin üretim ismi belli oldu.

Performans odaklı sürüş pozisyonu sunan kabin haricinde otomobilin her yanı aerodinamik yapının geliştirilmesi üzerine hazırlanmış. Sadece 175 örneği üretilecek olan aracın 150 adedi yol kullanımı için geliştirilecekken geriye kalanlar piste özel olacak.


Kaputu altında Cosworth tarafından üretilen 6.5 litre hacimli bir v12 motor bulunan Valkyrie, 820 beygir güç üretebiliyor. 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman ve 820 kg'lık ağırlığı sayesinde ulaşılan performans verileriyse inanılmaz.

Red Bull Racing ile birlikte geliştirilen otomobilin virajlarda 4.5G çekebilmesi planlanırken 0'dan 322 km/s sürate 10 saniyede ulaşması öngörülüyor. Ayrıca maksimum süratin 400 km/s'in üzerinde olacağı neredeyse kesin.

Vanda Dendrobium


İşte Cenevre'nin bu yıl sunduğu sürprizlerden bir tanesi. Singapur merkezli firma Vanda Electric. Dikkat çekici bir tasarıma sahip olan aracın güç ünitesi Williams Advanced Engineering ile birlikte geliştirilmiş.


Köşeli tasarımı farklı bir boyuta taşıyan konseptte aşağıya doğru uzayan LED farların yüksek çamurluklar önüne entegre edilmiş olması gözlerden kaçmazken gövdeden aynı duran arka çamurlukların önlerinde de hava girişleri yer alıyor.

Yan aynalar yerine kameralar kullanan otomobilin arka bölümü önden de daha dikkat çekici. Bu kısımda yer alan spoiler üzerine eklenen LED stop lambası sayesinde boydan boya aydınlatma yakalanırken büyük difüzörün çıkışları agresif duruyor.


Dışarıda olduğu gibi iç mekanda da bol bol kullanılan karbon fiberi görebilmek için arkaya sabitlenmiş kapıları yukarıya doğru açmak gerekiyor. Farklı renkte sportif yan destekli koltuklar ve dijital gösterge paneline sahip olan yaşam bölümünde metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve köşeli hatlara sahip düğmeler bulunuyor.


Henüz geliştirme çalışmaları tamamlanmamış olan elektrik motorlarıyla harekete geçirilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniyenin altında gerçekleşirken maksimum sürati 320 km/s'i bulacak.

TAMO Racemo


Haberde adı geçen otomobili tanımamanız normal. Hindistan merkezli üretici Tata'nın alt markası olan TAMO, ilk otomobilini 2017 Cenevre otomobil fuarında tanıttı. Aracın tasarımı İtalya'da yapılmış.

Köşeli hatlara sahip olan otomobilin ön bölümünde açı yarlı bir splitter bulunuyor. Çift parçalı LED farlar, büyük jantlar, deflektöre sahip yan hava girişleri, şişkin çamurluklar, büyük sayılabilecek spoiler, merkezi yerleşime sahip egzoz çıkışları ve difüzör, aracın diğer detayları arasında sayılabilir.


Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanı da renkli olan Racemo'da çift renkli kokpit, üç dijital ekrandan oluşan gösterge tablosu, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yarış koltukları ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor.

Kaput altında turbo beslemeye sahip, 1.2 litre hacimli, benzinli bir motor bulunan iki kişilik otomobil 190 beygir güç, 210 Nm tork üretebiliyor. Ortadan motorlu bu konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 6 saniye sürecek.