12 Mart 2017 Pazar
TechRules Ren
Süperspor otomobil pazarında söz sahibi isteyenler sadece Avrupalı üreticiler değil. Çin merkezli firma TechRules'un Cenevre'de sergilediği otomobil performansıyla olduğu kadar menziliyle de dikkat çekiyor.
Tasarımı Giugiaro tarafından yapılan konseptin sivri burun yapısı LED farlar ve çift katlı bir splitter gizliyor. Dev jantlar ve aerodinamik paketin bir parçası olan yan etekler yukarıya doğru açılan kabin karşısında biraz sönük bile kalıyor. Arka bölümünde büyük hava çıkışları, merkezi stabilizör ve ince LED stoplar bulunan otomobilin difüzörü de göz alıcı.
Üç bombeden oluşan üst bölüm hem camlar hem de tavan görevini üstleniyor. İç mekanda merkezi sürücü koltuğu pozisyonu dikkat çekerken dijital gösterge paneli ve neredeyse dikdörtgen şeklini alan direksiyon simidi minimalizmi işaret ediyor.
Otomobilin asıl ilginç yanıysa kaputu altında yatıyor. Yakıt olarak mazot kullanabilen patentli bir türbin tasarımına sahip olan TechRules, konsept araçta elektrik motorlarına görev vermiş. Çift elektrik motorlu seçenek 435 beygir güç, 780 Nm tork üretebilirken dört motorlu araç 870 beygir güç, 1.560 Nm torka sahip.
Asıl canavarsa altı elektrik motoruna sahip olan seçenek. 1.305 beygir güç, 2.340 Nm tork üretebilen bu otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 320 km/s. Pilleri, hızlı şarj cihazıyla %80 doluluğa 15 dakikada ulaşabilen otomobilin pil ömrüyse 100.000 şarj-deşarj. Sadece elektrik enerjisiyle menzili 200 km olan konseptin 80 litre mazot eklenince menzili 2.000 km'ye dayanıyor.
bence şu detayı atlamamak lazım; bahsedilen türbin yalnızca elektrik üretimi için, tekerleri direk tahrik etmiyor
YanıtlaSil